Če bodo mestni svetniki podprli spremembe odloka o taksističnih prevozih, ki bi predpisala višino maksimalne tarife izvajanja teh prevozov na območju MOL-a, bo maksimalna višina tarife taksijev za prevožen kilometer na območju občine znašala 1,5 evra z vključenim DDV-jem, maksimalna startnina dva evra z DDV-jem, najvišja višina cene za čakalno uro pa 20 evrov z DDV-jem.
Ljubljana najslabša
"Uporabniki avtotaksi prevozov, še posebej pa tujci, ki nimajo dobrega pregleda nad tarifami posameznih avtotaksi družb, so lahko žrtve zelo visokih tarif. Raziskava avto moto zvez iz vse Evrope iz leta 2011 je pokazala, da je kakovost ljubljanskih avtotaksi služb najslabša od vseh 22 mest, ki so jih vključili v raziskavo. K tako slabi oceni so v največji meri prispevali taksisti sami, med drugim tudi z zaračunavanjem previsokih cen," so pojasnili na MOL-u.
Spremembe bi pomenile tudi določitev glob za taksiste, ki bi zaračunavali višje cene od določenih. Taksističen prevoznik kot pravna oseba, samostojni podjetnik posameznik in posameznik, ki samostojno opravlja dejavnosti bo moral v primeru kršitve plačati 1.200 evrov, njihova odgovorna oseba pa 400 evrov.
Nove naloge, isto število inšpektorjev
Nadzor nad upoštevanjem določbe bo izvajal mestni inšpektorat, kjer je zaposlenih šest inšpektorjev in inšpektoric, ki že izvajajo nadzor več kot 20 občinskih odlokov, zakonov in uredb na področju občine.
Čeprav se zavedajo, da se bo obseg nalog povečal, pa na občini dodatnih zaposlitev ne predvidevajo. To jim onemogočajo tudi državni predpisi, ki so tudi za lokalno skupnost obvezni. "Celo več, priporočilo vlade je, da naj bi v naslednjem letu število zaposlenih zmanjšali za en odstotek. Torej bomo morali z učinkovitim delom naših obstoječih sodelavk in sodelavcev opravljati naloge," so dodali na MOL-u.
Ljubljanski župan Zoran Janković je področje taksističnih prevozov v mestu označil za neurejenega. Na tiskovni konferenci v torek je dejal, da pravega nadzora ni, taksisti pa se v primeru kontrole med seboj obveščajo in poskrbijo, da kršilcev inšpektorji ne zalotijo.
Javni ali zasebni taksi?
MOL pa poleg določitve maksimalne tarife načrtuje tudi uvedbo taksislužbe pod okriljem Ljubljanskega potniškega prometa (LPP). Tako imenovanemu zelenemu taksiju bi se lahko priključili vsi taksiprevozniki, ki pa bi morali upoštevati pravila. Med drugim bi morali imeti enotno tarifo in videz vozila, poznati bi morali Ljubljano, imeti čisto vozilo in podobno.
Zeleni taksi bi bil lahko po Jankovićevem mnenju tudi v zasebni lasti pod pogojem, da imajo vozila enako oznako, da so čista in servisirana, torej da upoštevajo enaka pravila kot v primeru taksislužbe pod okriljem LPP-ja.
Janković je dal taksistom, ki so se z njim sestali prejšnji teden, čas do 1. septembra, da sami predlagajo način, kako bi uredili taksistično službo v Ljubljani. Na srečanju so se sicer dogovorili glede najvišje tarife. Če taksisti do septembra ne bodo dali predlogov, bo MOL taksistično službo uredil z uvedbo zelenega taksija.
Taksisti za jasno zakonodajo
Predsednik Taxi društva Ljubljana Fuad Mustafić zelenemu taksiju ni naklonjen. Glede predloga, ki ga bodo pripravili do 1. septembra, pa je dejal, da bodo skupaj določili, s kakšnimi oznakami bodo označili vozila. "Eden izmed predlogov je tudi trimestna številka, da se bo točno vedelo, da taksi spada pod MOL, da je zaupanja vreden," je pojasnil.
Mustafić je dejal, da mora za ureditev področja taksističnih prevozov država pripraviti jasno in transparentno zakonodajo ter jo tudi izvajati. "Država se zaveda, da so taksisti zaposleni za dve uri in delajo poln delovni čas, pa nič ne naredijo," je dejal in dodal, da gre za nezakonito konkurenco. "Veliko je taksistov, ki delajo na črno. Nadzor mora biti močnejši," je povedal. Ob tem je dejal še, da ne gre pričakovati, da se bo po letih kaosa na področju prevozov s taksiji kaj spremenilo čez noč.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje