Smučarsko letovišče, ki se ponaša s trajnostnim pristopom, je eno od številnih, ki se v teh dneh ob pomanjkanju snega in neobičajno visokih temperaturah, ki so se tam povzpele na rekordnih 20 stopinj Celzija, bori, da bi obdržali proge odprte.
Glede na mizerno situacijo v tej praznični visoki sezoni, se je Gstaad odločil, da tik pred božičem poseže po skrajnih prijemih in najel helikopter za devet dostav snega na proge, ki povezujejo smučarski letovišči Zweisimmen in Saanenmöser, poroča Telegraph.
“Težave ni bilo mogoče rešiti s snežnimi topovi, ker so bile temperature za to previsoke, snežna odeja pa pretanka,” je pojasnil Matthias In-Albon, direktor Bergnahnen Gstaada. “V kriznih razmerah moraš preizkusiti najrazličnejše stvari."
Kje je zdaj "trajnost na progah"?
Spletni komentatorji so nemudoma opozorili na dvoličnost poteze, glede na to, kako se Gstaad rad ponaša, da spoštuje "trajnost na progah" in "zmanjšuje emisije, povezane s smučarskimi dejavnostmi".
“Kakšen je ogljični odtis snega, ki ga na proge prepelje helikopter?" je vprašal eden od uporabnikov, medtem ko je drugi pripomnil, da lahko Švica zdaj tekmuje s klimatiziranimi stadioni Katarja ali zimskimi tekmovanji v Savdski Arabiji.
Med ekološkimi ukrepi, s katerimi se ponaša Gstaad, najdemo sončne panele na restavracijah v letovišču, uporabo lesa iz okoliških gozdov za centralno ogrevanje in uporabo hidroenergije.
Brez prave rešitve
V vsakem primeru pa taktika s helikopterjem "ni delovala", je priznal direktor letovišča, ker da je bilo natovarjanje in raztovarjanje snega prezapleteno, količina snega na en polet pa premajhna. Osebje sicer ni obupalo in so posegli po še nekaterih inovativnih prijemih, a nič se ni izkazalo kot zares učinkovito.
“Trenutno pomanjkanje snega nam predstavlja velikanski izziv. V tej izredni vremenski situaciji smo v tem enem primeru sneg prepeljali s helikopterjem iz bližnjega skladišča snega, da bi obdržali povezane proge med Zweisimmenom in Saanenlandom,” so iz Gstaada povedali za Telegraph.
“Ta izredni ukrep je bil ekološko neosveščen. Poleg tega se je izkazal za neustreznega iz tehničnega stališča. Zato so bili helikopterski trasferji nemudoma ustavljeni in ne načrtujemo novih.”
Sneg s helikopterji tudi za MOI
To sicer ni prvič, da bi na smučarske proge v Evropi sneg prepeljali s helikopterjem. Leta 2020 so na znamenitih progah v Labuerhornu in Wengnu opravili okoli sto poletov s helikopterji, naloženih s snegom, da bi zagotovili izvedbo Mladinskih olimpijskih iger v Lausanni.
“Seveda zveni neverjetno butasto prevažati sneg s helikopterjem. A to je bil edini način, da smo lahko rešili slalom in kombinacijo. Ukrep je bil absolutno upravičen,” je takrat pojasnil Urs Näpflin iz lokalnega olimpijskega organizacijskega odbora.
Isto leto so v francoskem smučarskem letovišču Luchon-Superbagnères v Pirenejih s helikopterjem na proge iz višje ležečih gorskih pobočij prepeljali okoli 50 ton snega.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje