Retrospektiva, ki jo pripravlja Slovenska kinoteka v sodelovanju z Nemškim filmskim inštitutom in filmskim muzejem (DFF), bo v Frankfurtu potekala od danes do 29. oktobra. V tem času bodo v Frankfurtu predvajali deset celovečernih in 18 kratkih filmov 19 režiserjev in režiserk.
Tematska retrospektiva želi ponuditi svež pogled na slovenski film tako, da se odmakne od koncepta literarne predloge kot temelja slovenskega filma in pod drobnogled vzame film kot avtonomno umetniško formo – "film kot vizualno poezijo", sporočajo s Slovenske kinoteke.
Film kot vizualna poezija
Po besedah direktorice Slovenske kinoteke Ženja Leiler Kos retrospektiva v ospredje postavlja prav poezijo in poglobljeno branje: "Ob tem je morda pomenljivo, da veljamo Slovenci za izrazito pesniški narod, celo narod lirike. Po številu izdanih pesniških zbirk na prebivalca sodimo namreč v sam svetovni vrh. Zato nas je zanimalo, kako smo ta stereotip prevajali v film."
Poleg Ženje Leiler Kos so v Slovenski kinoteki retrospektivo programsko zasnovali še Igor Prassel in skrbnik avantgardnih zbirk Matevž Jerman v sodelovanju z vodjo filmskega programa DFF-ja Natascho Gikas.
Retrospektiva se v DFF-ju začne s posebno projekcijo prvega slovenskega celovečernega filma V kraljestvu Zlatoroga (1931) Janka Ravnika z živo glasbeno spremljavo avtorja glasbe, dirigenta in pianista Andreja Goričarja ter člani odprte zasedbe Orchestra of the Imaginary. Film s poetičnimi podobami mogočne gorenjske pokrajine ujame duha slovenstva, še vedno pregovorno zaljubljenega v domače slovenske gore. Ta narodni stereotip povedno spreobrača videospot skupine Laibach O, Triglav, moj dom (2023), ki bo prikazan kot predfilm.
V okviru posebne projekcije bo na sporedu tudi film nemškega režiserja Ernesta Lubitscha Ko sem bil mrtev (Als ich tot war, 1916), ki je dolgo veljal za izgubljenega, dokler ga leta 1994 ni odkrila prav Slovenska kinoteka. Glasbo za film je napisal danes že pokojni slovenski skladatelj Urban Koder, izvedla pa jo bo prav tako zasedba Orchestra of the Imaginary pod vodstvom Goričarja.
Programski sklopi retrospektive, ki s tematsko izbranimi celovečernimi filmi predstavljajo avtorska imena slovenskega filma od začetka 60. let 20. stoletja do sodobnosti (od Franceta Štiglica, Matjaža Klopčiča, Boštjana Hladnika, Živojina Pavlovića do Igorja Šterka, Janeza Burgerja, Vlada Škafarja, Matjaža Ivanišina in Eme Kugler), so zasnovani v dialogu in prevpraševanju razmerja med besedo, podobo, filmom kot umetnostjo in ideologijo.
V sozvočju, igrivem vzporejanju, spodbijanju in dialoško konstruktivnem kontrapunktu s celovečerci pa so kot posamezni programski sklopi ali predfilmi postavljeni še animirani, dokumentarni, igrani in eksperimentalni kratki filmi različnih avtoric in avtorjev - Karpa Godine, Zvonka Čoha, Jožeta Babiča in Giorgia Sestana, Žarka Lužnika, Dušana Kastelica, Urške Djukić in Emilie Piegard, Špele Čadež, Vasje Lebariča in Julija Zornika. S svojim humorjem, eksperimentom ali intimističnim, ekspresionističnim humanizmom izzivajo horizont pričakovanja.
V času knjižnega sejma se bosta odvili tudi dve projekciji, ki predstavljata pomembne družbene teme preteklosti in sedanjosti, predvsem pa s svojo tematiko specifično nagovarjata prav nemško občinstvo. Maja Weiss bo gostovala z dokumentarnim filmom Zajeti v izviru - Slovenski otroci Lebensborna, za katerega je scenarij nastal v sodelovanju z Natašo Konc Lorenzutti.
Dokumentarni film skozi zgodbe štirih slovenskih otrok Lebensborna, poslednjih pričevalcev tega nacističnega rasnega eksperimenta, predstavlja njihova intimna potovanja v iskanju resnice o njihovem izvoru, sprejemanju resnice in iskanju notranjega miru. Film je nastal v produkciji studia Bela Film in v koprodukciji s produkcijsko hišo Senca studio in RTV Slovenija. V Frankfurtu bo 18. oktobra doživel svetovno premiero, ki ji bo sledil pogovor z Majo Weiss in Natašo Konc Lorenzutti. Vodila ga bo Nataša Kramberger.
Boris Petkovič bo predstavil dokumentarni film LGBT_SLO_1984 (na sporedu bo 21. oktobra), v katerem osvetljuje zgodovino LGBT-gibanja v Sloveniji, prvega tovrstno organiziranega gibanja na območju nekdanje Jugoslavije in enega prvih v vzhodni Evropi. Film je nastal v produkciji Zavoda Kineki in v koprodukciji RTV Slovenija. Po projekciji se bo s Suzano Tratnik in Branetom Mozetičem pogovarjala Saša Šavel Burkrat, vodja SKICE Berlin.
Retrospektiva je nastala v sodelovanju z Nemškim filmskim inštitutom in filmskim muzejem (DFF - Deutsches Filminstitut & Filmmuseum), Slovenskim filmskim centrom in Slovenskim filmskim arhivom pri Arhivu RS ter ob podpori Javne agencije za knjigo RS, Evropskega sklada za regionalni razvoj in ministrstva za kulturo.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje