Njihove filme do konca januarja prikazujejo v novem muzeju filmske akademije v Los Angelesu z naslovom Dunaj v Hollywoodu: Izseljenci in izgnanci v studijskem sistemu.
Ko je konec septembra po desetletju snovanja in večkratnih odložitvah končno odprl vrata muzej Akademije za filmsko umetnost in znanost, so ga oktobra v judovski publikaciji Forward kritizirali, da je zanemaril temeljno vlogo judovskih priseljencev v filmski industriji. Prispevek so naslovili Judje so zgradili Hollywood: Zakaj so njihovo zgodbo izključili iz muzeja akademije?
S filmskim nizom Dunaj v Hollywoodu zdaj poskušajo po poročanju avstrijske tiskovne agencije APA stvari postaviti na pravo mesto. "Na začetku 20. stoletja so nastajajočo filmsko industrijo v Hollywoodu v veliki meri zgradili judovski priseljenci iz vzhodne in srednje Evrope," piše na muzejski spletni strani – ob čemer dodajajo, da so bili med njimi tudi Avstrijci.
Umetniki iz Avstro-Ogrske in pozneje Avstrije so imeli veliko vlogo v ameriški filmski industriji v 20. in zgodnjem 21. stoletju. Nemški ekspresionizem, psihoanaliza in dunajski humor so po pisanju agencije prispevali k filmu noir, lahkotni in resni komediji ter melodrami. In verjetno je bila tudi simbioza kultur, v veliki meri zaradi prisilnega izgnanstva v 30. letih prejšnjega stoletja, tista, ki je Hollywoodu omogočila, da je ustvaril nekaj mojstrovin.
Ko je Hitler prišel na oblast, niso vsi odšli v Hollywood, nekatere, kot sta Erich von Stroheim in Max Steiner, je pritegnil že prej. Toda veliko večji val večinoma judovskih izseljencev je Hollywood dosegel v 30. in 40. letih prejšnjega stoletja, predvsem zato, ker so jih v Nemčiji in Avstriji preganjali nacisti.
Tipičen primer je Billy Wilder, čigar izbor filmov do 12. januarja prikazujejo tudi v Avstrijskem filmskem muzeju. Judovski filmski ustvarjalec, rojen kot Samuel Wilder v Avstro-Ogrski, je teden dni po požaru Reichstaga leta 1933 pobegnil pred nacisti prek Pariza v ZDA, kjer se je uveljavil kot stalnica na filmskem prizorišču. V karieri je ustvaril več kot 60 filmov, med katerimi so tudi nekateri slavni hollywoodski trenutki, kot je prizor iz filma Nekateri so za vroče, ko se Joe E. Brown obrne k Jacku Lemmonu in reče: "Nihče ni popoln."
Program je uvedel dvodnevni simpozij Dunaj v Hollywoodu: Učinek in vpliv Avstrijcev na hollywoodsko filmsko industrijo, 1920–2020, filmski del pa se je začel s Casablanco, ki jo je režiral Michael Curtiz s pravim imenom Mano Kertesz Kaminer.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje