Film Bitka na jezeru Čangžin je ena največjih kitajskih uspešnic tega leta. Po številu prodanih vstopnic je premagal celo bondijado Ni čas za smrt. Foto: IMDb
Film Bitka na jezeru Čangžin je ena največjih kitajskih uspešnic tega leta. Po številu prodanih vstopnic je premagal celo bondijado Ni čas za smrt. Foto: IMDb

Nove dvorane v manj razvitih okoljih
Novi petletni načrt za kitajski film je nadomestil prejšnjo desetletno strategijo, ki je veljala med letoma 2011 in 2020. V naslednjih petih letih nameravajo "floto" filmskih platen po državi povečati na več kot 100 tisoč. Glede na podatke kitajske Nacionalne filmske uprave jih je bilo marca letos 77.769.

Sorodna novica Kitajska v boju za največji filmski trg naposled prehitela Severno Ameriko

Večje število kinematografov bo najbrž vzniknilo na manj razvitih območjih, kjer so oblasti pozvale k "pospeševanju" gradnje novih zmogljivosti in "izboljšanju podeželskih kinematografskih verig, da bi postale bolj konkurenčne". Ob tem upajo, da bodo takšne verige v naslednjih petih letih presegle samostojne kinematografe, zlasti ker je njihove storitve lažje standardizirati, regulirati in nadzorovati, piše Variety.

Kitajski duh, kitajske vrednote, kitajska moč in kitajska estetika
Končni cilj načrta pa je do leta 2035 zgraditi Kitajsko v "močno kulturno silo" - takšno, ki jo je mogoče doseči le, če se "filmsko delo podvrže popolnemu vodstvu partije". V načrtu je mogoče prebrati, da bo Kitajska "močna filmska sila", ko bo sposobna nenehno producirati na svetovni ravni vplivne "mojstrovine, ki prikazujejo kitajskega duha, kitajske vrednote, kitajsko moč in kitajsko estetiko". Domača produkcija pa naj bi predstavljala več kot 55 odstotkov skupnih letnih zaslužkov od prodaje vstopnic.

Sorodna novica Kitajska z zamejitvijo plač filmskih zvezdnikov tudi nad malikovanje denarja

Ustvarjanje zaželene podobe Kitajske
Načrt vseskozi opozarja na potrebo po diverzifikaciji vsebine, vendar ponuja le posebno podporo politično obarvanim, znanstvenofantastičnim in animiranim filmom, ki "izkazujejo kitajskega nacionalnega duha in vzhodnjaško estetiko" ter "izobražujejo in usmerjajo mlade, da (...) vzpostavijo kulturno samozavest". Preostale kategorije filmov, ki so deležne posebne omembe, so dela, ki so osredinjena na teme podeželja, otroštva ali etničnih manjšin, dokumentarni filmi in opera. Za počastitev pomembnih političnih mejnikov – kot je aktualna 80. obletnica korejske vojne – bi bilo treba posneti več filmov, ki "hvalijo stranko, domovino, ljudi in junake, da bi prenesli rdeče gene in nadaljevali rod". Kitajski filmi bi si morali prizadevati za ustvarjanje "zaupanja vredne, prikupne in ugledne podobe Kitajske".

Poudarek na razbijanju tujih tehnoloških monopolov
Med prednostnimi nalogami je tudi ustanovitev "nacionalnega visokotehnološkega laboratorija za filmske raziskave", v katerem si bodo prizadevali za izboljšanje kitajske filmske industrije. Poudarek bo na "razbijanju tujih tehnoloških monopolov", ko gre za tehnologijo, povezano s filmsko industrijo.

Filmi kot pomembno ideološko področje
V naslednjih petih letih se bo torej še dodatno okrepil partijski nadzor nad vsemi vidiki filmske industrije - od produkcije prek distribucije do filmskih nagrad in od mehanizmov recenziranja do same "ustvarjalnosti". Vsi v filmski industriji morajo posedovati "tako sposobnosti kot politično integriteto ter na prvo mesto postavljati moralo". Kot opozarja prvi stavek načrta, so filmi namreč "pomembno ideološko področje za dejavnost širjenja ideološke misli ... in pokazatelj kulturne mehke moči države" - ​​in so kot taki neločljivi od politike.

Sorodna novica Cannes s premiero hongkonškega dokumentarca tvega jezo Kitajske

Biti viden na osrednjih festivalih
Načrt pa govori tudi o želji po razširitvi kitajskih mednarodnih distribucijskih mrež in podvojitvi prizadevanj za trženje kitajskih filmov v tujini na bolj ciljno usmerjen način v različne regije, da bi na ta način "odprli prekomorske trge" in "izboljšali mednarodno konkurenčnost kitajskih filmov." Nova kitajska stojnica na filmskih festivalih v Cannesu, Benetkah, Hongkongu in drugih večjih mednarodnih festivalskih prizoriščih pa bo vzpostavljena, da bi "prikazovala najnovejše dosežke in razvoj kitajske kinematografije" in "aktivno spodbujala trgovino s tujimi filmi", še navaja Variety.