Krajani Struževega opozarjajo, da bi na potniški postaji v kraju ustavljalo le nekaj vlakov na dan, poleg tega pa je glavna železniška postaja v Kranju (na fotografiji) oddaljena zgolj 10 minut hoje. Foto: BoBo
Krajani Struževega opozarjajo, da bi na potniški postaji v kraju ustavljalo le nekaj vlakov na dan, poleg tega pa je glavna železniška postaja v Kranju (na fotografiji) oddaljena zgolj 10 minut hoje. Foto: BoBo

Struževčani so že junija na javni razpravni predloga državnega prostorskega načrta za nadgradnjo železniške proge Ljubljana–Naklo izpostavili pomisleke glede graditve tovorne postaje na struževskem polju. Glede tega so nato podpisovali peticijo, želeli pa so tudi odgovore občine, tako glede železnice kot širitve industrijske cone, zato so zahtevali sklic zbora krajanov.

Kot je poudaril predsednik Krajevne skupnosti Struževo Tomaž Sajovic, je največja težava v tem, da krajani z načrti niso bili predhodno seznanjeni. "Če bi bili prej vključeni, bi morda našli kakšno rešitev, tako smo pa kar naenkrat izvedeli, da se v Struževem načrtuje tovorna postaja in velika potniška postaja. To so veliki posegi in seveda je bil čustven odziv krajanov zelo močan," je dejal.

Kranjski župan Matjaž Rakovec je na zboru krajanov povedal, da so že na javni razpravi prisluhnili krajanom Struževega in sprejeli pomisleke glede tovorne postaje, izgube kmetijskih zemljišč in hrupa. Tako je v okviru javne razgrnitve občina podala več pripomb na predlog državnega prostorskega načrta.

Predlagajo, da se za vse oškodovane kmete poiščejo nadomestna zemljišča, da prebivalce zaščitijo pred hrupom in da se potniška postaja zgradi v manjšem obsegu, tako da bo namenjena le krajanom.

Sorodna novica KGZS opozarja na poskuse sprememb namembnosti iz najboljših kmetijskih zemljišč v zazidalna

Prav tako občina vztraja, da se za tovorno postajo preverijo še druge potencialne lokacije. Sprva je bila tovorna postaja načrtovana v poslovni coni v Naklem, vendar je nakelski občinski svet sklenil, da tovorne postaje v njihovi občini ne želijo, zato se je pojavila možnost umestitve v Struževo.

Glede možnih lokacij tovorne postaje potekajo sestanki z Direkcijo RS za infrastrukturo. Preverjali so že lokacijo na Gorenji Savi, kjer je težava poplavna ogroženost, in območje nekdanjega Tekstilindusa, kjer pa je težava poseg v vodni vir. Prejšnji teden je kranjska občina predlagala še, da se preverijo možne lokacije med Tekstilindusom, železniško postajo in območjem na Laborah.

Pod vprašaj postavili smiselnost postaje, ki bi bila le 10 minut hoje oddaljena od glavne

Tudi v interesu krajanov Struževega je, da bi bila tovorna postaja na območju Tektilindusa, da tovorni promet ne bi šel čez njihov kraj. Prav tako si ne želijo niti vzpostavitve potniške postaje v Struževem. Na njej bi namreč ustavljalo le nekaj vlakov dnevno, medtem ko je glavna železniška postaja v Kranju oddaljena zgolj 10 minut hoje.

Kot so poudarili krajani, ni smiselno ali rentabilno, da bi delali posebej potniško postajo v Struževem. Veliko bolj bi potrebovali ureditev pešpoti in kolesarskih poti ter pločnikov. Tako so krajani na zboru, ki se ga je udeležilo 85 od 609 krajanov z volilno pravico, soglasno sprejeli sklep, da podpirajo ureditev tovorne postaje pred mostom čez Savo in da nasprotujejo graditvi železnice za potniški promet čez Struževo.

Zmotila jih je tudi predlagana sortirnica odpadkov

Druga tema, o kateri so želeli na zboru krajanov razpravljati, je bil predlog širitve poslovne cone v Struževem na območje čez železniške tire, kjer je bila predvidena tudi gradnja sortirnice. Kot je pojasnil Sajovic, je bil na tem območju pred časom celo predlog za izgradnjo sežigalnice, kar pa so krajani v preteklosti že zavrnili. Sedaj bi radi zagotovilo, da se na tem območju ne bo delala niti sortirnica.

Župan je povedal, da so na občini po lanski javni razgrnitvi dopolnjenega osnutka sprememb in dopolnitev občinskega prostorskega načrta po pripombah krajanov širitev poslovne cone že izločili iz nadaljnjih postopkov izvedbenega dela občinskega prostorskega načrta.

Pojasnil je, da so se spremembe prostorskega načrta začele že leta 2014, sedaj pa se po desetih letih postopek zaključuje in ideja o umestitvi sortirnice na območje Struževega ni več aktualna. Sortirnica odpadkov je bila namreč predvidena tam, kjer je zdaj avtoprevozništvo, medtem ko se bo sortirnica delala na območju avtocestnega uvoza Kranj vzhod. Tako ni več nobene razprave o tem, da bi v bližini Struževega zgradili kakšno sortirnico.

Kljub županovim pojasnilom so krajani za vsak primer, če bi se v prihodnje znova pojavile kakšne težnje po gradnji, želeli, da se iz odloka o izvedbenem prostorskem načrtu črta še določba glede sortirnice odpadkov in morebitne sežigalnice. Na občini so krajanom prisluhnili in pritrdili tudi temu sklepu.