Dogajanje se začenja danes v Trbovljah, prinaša pa preplet novih medijev, najnovejše tehnologije in sodobne umetnosti. Pripravljajo tudi spletni program.
Produkcije, ki se predstavljajo na festivalu, bodo pred gledalci razgrnile robote, avatarje, virtualne svetove, interaktivne instalacije ter zvočne performanse, so zapisali v Zavodu za kulturo Delavski dom Trbovlje.
Prvi zametek sodobne umetnosti
Rdečo nit festivala Speculum Artium predstavlja prva interaktivna, računalniško vodena skulptura Senster poljskega umetnika Edwarda Ihnatowicza. Umetniško delo, ki je v začetku 70. let preteklega stoletja predstavljalo prvi zametek sodobne umetnosti, gledalca vabi k refleksiji o globljem pomenu umetnosti in sodelovanja ter o človekovem mestu v svetu.
Nove produkcije mednarodno priznanih slovenskih in tujih umetnikov ter študentska dela s priznanih evropskih univerz prav tako odražajo idejo humanizacije tehnologije, ki je že vrsto let osrednje vodilo festivala. Gledalca vabijo, da preseže vlogo pasivnega opazovalca in se dejavno vključi v oblikovanje resničnosti.
Letos bodo na festivalu sodelovali Fabien Zocco, Jasna Hribernik in Ljoba Jenče, Peter Purg, Andreas Zingerle in Linda Kronman (Kairus Art+Research), RUK – Mreža centrov raziskovalnih umetnosti in kulture ter izbrani predstavniki univerz Paris College of Art, Interface Culture Linz, ITMO Art Science Center in Akademije umetnosti Univerze v Novi Gorici.
Spodbujanju povezovanja in diskusiji o aktualnih vprašanjih, ki jih na področju umetnosti poraja uporaba novih tehnologij, bo namenjen del spremljevalnega programa z okroglimi mizami ter panelnimi diskusijami. Na njih bodo ugledni strokovnjaki z različnih področij spregovorili o smotrnosti financiranja umetniških projektov, vprašanju zastarelosti umetniških produkcij, možnostih mednarodnega povezovanja ter o priložnostih uporabe najnovejših tehničnih dosežkov na področju (kulturnega) turizma.
Tudi letos bodo posebno pozornost namenili projektom, ki jih snujejo pod naslovom Made in Trbovlje. Prikazali bodo najnovejšo produkcijo umetniško-raziskovalnega laboratorija DDTLab, ki deluje pod okriljem projekta RUK – Mreža centrov raziskovalnih umetnosti in kulture.
V 360-stopinjskem okolju
Sekcija DigitalBigScreen bo gledalca popeljala v svetove umetniškega filma tako na velikem kinematografskem platnu kot z očali za virtualno resničnost, saj se vse več sodobne umetniške video produkcije odvija v 360-stopinjskem okolju. Na ogled bodo dela Vanesse Vozzo, En Knap Group, Mihe Godca, Razieh Kooshki in Vahid Qaderi, Društva slovenskega animiranega filma s sklopom animacij za otroke in za mladino, študentska dela Akademije za umetnost univerze v Novi Gorici in finske univerze v Tampereju.
Festival se bo končal v soboto.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje