Mateja Kavčič je poslikala kar galerijske stene. Foto: Goran Rovan
Mateja Kavčič je poslikala kar galerijske stene. Foto: Goran Rovan
Galerija se je tako spremenila v gozd. Foto: Goran Rovan
Razstavo dopolnjujejo lesene kocke z motivi iz gozda. Foto: Goran Rovan
Odprtje razstave je z instrumentalno avtorsko glasbo na kalimbah popestril Duo NAJOUA. Foto: Goran Rovan

Po njenem mnenju je Galerija Krško svojevrsten in poseben prostor, oblikovan po načelih poznega baroka. Da gre za sakralno arhitekturo, ponazarjata tako notranjost kot zunanjost. Od leta 1966, ko je postala galerija, se je sakralna arhitektura nekdanje cerkve sv. Duha preoblikovala v sobivanje različnih energij. Tako so številni razstavljavci ustvarjali posebej za ta prostor.

Med najuspešnejšimi razstavami, ustvarjenimi po meri tega prostora, je zagotovo tudi razstava Gozdni duh akademske slikarke Mateje Kavčič, ki ji je uspelo ustvariti sožitje prostora in umetnosti oziroma prepletanje obojega. Alenka Černelič Krošelj je na odprtju poudarila, da gre za izkušeno "umetnico prostora" in izkušeno ustvarjalko "zemeljske umetnosti" oziroma land arta, ki je v svojih projektih že soustvarjala z naravo v parkih, vrtovih in gozdovih.

Poslikava galerijskih sten je umetnica ustvarjala več kot tri tedne. S tem procesom je v prostoru ustvarila naravo in gozd, ki ga opazuje v različnih časih, na različnih krajih in v različnem razpoloženju, ter ga prenesla v nekdanji sakralni prostor, kjer se tako kot v gozdu prepletajo različni elementi in ustvarjajo novi. Černelič Krošljeva o tem pravi: "Ne glede na osebna prepričanja in dojemanja sta tako gozd kot cerkev prostora kontemplacije, prostora miru, pogleda vase in tudi iskanja duha. Zato je intervencija Mateje Kavčič v prostor v bistvu sožitje dveh prostorov, ki se tako rekoč brez težave prepletata. Kot medij ustvarjanja je izbrala oglje, zogleneli košček lesa, ki je tudi sam bil del gozda. Tako je z vsako potezo potrjevala svojo predanost in zavezanost povezovanju narave in umetnosti. Skrbno vključevanje risbe v razdelke arhitekture, ob tla, ob okna, ob svetlobo in v aprilsko senco, premišljeno izrisovanje tako posameznosti kot celote, kljub odsotnosti barv in velikih kontrastov omogoča vstopanje v številne odtenke narave in umetnice oziroma njune neločljivosti."

Razstavo dopolnjujejo tudi kocke
Razstavo Gozdni duh Mateje Kavčič dopolnjujejo tudi kocke. Iz petih sklopov le teh je mogoče sestaviti šest različnih slik, skupaj torej kar 30, na njih pa predstavlja svoje fotografije s sprehodov po naravi – gozdu. Te so ji bile tudi pomoč pri risanju, hkrati pa jih ponuja kot ustvarjalni izziv. Prav fotografije so edine pričevalke njenih minljivih postavitev v gozdu, ki jih kmalu raznese veter ali preraste mah. Tako se znova zgodi proces nenehnega kroženja in soustvarjanja umetnice in narave, meni Černelič Krošljeva.

Na odprtju razstave je z instrumentalno avtorsko glasbo na kalimbah nastopil Duo NAJOUA, ki ga sestavljata Ana Kravanja in Samo Kutin. Ta dva umetnika glasbo izvajata na 13 pri nas izdelanih kalimbah, ki so sicer tradicionalno afriško glasbilo. Skladbe so dinamične, raznolike, v njih se prepletajo ritmične in melodične variacije ter improvizacije, iz katerih se porajajo.

O avtorici
Matej Kavčič se je rodila 1970 v Novem mestu, otroštvo pa je preživela v Brestanici. Po končani Srednji šoli za oblikovanje in fotografijo je leta 1994 diplomirala na slikarskem oddelku Akademije za likovno umetnost v Ljubljani, kjer je leto pozneje obiskovala slikarsko specialko. Od leta 1995 ima status samozaposlene v kulturi in deluje kot vizualna umetnica na področjih slikarstva, risbe, grafike, fotografije, prostorskih postavitev in land arta. Sodeluje pri restavratorskih projektih in vodi ustvarjalnice za otroke. Zadnje desetletje živi in ustvarja v Škofji Loki. Razstava Gozdni duh v Galeriji Krško je njena 34. samostojna razstava, del razstave pa bo tudi ustvarjalna delavnica 3. junija v Mestnem muzeju Krško.

Za MMC Goran Rovan