Skrivalnikova zatrjujeta, da se z električnim smartom vozita skoraj zastonj. Foto: Goran Rovan
Skrivalnikova zatrjujeta, da se z električnim smartom vozita skoraj zastonj. Foto: Goran Rovan
Vožnja z električnim se prav nič ne razlikuje od vožnje z bencinskim avtomobilom, pravi Silvija Skrivalnik. Foto: Goran Rovan
Najdražje so baterije, vendar se z njimi z enim polnjenjem peljejo kar 300 kilometrov, zadostovale pa naj bi za vsaj 500 tisoč kilometrov. Foto: Goran Rovan
Prisegata na električni avtomobil

Pri nas se za zdaj ne moremo ravno pohvaliti, da je na naših cestah veliko električnih vozil, ki so tudi bolj ekološka in varčna. Res pa je, da njihovo število počasi raste. Tisti, ki se z njimi vozijo že dalj časa, pa zatrjujejo, da je strah pred električnimi avtomobili odveč in da je vožnja z njimi varna, zanesljiva, predvsem pa skoraj zastonj. Obiskali smo uporabnika, ki vozita električni avtomobil že tri leta.

To sta Dejan in Silvija Skrivalnik iz Pišec, ki sta električnega Smarta ForTwo, kot prototip z imenom Piki so predelali v Inštitutu Metron, kupila pred tremi leti. Uporabljata ga vsak dan, avtomobil pa doseže končno hitrost 120 kilometrov na uro, za prevoženih 100 kilometrov pa porabi zgolj za en evro elektrike. Seveda, če ga polnita ponoči, ko je elektrika še nekoliko cenejša, pravi Dejan, ki ob tem pohvali tudi nizke stroške vzdrževanja. "Tako kot vsak električni avtomobil tudi najin Piki v glavnem ne potrebuje skoraj nobenega vzdrževanja. Redno se v njem menja le ena komponenta, to je kabinski filter. Preostalih zadev ni treba menjavati. Zdaj sva z njim prevozila že 54 tisoč kilometrov, in to brez težav."

Dejan redno zapisuje porabo in vse, kar se dogaja z avtomobilom. Z varčnim Pikijem bo samo pri gorivu po prevoženih 100 tisoč kilometrih, prihranil 6.000 evrov, če ob preračunavanju upošteva, da bi za liter bencina porabila okoli 1,5 evra. Da je vožnja z njim poceni in udobna, ugotavlja tudi njegova žena in dodaja: "Naš malček ima povsem običajen menjalnik in ko se voziš z njim, imaš občutek, da gre res poceni in to je najboljše, kar nam ponuja. Sicer pa se sama vožnja ne razlikuje od vožnje bencinskega avtomobila, razen da je zelo tih, motorja skoraj ne slišiš, slišim zgolj šumenje gum. Sicer pa je vožnja z njim pravi užitek, v kateri uživata tudi najina otroka."

Dvosedežni Smart skriva v sebi nizkonapetostni trifazni elektromotor, slovenskega proizvajalca Letrika, ki se že od vsega začetka vgrajuje v Renaultov Twizy. Še vedno pa je v njem najdražja baterija s kapaciteto 30 kilovatnih ur. Dejan z enim polnjenjem, ki traja 4 ure, brez težav prevozi dobrih 300 kilometrov, kar je dvakrat več kot trenutno zmorejo preostala serijska električna vozila uveljavljenih proizvajalcev, pravi Dejan in dodaja: "Izjema je seveda le draga prestižna limuzina model S ameriškega proizvajalca Tesla Motors, ki z enim polnjenjem zmore prevoziti od 350 do 450 kilometrov. V Metronu pa so zdaj izdelali tudi enoprostorski družinski avtomobil, ki so ga poimenovali metron 7. Z njim želijo dokazati, da je mogoče narediti električni avtomobil tudi za srednje in dolge razdalje. Zaradi odličnega izkoristka motorja in krmilnika, baterijskih celic z visoko gostoto energije in dobrega koeficienta upora je zdaj ta avtomobil z največjim dometom na svetu, saj je model Tesle S premagal kar za 130 km."

Skrivalnikova imata poleg smarta še en družinski hibridni avtomobil, saj se celotna družina v smartu ne more prevažati. Vendar sta oba navdušena nad Pikijem. Dejan celo zagotavlja, da mu na njem ne bo treba menjati baterij: "V tem avtomobilu so baterije tipa super-litij-polimer, korejskega proizvajalca. In po vseh karakteristikah bi moj avtomobil zmogel prevoziti z njimi vsaj 500 tisoč kilometrov, se pravi dva tisoč čisto polnih polnjenj, kar pa se bojim, da mi ne bo nikoli uspelo."

Skrivalnikova sicer priznavata, da je nakup električnega avtomobila precej dražji, a zaradi poceni vožnje in vzdrževanja se lahko vse to kmalu povrne, seveda če z njim delamo več kilometrov. Ker dostopni serijski električni avtomobili še nimajo dosega, s katerim bi se lahko peljali na primer vsak dan iz Posavja v Ljubljano in nazaj, je električni avtomobil idealen kot drugi avtomobil, za krajše dnevne migracije. Poznata že kar nekaj družin, ki so si omislile takšen avtomobil kot drugi avtomobil. "In ko ga enkrat imaš, te takšen avtomobil zagotovo okuži in najdeš vse variante, da greš raje z njim tudi na daljše razdalje, če le imaš čas za vmesno polnjenje," pravi Silvija. Sama sta za predelavo odštela 14 tisoč evrov, dejansko pa sta zanj dala le 10 tisoč evrov, saj sta dobila subvencijo. Nakup električnega avtomobila pri nas namreč prek ekosklada spodbuja tudi država. Polnilnih postaj je po Sloveniji že precej, polnjenje pa je po večini brezplačno. Zato bo število uporabnikov električnih vozil v prihodnje zagotovo samo še naraščalo.

Za MMC Goran Rovan

Prisegata na električni avtomobil