Saša Ribič, iz serije Let 105, 2021. Foto: Galerija Photon/Saša Ribič
Saša Ribič, iz serije Let 105, 2021. Foto: Galerija Photon/Saša Ribič

Razstava, ki so jo v Galeriji Photon pripravili v okviru programa Avtorski dialog, je na ogled od 15. marca do 14. aprila.

Posebna atmosfera na fotografijah
Program Avtorski dialog je namenjen ustvarjalcem mlajše in srednje generacije. Tokratna avtorja Saša Ribič in Vincent Forstenlechner sta se uvrstila v izbor finalistov dveh natečajev Galerije Photon: fotografinja se je uvrstila v izbor Fotonične šole II v letu 2022, fotograf pa v izbrano deseterico Drugačnih svetov 2021.

Gre za avtorja, ki ju povezuje izvirni pristop in pripovedništvo v fotografiji, pa tudi občutek za ustvarjenje določene atmosfere v delih, zaznamovanih z osebnim raziskovanjem izbranih tem, so zapisali v Galeriji Photon.

Na razstavi predstavljeni seriji sta povezani z rodnimi kraji obeh fotografov, ki z upodabljanjem različnih motivov, portretov ter predmetov predstavita povsem edinstveni zgodbi, v kateri z različnimi umetniškimi prijemi vneseta tudi občutek univerzalnosti, so še zapisali ob razstavi.

Vincent Forstenlechner, iz serije ROYGBIV, 2016–2019. Foto: Galerija Photon/Vincent Forstenlechner
Vincent Forstenlechner, iz serije ROYGBIV, 2016–2019. Foto: Galerija Photon/Vincent Forstenlechner

Letalska tragedija v letu 1966
Saša Ribič
v projektu Let 105, ki ga je ustvarila leta 2021, skozi intimno vizualno interpretacijo dogodka znova obravnava tragedijo leta 105 družbe Britannia Airways – septembra 1966 je letalo strmoglavilo v bližini Letališča Jožeta Pučnika Ljubljana, v njenem domačem kraju. Nabor fotografij predstavlja pretekli dogodek, ki ga avtorica sestavlja z raziskovanjem gozda, kjer je letalo strmoglavilo, in raziskovanjem podatkov o nesreči.

Skozi zbrane informacije oblikuje logična zaporedja, ki gledalcu in njej pomagajo razumeti, kaj se je zgodilo. Predstavljene fotografije so sicer del njene fotoknjige, naslovljene Flight 105, ki jo je v samozaložbi izdala leta 2021.

Mavrica, otožnost in hrepenenje
Vincent Forstenlechner
skozi svoj projekt Roygbiv, ki je nastajal med letoma 2016 in 2019, obravnava nenehno spreminjajočo se znano pokrajino "in se osredotoča na otožnost in hrepenenje, ki se pojavita, ko obišče svoj dom v Avstriji". Po besedah avtorja je naslov serije "okrajšava za barve mavrice, vizualni občutek, ki se je ponavljal v številnih poletjih, ki sem jih preživel doma."

Skozi serijo fotografij skuša razvozlati, kaj pomeni občutek povezanosti in oddaljenosti hkrati, pri čemer raziskuje povezanost s pokrajinami in osebnostmi, ki so del njegovega doživljanja kraja. Pri tem uporablja fotografijo kot orodje za ustvarjanje lastnega sveta spomina in dokumentiranje tega, kako se ta liminalni prostor spreminja z vsakim obiskom, so zapisali v galeriji.