Gary Marshall je v torek v bolnišnici v Burbanku umrl za posledicami pljučnice, za katero je zbolel, ko je okreval po kapi, je za medije potrdila režiserjeva predstavnica za javnost.
Marshall, ki je kariero začel kot televizijski scenarist, je ustvaril nekaj najbolj priljubljenih ameriških nadaljevank sedemdesetih let in režiral šopek zimzelenih filmov. Njegova serija Happy Days je sprožila val nostalgije, ki se je v taki ali drugačni obliki ohranil do danes, psihedelična nanizanka Mork and Mindy pa je med zvezde izstrelila Robina Williamsa. Nekaj podobnega je romantična komedija Čedno dekle naredila za kariero Julie Roberts, medtem ko je Princeskin dnevnik postal iztočnica za poznejše uspehe Anne Hathaway.
Svojega dolga Marshallu se zvezdniki zavedajo. "Hvala za moje poklicno življenje," je ob vesti o mojstrovi smrti tvitnil Henry Winkler, legendarni Fonz iz serije Happy Days.
Richard Gere, ki ga na Marshalla vežejo spomini na Čedno dekle, je prav tako javno delil svoje spomine na režiserja: "Garry je bil eden od tistih resnično pomembnih ljudi, ki jih imaš v življenju čast spoznati. Bil je tudi življenjska sila Čednega dekleta ... miren krmar na krovu ladje, ki bi se zlahka prevrnila ... Bil je izjemen in dostojen moški, mož in oče, ki je z dobro voljo nalezel vsakogar, ki mu je prekrižal pot. Vsi so imeli radi Garryja. Bil je mentor in navijač in eden najbolj duhovitih ljudi, kar jih je kdaj bilo."
Serija, ki je sprožila val nostalgije za petdesetimi
Marshallov prvi večji uspeh je bila vloga izvršnega producenta pri adaptaciji drame The Odd Couple, ki jo je televizija ABC razvila leta 1970. V petih sezonah je nadaljevanka pobrala več emmyjev in svoja protagonista, Jacka Klugmana in Tonyja Randalla, uvrstila med zvezde. Leta 1971 je Marshall napisal pilotno epizodo za nanizanko Happy Days (1974 - 83) - prav na podlagi tega dela je George Lucas pozneje sklenil, da je Ron Howard pravšnji za film Ameriški grafiti (1973). Nanizanka Happy Days je bila uspešnica tudi po zaslugi nostalgije za petdesetimi leti, nostalgije, ki jo je deloma sprožil prav uspeh Ameriških grafitov. Vsaj eno leto je bila najbolj gledana serija na ameriški televiziji, Winklerjev lik "Fonza" pa je postal popkulturna referenca (njegov usnjeni jopič danes hranijo v muzeju Smithsonian).
Po uspehu s Happy Days je Marshall ustvaril še seriji Laverne and Shirley ter Mork and Mindy, ki sta se po gledanosti odrezali približno enako dobro kot njuna predhodnica.
Romantiziral je najstarejši poklic
Režiserjev prvi orjaški uspeh v kinematografih je bilo Čedno dekle (Pretty Woman, 1990), film, ki je Julio Roberts postavil v vlogo (idealizirane) prostitutke, Richarda Gera pa naslikal kot princa, ki jo reši z zamahom svoje kreditne kartice. Romantična drama je zaslužila več kot 463 milijonov dolarjev, Julia Roberts je bila nominirana za oskarja za najboljšo vlogo, film pa za zlati globus za najboljšo komedijo.
Marshall je pozneje za New York Times priznal, da je Julijin lik nalašč omilil in jo naslikal kot neizkušeno "profesionalko": "Vedel sem, da moral spustiti njeno starost in jo prikazati kot novinko v poslu. Tako ljudje lahko rečejo: 'Joj, ljubica, ne počni tega.'"
Zvezdnika Čednega dekleta je Marshall ponovno združil v "neuradnem nadaljevanju" Pobegla nevesta (Runaway Bride), romantični štreni o dekletu, ki ženine serijsko zapušča pred oltarjem. "Gary Marshall Maggiejin čudaški tik z lahkoto prelevi v material za veliko platno," je takrat zapisal recenzent New York Timesa. Film je zaslužil 309 milijonov dolarjev.
Solzava romantična drama Veter v mojih krilih (Beaches, 1988) z Bette Midler in Barbaro Hershey je bila kritikom manj pri srcu, je pa zaigrala na prave strune pri občinstvu in imela še dolgo življenje na videokasetah in televizijskih ponovitvah.
Prav tako veliki uspešnici sta bili mladinska komedija Princeskin dnevnik in njeno nadaljevanje. Filma, ki sta na svetovni filmski zemljevid uvrstila Anne Hathaway, sta prinesla 165 oz. 135 milijonov dolarjev. Marshall se je nato lotil manjšega filma, Georgia Rule (z Jane Fonda, Lindsay Lohan in Felicity Huffman), ki je ostal bolj ali manj spregledan, a je bil več kot samo klasična solzava drama.
Monopol nad prazniki
Z zvezdniki natrpana omnibusa Valentinovo (2010) in Silvestrovo v New Yorku (2011) sta bila komercialno veliko bolj ambiciozna projekta. Še en tematsko soroden projekt, Materinski dan, ki je sledil isti formuli - množico zelo znanih igralcev stlačiti v majhne vloge (tokrat so bile to Jennifer Aniston, Julia Roberts, Kate Hudson in Jason Sudeikis) - smo v naših kinematografih lahko ujeli maja letos.
Kadar se je moral Marshall spoprijeti z negativnimi recenzijami - tudi na MMC-ju Materinskemu dnevu nismo bili ravno naklonjeni - je ohranil mirno kri: "Pri prejšnjem so me raztrgali, pa je zaslužil 146 milijonov dolarjev."
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje