Kovinsko mostno konstrukcijo nameravajo odstraniti, betonsko pa bi želeli ohraniti, je pojasnila podžupanja. Foto: Mestna občina Krško
Kovinsko mostno konstrukcijo nameravajo odstraniti, betonsko pa bi želeli ohraniti, je pojasnila podžupanja. Foto: Mestna občina Krško

Gre za pred nekaj več kot 70 leti zgrajeni most čez Savo, ki ga je vojska nekdanje Jugoslavije zgradila zaradi kerozinovoda do vojaškega letališča Cerklje ob Krki. Namenjen je bil zgolj za cevovod z omenjenim letalskim gorivom, po mostu pa je tekel še vodovod. Za promet je bil zaprt.

Ker so v Krškem zapuščeni savski most z vrsto let opuščenim kerozinovodom želeli ohraniti, sta se občina in ministrstvo dogovorila, da bo rušenje mosta v celoti pokrilo obrambno ministrstvo, preostale stroške pa si bosta deležnika razdelila po načelu pol-pol. Ministrstvo za obrambo bo za gradnjo nove brvi za pešce in kolesarje prispevalo največ milijon evrov, morebitni presežek tega zneska oz. dela naložbe pa bo pokrila občina, je povedala podžupanja Ana Somrak.

Naložbe sicer še ne morejo ovrednotiti. Graditi naj bi predvidoma začeli prihodnje leto. Kovinsko mostno konstrukcijo nameravajo odstraniti, betonsko pa bi želeli ohraniti, je še dejala podžupanja. Občina ima sredstva v proračunu zagotovljena, po načrtih pa naj bi most odstranili v letu 2023, v 2024 pa naj bi postavili nov most za pešce oz. nadomestno brv za pešce in kolesarje, pojasnjujejo na občini.

Minister Matej Tonin je pojasnil, da gre za vlaganje v lokalno infrastrukturo oz. "za neke vrste kompenzacijo za vse stvari, ki jih Slovenska vojska povzroča s svojim delovanjem". Podpisa se je udeležil tudi krški občinski svetnik in poslanec Dušan Šiško (SNS), ki je po Toninovih besedah ministrstvu za obrambo večkrat dal pobudo za poseg na mostu.

V Krškem se sicer obeta tudi prenova nekdanjega vojaškega prečrpavališča za letalsko gorivo v Stari vasi pri Krškem, saj sta Tonin in direktor Termoelektrarne Brestanica Tomislav Malgaj junija lani podpisala sporazum o solastniškem sodelovanju pri tej prenovi. Prečrpavališče je bilo zgrajeno še v nekdanji Jugoslaviji, zdaj pa ga nameravajo usposobiti za sodobne potrebe letališča Cerklje ob Krki.

Krška občina sicer načrtuje tudi gradnjo mostu za pešce in kolesarje, ki bo Savo prečil v starem mestnem jedru.