Foto: BoBo
Foto: BoBo
Nezadovoljni vozniki LPP-ja

Televizija Slovenija je prejšnji teden poročala, da so vozniki pri Ljubljanskem potniškem prometu (LPP) opozorili na težke delovne razmere in na pritiske, ki naj bi jih izvajalo vodstvo družbe, kar pa to zanika.

Na njihovo stran so stopili tudi drugi sindikati - gre za Samostojni sindikat JP LPP, Sindikat Enotnost ter Sindikata delavcev tehničnih pregledov in delavnic - in poudarili, da so se z vodstvom družbe že pri pripravi poslovnega načrta za letos uskladili, da se v prvi polovici leta zaposli dodatnih 35 voznikov, s čimer se bodo nadure zmanjšale.

Prav tako je že dosežen dogovor, da bodo od septembra dalje uvedene fiksne izmene z zagotovljenim fondom ur in zagotovljena dva prosta konca tedna mesečno za voznika. Ob tem so navedli, da pogajanja za dvig izhodiščnih plačilnih razredov za mehanike že potekajo.

Vozniki navajajo slabe delovne razmere in pritiske
Več voznikov LPP-ja je sicer javno opozorilo na nemogoče razporede dela, deljen delovni čas in nepravilnosti pri plačevanju nadur ter da jim nadrejeni, če jih opozorijo na težave, začnejo groziti.

Predsednik Sindikata voznikov LPP-ja Miha Erbežnik je za TV SLO dejal, da so vozniki zaradi razporeda dolgoročno izgoreli. "Dostikrat se zgodi, da ljudje tudi po sedem ur ne vstanejo z vozniškega sedeža in samo krožijo," je povedal. Da vozniki ne bi imeli nadur, jim bolniško prekinejo s prostimi dnevi, kar je sicer dogovorjeno s sindikati. Erbežnik je ostal brez službe, prepričan je, da zato, ker je opozarjal na nepravilnosti in slabe razmere.

Direktor: Takšna je narava dela
Direktor LPP-ja Peter Horvat priznava, da vozniki delajo v težkih razmerah, a da je takšna narava dela. "Edino, kar lahko naredimo, je, da te razmere nekoliko bolje ovrednotimo," je za televizijo dejal Horvat in dodal, da so z aneksom h kolektivni pogodbi za nadure določili 80-odstotni dodatek, vozniki dobivajo tudi dodatke za neenakomerne izmene in deljen delovni čas.

Horvat je zanikal šikaniranje, grožnje in izsiljevanje, na katerega opozarjajo v Sindikatu voznikov LPP-ja. Nekaj ljudi so res odpustili, je povedal Horvat, a dodal, da iz krivdnih razlogov in da jim je delovno sodišče pri tem pritrdilo.

S prstom kažejo na sodišče
Sindikat voznikov sicer sumi, da sodišče netransparentno dodeljuje zadeve sodnikom – ker naj bi o večini pomembnih zadev, povezanih z LPP-jem, odločala ista sodnica.

Odvetnik Radovan Cerjak je prepričan, da se zadeve v triažni pisarni dodeljujejo na netransparenten način, ki omogoča manipulacije postopka – da določeno zadevo zadržijo toliko časa, da na vrsto pride pravi sodnik. Sodišče je te navedbe zavrnilo.

Nezadovoljni vozniki LPP-ja