Kitajski kinematografi so v prvi četrtini leta zaslužili 51 odstotkov več kot lani. Kot je poročal kitajski državni radio, je prihodek od prodanih vstopnic v prvih treh mesecih dosegel 14,5 milijarde juanov (1,96 milijarde evrov). Skoraj polovico prihodka so gledalci kinematografom priskrbeli med februarskimi novoletnimi počitnicami.
Moč kitajskega kinematografskega trga privlači tudi hollywoodske studie. Rast ameriškega kinematografskega trga se je ustavila, v bogatem februarju pa so kitajski kinematografi po prihodku prvič prekosili ameriške.
Lokalni velikani sodelujejo z ameriškimi studii
Kitajska vlada je prikazovanje tujih filmov omejila na 34 filmov letno, a očitno so hollywoodski studii zanimivi za velika kitajska podjetja, ki si želijo unovčiti poplave kinematografskih obiskovalcev. Kitajski velikani, kot je na primer Alibaba Group Holdint LTD., tako z ameriškimi studii sodelujejo pri ustvarjanju lokalnih filmskih uspešnic, v katerih bi v ospredje postavili predvsem kitajske vrednote.
Tuje filme za predvajanje na Kitajskem tudi prilagodijo, da so primerni za gledalce vseh starosti, pri čemer običajno sodelujejo filmski ustvarjalci in oblasti. Ne pa vedno. Tako je pred časom Tarantino zaradi nezadovoljstva s cenzuro kitajskih oblasti Kitajcem "dovolil", da njegove filme gledajo na piratskih verzijah. Slabe izkušnje je imel že pri svojem Djangu brez okovov, ko je sicer sam nadzoroval priredbo filma za kitajski trg, a je bilo rezov očitno premalo. Oblasti so ustavile prvo jutranjo projekcijo v Pekingu in po mesecu dni je po državi zaokrožil popolnoma "kastrirani film", v katerem so cenzorji opravili številne nadaljnje popravke. Deadpoola Tima Millerja, velike prodajne uspešnice po svetu, pa v kitajskih kinematografih ne bo na ogled, saj je "neprimernega materiala" toliko, da kompromis ni mogoč.
Poleg regulacije oblasti glede primernosti in kvot predvajanja domačih oziroma tujih filmov so domači filmi na Kitajskem tudi zelo priljubljeni. Letos so v malho celotnega zaslužka prispevali tri četrtine. Vse rekorde gledanosti je presegla čudaška, fantastična romantična komedija The Mermaid Stephena Chowa, velik delež zaslužka sta prinesli še domači uspešnici The Monkey King 2 in The Man From Macau 3.
Spodbuda prodaji z lastnim nakupom
Neverjetni uspeh kinematografskega trga na Kitajskem je letos zasenčila le prevara grabežljivih filmskih distributerjev, ki so za promocijo kung fu filma Ip Man 3 svojo tržniško strategijo dopolnili z nakupom vstopnic za 56 milijonov juanov (7,6 milijona evrov).
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje