Vanja Bućan je serijo kolažev ustvarila med pandemijo, ko se je – ujeta med domače štiri stene – spopadala s predstavami o spolu, pomenu materinstva in vlogi žensk v gospodinjstvu. Foto: HAUNT/frontviews/Vanja Bućan
Vanja Bućan je serijo kolažev ustvarila med pandemijo, ko se je – ujeta med domače štiri stene – spopadala s predstavami o spolu, pomenu materinstva in vlogi žensk v gospodinjstvu. Foto: HAUNT/frontviews/Vanja Bućan

Slovenija kot častna gostja mednarodnega knjižnega sejma v Frankfurtu pripravlja bogat kulturni program, v katerem ne umanjkajo predstavniki sodobne slovenske fotografije. Na razstavi z naslovom PARADISE, PERFORMANCE, REPLICA. SLOVENIAN PHOTOGRAPHIC ART, ki jo kurira Celina Lunsford v sodelovanju s sokuratorko Andreo Horvayna, bodo predstavljena dela treh slovenskih fotografov Vanje Bućan, Jošta Dolinška in Bojana Radoviča, ki na poetičen in raziskovalen način preizprašujejo medij fotografije.

Sorodna novica Rajske ptice Vanje Bućan v Berlinu: kolaži lebdečih žensk tudi v fiktivnih okoljih urbane narave

Bućan skozi serijo fotografskih kolažev s subtilnostjo in humorjem komentira zapletene družbene razmere
Na razstavi v Fotografie Forum Frankfurt Vanja Bućan v seriji Birds of Paradise humorno in surrealistično prevprašuje predstave o vlogah žensk. S svojimi stvaritvami zgolj namiguje na premislek o odnosu med žensko in gospodinjskim delom. Serija ne prikazuje travme ali obžalovanja, temveč vsakodnevna dejanja, kot je priprava obroka ali postanek ob kuhinjski mizi. "Njene ženske so razosebljene, nič več individualni subjekti, namesto tega so prikazane le kot skupina delovnih rok, ki obstaja in deluje v prostoru domače kuhinje ... Skozi fotografije teles, postavljenih v naravna okolja, in rok, ki tvorijo imaginarne skupnosti, si umetnica zamišlja utopične scenarije pobega iz družbeno determiniranih vlog," je ob razstavi marca letos v Galeriji Fotografija zapisala kustosinja Hana Čeferin.

Sorodna novica Kako daleč gre lahko fotografija, da jo lahko še tako poimenujemo

Dolinšek pri fotografiranju uporablja konceptualni pristop in inovativne tehnične rešitve
Jošt Dolinšek
v svojih instalacijah preiskuje vizualno zaznavo narave z gibljivimi slikami, tonom in fotografijami skulptur. V svojih preteklih delih se je rad posvečal raziskovanju vidnega doživljanja okolice in odnosa do nje. Zanimajo ga raznovrstni pristopi k fotografiji, ki jo združuje tudi z drugimi umetniškimi praksami. "V središču je torej vizualna izkušnja, ki jo v predstavljeni seriji raziskuje predvsem prek dveh vstopnih točk: zrcal, ki jih je vstavil med okvirje fotografij krajin, s katerimi nastajajo ob premikanju gledalca novi odsevi podobe, ki tako nikoli ni ista in statična, ampak ponuja mnoštvo pogledov; obenem pa z zvočnimi posnetki s terena, aranžiranimi v nove kompozicije, ki videno podobo krajine širijo v zvočno," je ob njegovi seriji z naslovom To Move the Sun and Earth Away zapisala Maja Kač.

Sorodna novica Replika: 18 fotografskih serij Bojana Radoviča pod streho Galerije Jakopič

Radoviča je vedno pritegnil element dokumentarnosti
Z idejo replike in iluzije pa Bojan Radovič svojim delom daje značaj pripovedi in fikcije.
Radovičeva razstava Replika je bila v Galeriji Jakopič na ogled od oktobra 2022 do konca januarja letos, njena kuratorica je bila Marija Skočir. Spremljali sta jo tudi obsežna monografija in numerirana ter signirana igra opazovanja Marumage by Bojan Radovič. V tekstu za razstavo v Fotografie Forum Frankfurt je med drugim navedeno, da se Radovič od 80. let 20. stoletja ukvarja z načelom ponavljanja, kopiranja in posnemanja v fotografiji, pa tudi s fascinantno raznolikostjo pomena in "replike". Spomnili so, da je Radovič poleg umetniškega dela ključen za slovensko fotografsko sceno kot organizator razstav, založnik in ustanovitelj Fotogalerije Novo mesto in Hiše fotografije.