Na običajni dan v pristanišče vstopi in izstopi približno tisoč tovornjakov. Foto: Edi Mavsar
Na običajni dan v pristanišče vstopi in izstopi približno tisoč tovornjakov. Foto: Edi Mavsar
Tovornjaki, gneča, Luka Koper
Ob koncih tedna ali med prazniki se število tovornjakov podvoji. Foto: Edi Mavsar
Tovornjaki, gneča, Luka Koper
V Luki Koper opozarjajo, da imajo zaradi nerešene situacije zamude ter posledično škodo pri poslovanju. Foto: Edi Mavsar

Vozniki s prstom kažejo na Luko Koper, ti pa na državo in lokalno skupnost, ki nista zmožna urediti medsebojnih zemljiških sporov, da bi lahko pristopili k novogradnjam. "Če bi to bilo urejeno, bi lahko z gradnjo začeli že včeraj," pravi Sebastjan Šik iz Luke. "Denar imamo že vrsto let rezerviran, a soglasij, ki jih je treba predložiti k vlogi za izdajo gradbenega dovoljenja, preprosto ne dobimo."

Koprčani so se namreč v današnje jutro ponovno prebudili v popolnoma zabarikadirano ankaransko in bertoško vpadnico, ki nepregledno kolono tovornjakov vodita do mestnega jedra ter nato skozi edini vhod v pristanišče. Zaradi nerazrešene problematike imajo v pristanišču tudi konkretno finančno škodo, saj prihaja do številnih logističnih težav in zamud pri prevzemu blaga.
Novinarska vprašanja smo že pretekli teden poslali tako na Mestno občino Koper (MOK) kot na ministrstvo za infrastrukturo, ki kot večinski lastnik bedi nad koprskim pristaniščem. "Ministrstvu za infrastrukturo je problematika tovornega prometa, namenjenega v koprsko pristanišče, zelo dobro znana. Zapleta se, ker zaradi sodne zaznambe v zemljiški knjigi na delu zemljišč na območju načrtovanih novih vhodov v pristanišče ni mogoče razpolagati s temi zemljišči in koncesionar ne more pridobiti pravice graditi. Poleg tega pa po informacijah Luke Koper MOK kot upravljavec ankaranske vpadnice še ni dal soglasja k izvedbi priključka novega vhoda v pristanišče na rondoju med ankaransko in bertoško vpadnico," so odgovorili.
Zapleti okoli ankaranske občine
Na naše vprašanje, ali ne bi bilo mogoče v korist voznikom, ki se dnevno med tovornjaki prebijajo v Koper, skleniti posebnega dogovora še pred razrešitvijo zemljiškega spora, so na ministrstvu odgovorili: "Iz medijskih izjav predstavnikov MOK-a smo izvedeli, da je razlog v tem, ker država naj ne bi ugodila MOK-u glede njenih zahtev za drugačno delitev pristaniške koncesnine med MOK-om in novo občino Ankaran. Predpise, ki to delitev urejajo, pa je MOK poslal tudi v presojo na ustavno sodišče, do njegove razsodbe pa vlada ne more ukrepati. Spora glede lastništva predmetnih zemljišč ni možno rešiti izven sodišč, saj gre za varovanje zakonitosti, možna pa je sodna poravnava, če MOK prizna, da se je nezakonito vpisala na zemljišča, ki so bila večinoma naravno in grajeno vodno dobro v pristojnosti predhodnic Agencije za okolje, katerih le-ta ni pravočasno zemljiško uredil skladno z določili zakonodaje o javnih gospodarskih družbah in o vodah. Do zdaj je MOK take rešitve zavračal."
Če navedbe ministrstva držijo, potem je jasno, da je koprski župan Boris Popovič v konkretnem primeru, za rešitev sporov z državo, svoje prebivalce izrabil za talce. Stališče lokalne skupnosti smo želeli preveriti tudi na koprski občini. V ta namen smo že pred desetimi dnevi postavili več novinarskih vprašanj, a odgovora (še) nismo prejeli.





Tovornjaki povsem zamašili Koper
Tovornjaki povsem zamašili Koper