Mladen Miljanović, Blaupunkt, 2020–2021, gravirana risba na kamen. Foto: Kibla/Bojana Janjić
Mladen Miljanović, Blaupunkt, 2020–2021, gravirana risba na kamen. Foto: Kibla/Bojana Janjić

V mariborskem prostoru za umetnost KiBela, ki deluje v okviru KID-a Kibla, drevi ob 19.00 odpirajo samostojno razstavo bosanskega umetnika Mladena Miljanovića, ki bo na ogled do 11. februarja.

Z vojaške šole v kamnoseško delavnico
Umetnik skozi razstavljena dela prevprašuje tudi posmrtno reprezentacijo novih medijskih naprav v obliki predmetov, vklesanih v kamen. "Kako je smrt artikulirana preko kanalov sodobnega komuniciranja in kako se širi preko medijev? Umetnik preizprašuje položaj smrti, njeno komodifikacijo v kapitalizmu, načine reprezentacije smrti in podob življenja, ki postanejo 'podaljški smrti' s predpostavko, da ko se življenje preneha, podoba ali reprezentacija živi naprej," so zapisali v Kibli.

Foto: Akademija umjetnosti Univerziteta u Banjoj Luci/Drago Vejnović
Foto: Akademija umjetnosti Univerziteta u Banjoj Luci/Drago Vejnović

Mladen Miljanović (1981, Zenica) se je po končani srednji šoli v Doboju vpisal na vojaško šolo za rezervne častnike in pridobil čin narednik. Po odsluženem vojaškem roku je delal v kamnoseški delavnici, kjer je klesal kamnite nagrobnike, a se je nekaj letih v kamnoseški delavnici vpisal na banjaluško akademijo za umetnost. Trenutno poučuje na katedri za Umetnost novih medijev na omenjeni akademiji.

Odraščanje med vojno v BiH-u in po njej
Miljanovićeva umetniška praksa temelji na konceptualnem pristopu in preizpraševanju lastne okolice in življenjskih razmer. Na umetnikovo delo je močno vplivala tudi lastna izkušnja odraščanja med vojno in po njej v uničenem, obubožanem, etnično in ozemeljsko razdeljenem okolju ter mednarodno izolirani državi ter njegova primarna izobrazba in prve delovne izkušnje, še piše v napovedi razstave.

"Posledice vojne in znanje, pridobljeno v vojaški šoli, tako predstavljajo referenčno polje njegove umetniške prakse. Osnovno slikarsko izobrazbo danes združuje z novimi mediji in konceptualnimi strategijami v pluralistične, angažirane in subverzivne pristope k sodobni umetnosti, pri čemer umetnost obravnava kot orodje, in ne kot 'končni cilj'," so zapisali v Kibli.

Miljanovićeva dela so bila med drugim na ogled na 55. umetnostnem bienalu v Benetkah, 15. videobienalu v Busanu v Južni Koreji in pred kratkim na 13. bienalu v Kairu. Samostojno je razstavljal v Muzeju moderne umetnosti na Dunaju, v Gallery MC v New Yorku, ACB Gallery v Budimpešti, A+A Gallery v Benetkah, Neue Galerie Graz in Salonu Muzeja sodobne umetnosti v Beogradu.