Med obnovo hitre ceste bo veljal poseben prometni režim. Foto: Radio Koper/Ivana Zajc
Med obnovo hitre ceste bo veljal poseben prometni režim. Foto: Radio Koper/Ivana Zajc

Poleg prenove cestišča med Razdrtim in pokritim vkopom Vipavski Križ pri Ajdovščini bo vključevala tudi gradnjo protivetrne zaščite.

Prvi sklop obnove

Prvi sklop del bo vključeval gradnjo dodatne protivetrne zaščite na odseku pod planoto Nanos, ki je močno izpostavljen vipavski burji, in preplastitev skoraj šest kilometrov vozišča med Razdrtim in Vipavo. Ta faza vključuje tudi postavitev pilotne stene Rebrnice, obenem pa bodo razbremenili še ležišča v območju krajnih podpor viadukta Rebrnice in zavarovali posamezne premostitvene objekte z varnostno ograjo.

Vrednost tega sklopa je ocenjena na 36,8 milijona evrov. Dars kot investitor je za izvedbo del izbral konzorcij podjetij Kolektor CPG iz Nove Gorice in Petrič iz Ajdovščine. Predvideni čas izvedbe del je 58 tednov.

V tem času bo po pojasnilih Darsa izmenično zaprto smerno vozišče hitre ceste. Promet proti Razdrtemu bo ves čas potekal po hitri cesti nemoteno po obeh prometnih pasovih. Promet proti Vipavi pa bo za osebna vozila in lokalni tovorni promet preusmerjen na vzporedno regionalno cesto Razdrto–Vipava. Ves tranzitni tovorni promet bo medtem preusmerjen na mejni prehod Fernetiči.

Nova prometna ureditev je bila sprejeta v sodelovanju z lokalnimi skupnostmi na podlagi pobude, ki sta jo podali občini Vipava in Ajdovščina ob podpori občine Postojna, so pojasnili na Darsu.

Dela bodo predvidoma potekala do konca leta 2026. Foto: BoBo
Dela bodo predvidoma potekala do konca leta 2026. Foto: BoBo

Drugi sklop obnove

Drugi sklop del za obnovo vipavske hitre ceste bo medtem obsegal izvedbo dodatnih protivetrnih ukrepov na delih odsekov hitre ceste Razdrto–Vipava in Vipava–Ajdovščina, preplastitev preostalih štirih kilometrov vozišča na obeh smernih voziščih hitre ceste med Razdrtim in Vipavo, obnovo voziščne konstrukcije in objektov med Vipavo in Ajdovščino na razdalji nekaj več kot šest kilometrov v obeh smereh ter posodobitev priključka Vipava.

Predvideni čas izvedbe del tega drugega sklopa je 63 tednov, a postopek izbire izvajalca za ta dela po pojasnilih Darsa še poteka. Ko bo postopek končan, bo znana tudi vrednost tega sklopa.

Dela bodo predvidoma potekala do konca leta 2026

Vse skupaj bodo tako dela predvidoma potekala do konca leta 2026.

V Darsu so spomnili, da je bila večina 16 kilometrov dolgega odseka hitre ceste med Razdrtim in Vipavo zgrajena in odprta za pomet v letu 2009. To velja za 10-kilometrski odsek po pobočju Nanosa. Preostali del je bil medtem prometu predan v obdobju 2000–2003.

Hitra cesta med Vipavo in Vipavskim Križem pri Ajdovščini je bila zgrajena leta 1999 in je na posameznih odsekih že tudi vidno dotrajana. Odseki, ki bodo obnovljeni v prihodnjih dveh letih, od zgraditve niso bili deležni obsežnejših obnov, so opozorili na Darsu. V času močne ali orkanske burje je promet po hitri cesti pogosto zelo otežen ali celo prepovedan za tovorna vozila.

V letu 2023 je sicer povprečni dnevni promet na odseku vipavske hitre ceste med Razdrtim in Vipavo znašal približno 20.000 vozil, od tega 4400 tovornih. Na odseku primorske avtoceste med Postojno in Razdrtim je medtem dnevni promet dosegel okoli 50.000 vozil, od tega 9500 tovornih.