Razcep Malence. Foto: Google Street View
Razcep Malence. Foto: Google Street View

"Zgodil se nam je zasičen prometni tok, kar pomeni, da promet po avtocestah ne poteka več z normalno potovalno hitrostjo, ki je okoli 100 km/h, pravzaprav se premika od okoli 40 do 50 km/h," je za Odmeve dejal Gregor Ficko z zbornice gradbeništva in industrije materiala pod okriljem GZS-ja. Kapacitete so po njegovih besedah zapolnjene, najbolj obremenjen je avtocestni obroč okoli Ljubljane skupaj z vpadnicami približno 40 km pred prestolnico. "Če smo pred 15 leti stali v koloni pred priključkom Domžale, se je ta tok pomaknil nazaj za nekdanjo cestninsko postajo."

Čez Slovenijo potekata tudi peti in deseti evropski koridor, je spomnil Ficko, tovorni promet narašča za od pet do sedem odstotkov na leto, čez Slovenijo pa se vsak dan prepelje od 11 do 12 tisoč tovornih vozil. Po ljubljanski obvoznici se dnevno prepelje od 80 do 90 tisoč vozil na dan, kar je po pojasnilih Ficka preveč za štiripasovni promet. Po njegovem mnenju je treba nujno začeti priprave na širitev avtocest s štiri na šestpasovnico, vsaj na območju ljubljanske obvoznice in njenih vpadnicah. "Na žalost Slovenija alternativnih ukrepov nima, vsaj na železnicah ne," je dodal.

Vse projekcije kažejo na rast

"Vse projekcije prometa na avtocestnem omrežju nakazujejo rast in nič drugače ni na južni ljubljanski obvoznici. Že ob začetku študijskega leta pričakujemo še dodaten porast prometa ob dnevnih konicah," so zapisali na Darsu. Najbolj obremenjen del slovenskih avtocest je prav ljubljanski obroč, posamezne odseke prevozi v povprečju tudi več kot 80.000 vozil na dan.

Dars je 24. avgusta ministrstvo za okolje, podnebje in energijo zaprosil za okoljevarstveno soglasje za vzpostavitev tretjega pasu na primorski avtocesti med Ljubljano in Vrhniko, za štajersko vpadnico na ljubljanski obroč pa so zaprosili konec julija.

Na obeh vpadnicah namreč načrtujejo tretji pas, ki ga bodo vzpostavili z rekonstrukcijo odstavnega pasu v vozni pas.

Sorodna novica Voznik tovornjaka, ki je trčil v kolono na ljubljanski obvoznici, je zaviral "tik pred zdajci"

Poleg tega bodo prenovili sredinski ločilni pas v t. i. nezeleni izvedbi, ki bo tudi omogočal nekaj več prostora za promet. Z vzpostavitvijo tretjega pasu na Darsu pričakujejo povečanje pretočnosti prometa. "Z nekoliko povečano zmogljivostjo avtocest se namreč lahko pričakuje enakomernejši in bolj umirjen prometni tok v dnevnih prometnih konicah, kar ugodno vpliva na prometno varnost z vidika preprečevanja naletov vozil oziroma konfliktnih situacij nasploh," so zapisali.

Dars sicer želi oživiti pobudo za širitev ljubljanskega obroča iz leta 2019. "Zamujenega časa ne bo mogoče nadomestiti, vendar pa je treba kljub temu čim prej nadaljevati realizacijo tega projekta, v smislu dolgoročne rešitve prometne situacije na širšem ljubljanskem območju," so prepričani.

Za odsek zahodne ljubljanske obvoznice med Kosezami in Kozarjami, za katerega je bila že pred časom sprejeta vladna uredba o državnem lokacijskem načrtu, so vložili vlogo za izdajo gradbenega dovoljenja.

Ljubljanski župan Zoran Janković je v odzivu na ponedeljkovo hudo prometno nesrečo dejal, da bi morali narediti tretji pas od Domžal do Vrhnike. "Absolutno je preveč avtomobilov za to širino cest." Pri čemer je dodal, da zastoji na obvoznici niso posledica številnih del na cestah v Ljubljani. Opozoril je tudi na nujnost sprememb potovalnih navad in na to, da se številni v avtomobilu vozijo sami.