Indijske obrtnice so za razstavo izdelale tapiserije z izvezenimi potmi popotnikov 19. stoletja. Foto: AP
Indijske obrtnice so za razstavo izdelale tapiserije z izvezenimi potmi popotnikov 19. stoletja. Foto: AP
Islandska umetnica Kristjana S. Williams je pri oblikovanju 3D umetniških del sodelovala neposredno z vatikanskim arhivom. “Odraščala je na Islandiji, kjer je pretežno enobarvna pokrajina, zato je sanjala o eksotičnih krajih. Dostop do vatikanskih arhivov in izbira zgodovinskih del za ponazoritev teh zgodb sta bila izjemna priložnost,” je pojasnila Rachel Bushell, direktorica za odnose z javnostmi v studiu umetnice. Foto: AP
Islandska umetnica Kristjana S. Williams je pri oblikovanju 3D umetniških del sodelovala neposredno z vatikanskim arhivom. “Odraščala je na Islandiji, kjer je pretežno enobarvna pokrajina, zato je sanjala o eksotičnih krajih. Dostop do vatikanskih arhivov in izbira zgodovinskih del za ponazoritev teh zgodb sta bila izjemna priložnost,” je pojasnila Rachel Bushell, direktorica za odnose z javnostmi v studiu umetnice. Foto: AP

Razstavo, ki je nastala, so naslovili En Route in je že šesta postavitev v seriji dogodkov, ki naj bi vzpostavili dialog med dediščino oz. zakladi Vatikanske apostolske knjižnice, ki segajo vse tja do 4. stoletja, in sodobno umetnostjo.

Iz svetega mesta so na pomoč poklicali poppevca Jovanottija, modno oblikovalko Mario Grazio Chiuri in islandsko ilustratorko Kristjano S. Williams. Dobili so nalogo, raziskati zgodbe velikih popotnikov 19. stoletja in v sodobnem kontekstu reinterpretirati ogromno zbirko 1200 časopisov s celega sveta. Časopise je na eksotičnih lokacijah konec 19. in v začetku 20. stoletja nabiral diplomat in akademik Cesare Poma.

Priljubljenost t. i. "svetovnih tur" v 19. stoletju so med drugim podžigali romani Julesa Verna, pa seveda napredek transporta.

Najprej je odletel steznik
Maria Grazia Churi je svoj študij osredotočila na šest žensk viktorijanske dobe, ki so se normam in pričakovanjem svojega časa uprle tako, da so se same podale na pot po svetu; zanimal jo je pomen potovanj za žensko emancipacijo. Povezala se je z obrtniško delavnico v Indiji, ki ji je pomagala ustvariti tapiserije zemljevidov poti, po katerih so popotnice prebijale.

"Zanimivo je bilo opaziti, da so vse popotnice najprej začutile potrebo, da spremenijo svoja oblačila, ker sicer ni bilo udobno potovati, še posebej ne s kolesom," je pojasnila na tiskovni konferenci pred odprtjem razstave. "Prvi kos oblačil, ki so si ga slekle, je bil steznik."

Razstava En Route – Na poti v Vatikanski knjižnici

Jovanotti, ki ni samo popzvezdnik, ampak tudi svetovni popotnik, je za razstavo prispeval kolo, s katerim je prevozil že velik del sveta, med drugim Kitajsko, Iran, Pakistan, Novo Zelandijo in večino Južne Amerike. Njegov drugi veliki eksponat je diskokrogla, predelana v globus: srebrne zrcalne ploščice predstavljajo oceane, zlate pa kopno. "Všeč mi je bila ideja, da bom v Vatikan prinesel diskokroglo," je bil iskren.

Razstava si je svoj naslov, Na poti, izposodila od časopisa, v katerem sta francoska novinarja Lucien Leroy in Henri Papillaud potopise svojih potovanj objavljala med leti 1895 in 1897; tako sta si delno lahko financirala pot. Postavitev En Route bo na ogled do 20. decembra.

Razstava se osredotoča na temo potovanja, kar je tesno povezano s samo naravo jubilejnega leta RKC. "Seveda je povezava z jubilejem, saj je jubilej potovanje – romarji pridejo in potem odidejo. Tako je znotraj jubileja prisotna tema potovanja," je za EWTN News pojasnil don Giacomo Cardinali, komisar razstavne dvorane Vatikanske apostolske knjižnice.