Obnova glavnega mostu čez Dravo trajala leto in pol. Foto: MMC RTV SLO/Danijel Poslek
Obnova glavnega mostu čez Dravo trajala leto in pol. Foto: MMC RTV SLO/Danijel Poslek
Most
Še vedno tudi ni znano, kako bodo urejene intervencijske poti in ali bo mogoča uporaba mostu za pešce. Foto: MMC RTV SLO/Danijel Poslek

Čeprav se obnova ptujskega mostu čez Dravo z uvedbo v delo tako rekoč že začenja, pa so deležniki komaj danes opravili prvi operativni sestanek na temo popolne zapore. Da se ta ne bo zgodila takoj, je po sestanku poudaril župan Miran Senčar. "Naše prvo vprašanje je bilo, kdaj se bo most zaprl, investitor pa je odgovoril, da morajo najprej narediti elaborat, ki bo vključeval prometne zapore, potem morajo narediti tehnološki ekonomski načrt in terminski načrt. O vsem tem se bo izrekla direkcija za infrastrukturo in takrat bodo določili, kdaj se bo začelo," nekaj odgovorov na danes zastavljena vprašanja pojasnjuje Senčar.

To v praksi pomeni, da naj bi most zaprli šele sredi junija, promet pa speljali po obvozu čez Puhov most. Večkilometrsko podaljšanje poti torej, kar že razburja občane. Aleks Kolar iz civilne iniciative, ki se bori proti tako dolgi popolni zapori mostu, pravi: "Tako dolga obnova je za uporabnike mostu popolnoma nesprejemljiva, ker bo negospodarska škoda približno desetkrat višja od ovrednotenega zneska za obnovo," poudarja Kolar, ki kot edino dolgoročno alternativo vidi le gradnjo tretjega mostu čez Dravo.

Krajša obnova bi bila tudi dražja
Da bi čas 4,5 milijona evrov vredne obnove skrajšali, direkciji predlagajo tudi na občini, a zaradi povezanih stroškov je to malo verjetno. "Od izvajalca smo zahtevali, da dela potekajo vsak dan maksimalno, kar je mogoče. Ne moremo zahtevati, da delajo 24 ur, ker določeni tehnološki procesi tega ne omogočajo, je pa izvajalec zagotovil, da je to tudi v njihovem interesu. Mi se bomo takoj najavili na direkciji in predlagali, da rok maksimalno skrajšajo in da zaradi tega izvajalca del tudi nagradijo," še dodaja Senčar, ki priznava, da bo zapora v prvem obdobju prinesla veliko nevšečnosti.

Še vedno tudi ni znano, kako bodo urejene intervencijske poti in ali bo mogoča uporaba mostu za pešce. To naj bi bilo opredeljeno v prej omenjenem elaboratu, ki bo šele nastal. Da pa bi vsaj malo omilili pritisk na obvozno cesto, bo mestna občina Darsu predlagala, da avtocestni odsek med Hajdino in Draženci, ki se navezuje na Puhov most, začasno izvzame iz vinjetnega sistema. Dogovora o tem še prav tako ni.