Linijo so uvedli 21. avgusta. Foto: BoBo/Žan Osim
Linijo so uvedli 21. avgusta. Foto: BoBo/Žan Osim

"Radi bi, da bi bili tudi študenti del spremenjenih potovalnih navad v našem mestu, da bi čim več uporabljali javni potniški promet, kolesa in pešpoti," je dejal župan Saša Arsenovič, ki se je skupaj z drugimi vodilnimi na mariborski občini in tamkajšnji univerzi zapeljal z avgusta uvedeno linijo. "Na Univerzi v Mariboru nas zelo veseli, da gremo skupaj z Mestno občino Maribor pospešeno po poti prehoda na zeleno. Tudi univerza se aktivno ukvarja s tem področjem in sprejema ukrepe v tej smeri," je dodal rektor Zdravko Kačič.

Novo linijo G5 so uvedli 21. avgusta in je doslej že prepeljala 26 odstotkov več potnikov kot prejšnja avtobusna linija na tem območju. "Do danes se je z njo peljalo 9200 potnikov. Samo v prvih šestih dnevih oktobra smo našteli 1800 potnikov, kar pomeni, da je vpliv študijskega leta izjemno velik," je pojasnil direktor javnega avtobusnega podjetja Marprom Ranko Šmigoc.
"Do konca leta pričakujemo okoli 110.000 potnikov, kar bo v primerjavi z nekdanjo linijo 8 predstavljalo približno 35-odstotno rast števila potnikov," je dodal.

Potnike želijo privabiti tudi s tehnološkimi izboljšavami. Danes so na vseh linijah mestnega avtobusnega prometa uvedli nove čitalnike vozovnic. "Najsodobnejša tehnologija med drugim omogoča plačilo več voženj hkrati, decembra pa bomo uvedli tudi možnost plačila z bančnimi karticami," je povedal Šmigoc.

Spomnil je, da je javni promet najcenejša oblika prevoza. Med drugim ponujajo možnost skupne nabave mesečne karte za parkiranje na P+R parkirišču in vožnjo z avtobusom.

G5 vozi na 15 minut in je prva uvedena linija v okviru načrtovane celovite prenove avtobusnih linij v Mariboru. Preostale spremembe v sistemu bodo po trenutnih napovedih začele veljati na začetku prihodnjega leta.

Mestna občina ob tem vlaga v posodobitev voznega parka z do okolja prijaznejšimi avtobusi. "V načrtu je, da bi do leta 2030 elektrificirali polovico voznega parka. Veseli smo, da smo pridobili sofinanciranje s strani Eko sklada v vrednosti 10,5 milijona evrov za nakup 20 električnih avtobusov v naslednjih treh letih," je pojasnil Mitja Klemenčič iz urada za komunalo, promet in prostor. "Vzporedno načrtujemo tudi postavitev električnih polnilnic in zelenih nadstrešnic. Še letos je načrtovana postavitev desetih avtobusnih nadstrešnic z zeleno streho v mestnem jedru, obstoječe nadstrešnice pa bomo postavili na postajališča, ki jih še nimajo," je dodal.

Pri načrtovanju ukrepov za do okolja in uporabnikov prijaznejši javni potniški promet sodelujejo tudi z univerzo. "Ti projekti so vezani na energetsko učinkovitost, digitalizacijo in krožno gospodarjenje v javnem potniškem prometu. S temi projekti in tudi elektrifikacijo želimo vzpostaviti standarde za preostala mesta v Sloveniji in izboljšati trajnostno mobilnost," je še povedal Klemenčič.