Razstava, ki je na ogled od danes, je naslovljena Saj grem samo mimo: Mozaik razglednic in prijateljstev Aleša Debeljaka in je muzejska nadgradnja predstavitve razglednic Debeljaka v knjigi Saj grem samo mimo, ki jo je uredila Erica Johnson Debeljak. Izšla je leta 2018 pri Mladinski knjigi.
Zbirka razglednic pesnika, esejista in vsestranskega misleca Debeljaka na razstavi odkriva snovne in nesnovne utrinke – pričevalno zapuščino z brezkončno sporočilnostjo o njegovem videnju življenja, sveta in odnosov z ljudmi, so sporočili iz SEM-a.
Največkrat je pisal v sozvočju s podobo
"Prinaša določen del Debeljakovega opusa, ki je do zdaj poznan samo tistim, ki so ga bili neposredno deležni," so zapisali. Razstava z mozaikom okoli 300 razglednic ponazarja dialog najplodnejših razgledničnih dopisovanj, ki jih je Debeljak imel z določenimi sorodniki, prijatelji in kolegi. Bil je namreč strasten pisec razglednic, njihova sprednja, vizualna stran pa mu je bila enako pomembna kot zadnja, ki nosi besedilo. Največkrat je pisal prav v sozvočju s podobo, ki jo je razglednica nosila, saj tudi podoba ustvarja svoj narativ, kako je treba kakšno razglednico brati.
Tudi razglednice bosanskega pesnika Semezdina Mehmedinovića
Na ogled so tudi razglednice bosanskega pesnika in dolgoletnega Debeljakovega prijatelja Semezdina Mehmedinovića, ki je zanj razglednice celo narisal in se tako poklonil svojemu prijatelju, ki mu je razglednice pošiljal od vsepovsod.
Z razstavo želi SEM opozoriti na razglednice kot pomemben vir za muzejsko raziskovanje, ki s svojo večplastno pričevalnostjo določenega časovnega obdobja lahko pomagajo pri razumevanju preteklosti. V svojih zbirkah jih v muzeju hranijo več kot 5000, iz obdobja od konca 19. stoletja dalje.
Razstava bo na ogled do 13. februarja.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje