Minili bodo še tedni, morda celo meseci, preden bo odprtih vseh 70 tisoč kinodvoran, kolikor jih je na Kitajskem. Ključni predstavniki kitajske filmske industrije zato opozarjajo, da bo potrebna državna pomoč, če hočejo obdržati glave nad gladino.
Filmski sektor je seveda samo ena od mnogih vej kitajskega gospodarstva, ki neznansko trpi zaradi epidemije koronavirusa oziroma bolezni covid-19. A tudi v Pekingu počasi že dojemajo, kako zelo ranljiva je kar naenkrat postala domača filmska industrija. Različni filmu posvečeni oddelki v kitajski vladi so začeli v februarju diskretno deliti vprašalnike najvplivnejšim osebnostim iz filmskega sveta, je poročal The Hollywood Reporter. Ti vprašalniki zbirajo podatke, kolikšno škodo je koronavirus že povzročil različnim panogam filmske industrije in pa predloge, kako bi vlada lahko pomagala.
Zamujeno najbolj donosno obdobje leta
Kitajski kinematografi so se množično začeli zapirati okrog 24. januarja, na predvečer kitajskega novega leta, kar je po navadi najbolj donosen teden v letu za filmsko industrijo kjer koli na svetu.
Producenti in direktorji ne znajo natančno oceniti, kako veliko injekcijo pomoči bo filmska industrija potrebovala za stabilizacijo distribucijskih in produkcijskih podjetij, pa tudi ne, ali potrebujejo davčne olajšave, posojila z nizko obrestno mero ali pa kar neposredno denarno pomoč. Nesporno pa je, da je bil izpad prihodka doslej že ogromen.
V letu 2019 so Kitajci v prvih dvajsetih dnevih po novem letu kupili filmske vstopnice v skupni vrednosti milijarde in pol dolarjev. V istem obdobju letos se ta številka ustavi pri 3,9 milijona dolarjev, navaja analitično podjetje Artisan Gateway.
Prva smrtna žrtev v Evropi
Število umrlih za novim koronavirusom se je v soboto povišalo na 1523; skoraj vse žrtve so bile v najhuje prizadeti provinci Hubej, danes pa smo zabeležili tudi prvo smrt v Evropi. Skupno je okuženih ljudi trenutno 66.492, zunaj Kitajske pa nekaj več kot 500. Število smrtnih žrtev je torej že krepko višje od davka epidemije sarsa, ki je po Aziji kosila v letih 2002 in 2003. Kitajske oblasti so sicer zabeležile zmanjšan porast novih okužb, toda ogromna območja ostajajo v karanteni, ljudje pa se večinoma skrivajo po domovih. Tudi če bodo virus v naslednjih tednih zajezili, bo najbrž minilo še nekaj časa, preden se bodo ljudje počutili dovolj varno, da se bodo spet podali v kinodvorano.
S filmom povezana podjetja pa morajo v tem času seveda še vedno izplačevati plače, prispevke, najemnine in podobno. "Vlada bo morala odločno ukrepati, če nas hoče obdržati pri življenju," je za THR izjavil Jimmy Wu, direktor kitajske mreže kinematografov Lumiere Pavilions, ki ima platna v več kot 20 mestih.
Kinooperaterjem bi za začetek pomagalo to, predlaga Wu, da bi vlada spregledala vse davke na kinovstopnice – tradicionalno pobira 3,3 odstotka davka in še dodatnih pet odstotkov, ki se domnevno stekajo nazaj v filmski sklad. A tudi to morda ne bo dovolj. "Verjetno bodo morale oblasti ponuditi tudi dodatna sredstva ali pa povrniti prispevek filmskemu skladu za zadnjih nekaj mesecev."
Trpijo tudi produkcijska in distribucijska podjetja. V času novoletnih praznikov so bile odpovedane distribucije sedmih visokoproračunskih blockbusterjev – tradicionalno najdražjih kitajskih filmov, ki pa seveda prinesejo tudi največ zaslužka. Za zdaj še ni znano, kam in kdaj bodo te filme lahko uvrstili na spored, ko se kinodvorane spet odprejo.
Kopičijo se tudi zaloge hollywoodskih produkcij. Uvoženim filmom, med katerimi so bili Dolittle, Zajec Jojo in 1917, so v februarju prav tako odpovedali distribucijo in še čakajo na premiero.
Kaj bi se dalo nadomestiti med prvomajskimi prazniki?
Vse več privržencev ima za zdaj še neformalni predlog, da bo država za več dni podaljšala tradicionalne prvomajske praznike in tako ustvarila večje okno priložnosti za glamurozno premiero filmskih spektaklov, ki so okrog novega leta zamudili svoj trenutek. Predlog seveda temelji na predpostavki, da bo do maja zdravstvena kriza že minila.
Idealne okoliščine za pretočne vsebine
Ko so se proti koncu januarja začele izrisovati razsežnosti epidemije, se je vsaj en filmski studio, Huanxi Media, znal odzvati urno. Sklenili so dogovor, po katerem so svoj počitniški blockbuster Izgubljeni v Rusiji distribuirali na spletu in ne v kinematografih. S prodajo distribucijskih pravic so zaslužili približno 90 milijonov dolarjev in zabeležili več milijonov ogledov na spletu.
V Pekingu so sicer nato s prepovedjo poskrbeli, da tudi drugi ne bi sledili temu vzoru in si pomagali s platformami za vsebine na zahtevo. Neimenovani viri poročajo, da regulatorje skrbi, da bo imelo "navajanje" ljudi na pretočne vsebine lahko negativen učinek na obisk kinematografov, ko bodo začeli spet obratovati.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje