Prikaz ljubljanske tržnice po prenovi. Foto: MOL/Elea iC, Scapelab
Prikaz ljubljanske tržnice po prenovi. Foto: MOL/Elea iC, Scapelab

Sporna naj bi bila predvsem gradnja podzemne garaže, do katere so kritični tudi v Društvu arhitektov Ljubljana.

"To je v bistvu kar grob poseg v dediščino. Moramo se zavedati, da nam je Jožeta Plečnika šele pred kratkim uspelo zaščititi z Unescom. Potem je tukaj vidik, kaj je ta socialni prostor za mesto. Potem je to konceptualno zgrešeno z vidika sodobne prometne politike, torej da privabljamo še več avtomobilov v center mesta. Mi se trudimo, da bi razogljičili mesto," je naštel Gašper Skalar, predsednik Društva arhitektov Ljubljana.

Gradnja nevarne garažne hiše bi pomenila nasilje nad versko in kulturno dediščino, pa meni ljubljanski nadškof Stanislav Zore.

"Ne nasprotujemo prenovi tržnice, smo pa skrajno zaskrbljeni zaradi načrtovane gradnje podzemne garaže, ki bi šla v globino tako globoko, kolikor gre stolnica v višino," meni Zore. Pretekli projekti so namreč pokazali, da imajo tovrstni projekti lahko velik vpliv na okoliške objekte.

"Ko se je delal Mesarski most, je prišlo do poškodb na tržnici. Ko se je, na primer, delala garažna hiša pod Kongresnim trgom, je prišlo do poškodb na uršulinski cerkvi," je še pojasnil Skalar.

Župan Ljubljane pa v garažni hiši ne vidi problema. "Imamo najboljši podjetji, ki se ukvarjata s tem. Prav v tej sobi je gospod Žigon iz podjetja ELEA iC, ki je vrhunski statik, razložil, zakaj umik, da so ti zunanji zidovi široki en meter. Da je celo obratno: to področje bo imelo večjo trdnost," je dejal Zoran Janković.

Strokovnjaki opozarjajo, da bi večletna zapora osrednje ljubljanske tržnice lahko trajno zmanjšala družabno življenje na njej.

Sporna gradnja podzemne garaže pod tržnico