Država letos predvideva tri milijone evrov za sanacijo žičniškega sistema na Kaninu. Foto: Soča rafting
Država letos predvideva tri milijone evrov za sanacijo žičniškega sistema na Kaninu. Foto: Soča rafting

"V okviru teh zelo, zelo omejenih sredstev, o katerih se bomo še pogovarjali za sprejetje proračuna, smo že letos predvideli vsaj tri milijone evrov, ki bodo potrebni za sanacijo tega žičniškega sistema," je na ponedeljkovi seji državnega zbora Počivalšek odgovoril na vprašanje Franca Križaniča o tem, kako namerava pomagati bovškemu turizmu.

"Verjamem, da mora priti do sprege med lokalno skupnostjo, zasebnim kapitalom in tudi državo v smislu podpore. Bovec ima vse pogoje za to, da postane celoletna turistična destinacija, kar je edino zagotovilo, da bodo vse zmogljivosti dale prave ekonomske rezultate. Seveda pa je pogoj, da pridemo do odgovornega javnega podjetja, ki se bo tega projekta lotilo, in v tem primeru bomo na našem ministrstvu z vsemi razpoložljivimi močmi podprli tak projekt," je še povedal Počivalšek.

Gospodarsko ministrstvo je doslej prispevalo slabih 800.000 evrov za štirisedežnico in smučarsko progo Prevala, leta 2008 pa je bilo podjetje Hit Bovec (zdaj v stečaju) uspešno na javnem razpisu za pridobitev sredstev Evropskega sklada za regionalni razvoj Dvig konkurenčnosti turističnega gospodarstva, ki ga je objavilo tedanje Ministrstvo za gospodarstvo. Ministrstvo za gospodarstvo je projekt v skupni vrednosti več kot 2,5 milijona evrov odobrilo. Višina sofinanciranja je znašala 573.400 evrov (delež Evropskega sklada za regionalni razvoj je znašal 85 odstotkov).


Medtem ko bo za smučišče (brez restavracije in gondole) stečajna upraviteljica Nataša Gibičar predvidoma od konca februarja do konca aprila zbirala nezavezujoče ponudbe, bovška občina napoveduje zagon vsaj nekaterih naprav že prihodnjo zimo. Najprej nameravajo obnoviti krožnokabinsko žičnico, ki je poleg restavracije Prestreljenik na vrhu smučišča in parkirišča v lasti družbe Heta Asset Resolution, naslednice Hypo Leasinga.

"Govorimo o brezplačnem prenosu. Ponudbo ravnokar pripravljamo, pogovori so tekli v pravo smer," je optimističen bovški župan Valter Mlekuž. Decembra so zanje v družbi Dr. Duhovnik, mednarodnem podjetju za industrijski inženiring iz Medvod, pripravili novo oceno možnosti za ponovni zagon Kanina.

Počivalšek priznava, da bo naložba sicer precej večja, kot bi bila, če bi naprave popravili takoj po nesreči pred dvema letoma. Takratni v. d. direktorja družbe Alpski turistični center (ATC) Kanin Aleš Uršič je stroške popravila sprva ocenil med 30.000 in 50.000 evri, pozneje na kakšnih 100.000, na koncu pa so se ocene povzpele na 230.000 evrov, kolikor je za sanacijo predvidela po nesreči ustanovljena Bovška razvojna zadruga, a se doslej nobena ideja – niti ta, da bi zadruga naprave in objekte za pol leta najela za 25.000 evrov – ni uresničila.

Tako lahko gostje v Bovcu uporabljajo brezplačni smučarski avtobus ter po ugodnih cenah vijugajo v Kranjski Gori, na Trbižu ali italijanski, senčni strani Kanina – na Nevejskem sedlu oziroma V Žlebeh. Tam pojasnjujejo, da so doslej prodali dobrih 7.000 smučarskih vozovnic, kar je za 12 odstotkov več kot v pretekli sezoni. Upajo na čimprejšnjo ponovno povezavo s Kaninom in potrjujejo govorice o tem, da bi radi uredili središče "free-ride" smučanja. "Začenjamo to pobudo in kmalu bomo vse tudi uradno objavili," je za MMC povedal direktor Promoturja Lucio Chiarelli.