Pred dvema letoma je Max Verstappen v pravi srhljivki na sklepni dirki sezone v Abu Dabiju osvojil svoj krstni naslov svetovnega prvaka v formuli ena. Podvig je ponovil tudi lani, le da je imel precej lažje delo in si je že krepko pred koncem sezone tudi teoretično zagotovil prvo mesto na dirkaški lestvici. Kako bo letos? Stavnice so še vedno na njegovi strani, na njegov naslov je razpisan količnik 1,73, sledijo Lewis Hamilton (količnik 4,00), Charles Leclerc (6,00) in George Russell (7,50). Foto: AP
Pred dvema letoma je Max Verstappen v pravi srhljivki na sklepni dirki sezone v Abu Dabiju osvojil svoj krstni naslov svetovnega prvaka v formuli ena. Podvig je ponovil tudi lani, le da je imel precej lažje delo in si je že krepko pred koncem sezone tudi teoretično zagotovil prvo mesto na dirkaški lestvici. Kako bo letos? Stavnice so še vedno na njegovi strani, na njegov naslov je razpisan količnik 1,73, sledijo Lewis Hamilton (količnik 4,00), Charles Leclerc (6,00) in George Russell (7,50). Foto: AP

5. marec je datum, ki so si ga ljubitelji kraljice motošporta že davno označili na svojih koledarjih. Tedaj je namreč na sporedu uvodna dirka nove sezone formule ena, tokrat VN Bahrajna v Manami.

Nova sezona prinaša kar nekaj sprememb, tako tehničnih kot tudi v dirkaških zasedbah. Naslov svetovnega prvaka bo branil Max Verstappen, ki lovi že tretjo krono, za končni uspeh pa bo moral zbrati največ točk na letos rekordnih 23 dirkah.

Delfinčkanje bo postalo stvar preteklosti?
Pred nami je druga sezona nove generacije dirkalnikov, ki pa bodo v primerjavi z lanskimi malenkost drugačni na mikropodročjih, saj so izvedli različne spremembe tehničnih predpisov. Eden izmed največjih je preprečevanje t. i. delfinčkanja (angl. porpoising) oziroma pojava, ko dirkalnik pri veliki hitrosti na stezi silovito poskakuje. Razlog za to je kombinacija dveh dejavnikov: močnega podtlaka in izguba le-tega pri velikih hitrostih, ko se zaradi vzmetenja dirkalnik preveč približa tlom, s tem pa prekine dotok zraka na dnu. Ko se to začne dogajati ciklično, pride do delfinčkanja, ki ni zgolj zelo neprijetno za dirkača, temveč tudi nevarno.

Da bi ta pojav preprečila, je Mednarodna avtomobilistična zveza FIA uvedla spremembo višine dna dirkalnika, ki bo 15 milimetrov višji na stranskem robu, 10 milimetrov bo tudi višji utor difuzorja. To prinaša pozitivno in negativno lastnost. Pozitivna je zmanjšanje obsega delfinčkanja na stezi, negativna pa izdatno manjši podtlak oziroma aerodinamični oprijem v hitrih zavojih, zaradi česar trpi stabilnost.

Na voljo le trije pogonski sklopi
Prav zaradi zadnjega dejstva bodo letošnji dirkalniki, v primerjavi z lanskimi, nekoliko počasnejši. FIA je posebno pozornost namenila tudi dnu dirkalnika, saj se želi izogniti pretiranemu upogibanju. Bočni rob se lahko med dirkanjem po novem upogne za največ 5 milimetrov (3 milimetri manj od prejšnje sezone) pod obremenitvijo 250 newtonov oziroma 25,49 kg. Dirkalniki so med drugim težki 796 kilogramov. Pogonski sklopi so letos en kilogram težji od lanskega leta (151 kilogramov), med sezono jih bodo lahko dirkači uporabili zgolj tri, kar zaradi kar 23 dirkaških koncev tedna predstavlja velik izziv.

Sprostili so tudi nekaj predpisov glede ohlajevanja goriva, saj ga lahko med dirko ohladijo tudi do 10 °C, če je temperatura okolice nižja od 30 °C. V rezervoarju je med drugim nameščen tudi ventil, ki preprečuje, da bi notranji pritisk presegel vrednost enega bara.

Verstappen tudi na začetku nove sezone v odlični formi

FIA oklestila domišljijo inženirjev
Če so inženirji lani še lahko uporabljali svojo domišljijo pri oblikovanju krilc, je letos FIA njihovo delo omejila s tridimenzionalnimi modeli, ki morajo na koncu dobiti še njen blagoslov. Lani smo bili namreč priča spornim krilcem, ki sta jih predstavila Aston Martin in Mercedes (ta je zanimivo obliko t. i. endplatea na sprednjem krilu predstavil med dirkaškim koncem tedna v Miamiju), in s tem dvignila veliko prahu. Še zlasti Aston Martin, ki je oblikoval zadnje krilo za steze, kjer je potreben veliko večji podtlak kot sicer. Ti rešitvi je FIA za letošnjo sezono prepovedala. Inženirji poskušajo vselej izkoriščati luknje v predpisih, zagotovo bo tako tudi letos, zato smo lahko prepričani, da bomo med sezono priča številnim izumom, ki bodo dvigali prah.

Dirkači formule se bodo letos premierno preizkusili tudi na dirki za VN Las Vegasa, kamor se kraljica motošporta vrača prvič po letu 1982, ko so na koledar uvrstili VN Caesars Palacea. Proga je speljana po znamenitih ulicah mesta, znanih tudi kot Las Vegas Strip. Krog je dolg 6,120 km, dirkači jih bodo morali na dirki premagati 50. Krog je sestavljen iz 17 zavojev in 1,9-kilometrsko ravnino. Dirkali bodo v nasprotni smeri urinega kazalca. Letos bodo na koledarju formule ena prvič po letu 1982 tri dirke v Združenih državah Amerike. Ob VN Las Vegasa še VN Miamija in VN ZDA (leta 1982 so se dirkači pomerili na VN zahodnih ZDA v Los Angelesu, VN Detroita v Detroitu in VN Caesars Palacea v Las Vegasu). Na fotografiji je dirkalnik formule ena Američanom na promocijskem dogodku predstavil George Russell. Foto: AP
Dirkači formule se bodo letos premierno preizkusili tudi na dirki za VN Las Vegasa, kamor se kraljica motošporta vrača prvič po letu 1982, ko so na koledar uvrstili VN Caesars Palacea. Proga je speljana po znamenitih ulicah mesta, znanih tudi kot Las Vegas Strip. Krog je dolg 6,120 km, dirkači jih bodo morali na dirki premagati 50. Krog je sestavljen iz 17 zavojev in 1,9-kilometrsko ravnino. Dirkali bodo v nasprotni smeri urinega kazalca. Letos bodo na koledarju formule ena prvič po letu 1982 tri dirke v Združenih državah Amerike. Ob VN Las Vegasa še VN Miamija in VN ZDA (leta 1982 so se dirkači pomerili na VN zahodnih ZDA v Los Angelesu, VN Detroita v Detroitu in VN Caesars Palacea v Las Vegasu). Na fotografiji je dirkalnik formule ena Američanom na promocijskem dogodku predstavil George Russell. Foto: AP

Prvič po letu 1982 kar trikrat v ZDA
Sezona 2023 je sestavljena iz 23 dirk, rekordno število, rekordno pa je tudi število šprintov, ki jih je dvakrat več kot lani. Teh je zdaj šest, šprinterske dirke bodo dirkači odpeljali v Bakuju (VN Azerbajdžana), Spielbergu (VN Avstrije), Spa-Francorchampsu (VN Belgije), Lusailu (VN Katarja), Austinu (VN ZDA) in Sau Paulu (VN Saa Paula). Po letu dni premora zaradi svetovnega prvenstva v nogometu, se formula ena torej vrača v Katar, nova dirka pa je tudi VN Las Vegasa, ki je na sporedu novembra. Proga je speljana po ulicah priljubljenega zatočišča ljubiteljev iger na srečo, kar med drugim tudi pomeni, da bodo Združene države Amerike prvič po letu 1982 gostile kar tri dirke (ob VN Las Vegasa še VN ZDA in VN Miamija). VN Rusije so – pričakovano – črtali s koledarja zaradi ofenzive v Ukrajini, dirkalniki letos prav tako ne bodo hrumeli v Le Castelletu, ki zadnja leta gosti VN Francije. Še četrto leto zapored se na koledar ni uvrstila dirka za VN Kitajske, ki so jo nazadnje izpeljali leta 2019.


Koledar sezone 2023


DIRKA

DATUM

SPORED

VN BAHRAJNA

Sahir

5. marec 2023Prvi trening: 3. 3. ob 12.30
Drugi trening: 3. 3. ob 16.00
Tretji trening: 4. 3. ob 12.30
Kvalifikacije: 4. 3. ob 16.00
Dirka: 5. 3. ob 16.00

VN SAVDSKE ARABIJE

Džeda

19. marec 2023Prvi trening: 17. 3. ob 14.30
Drugi trening: 17. 3. ob 18.00
Tretji trening: 18. 3. ob 14.30
Kvalifikacije: 18. 3. ob 18.00
Dirka: 19. 3. ob 18.00

VN AVSTRALIJE

Melbourne

2. april 2023Prvi trening: 31. 3. ob 3.30
Drugi trening: 31. 3. ob 7.00
Tretji trening: 1. 4. ob 3.30
Kvalifikacije: 1. 4. ob 7.00
Dirka: 2. 4. ob 7.00

VN AZERBAJDŽANA

Baku

30. april 2023Prvi trening: 28. 4. ob 11.30
Kvalifikacije: 28. 4. ob 15.00
Drugi trening: 29. 4. ob 11.30
Šprint: 29. 4. ob 15.30
Dirka: 30. 4. ob 13.00

VN MIAMIJA

Miami

7. maj 2023Prvi trening: 5. 5. ob 20.30
Drugi trening: 6. 5. ob 00.00
Tretji trening: 6. 5. ob 18.30
Kvalifikacije: 6. 5. ob 22.00
Dirka: 7. 5. ob 21.30

VN EMILIJE-ROMANJE

Imola

21. maj 2023Prvi trening: 19. 5. ob 13.30
Drugi trening: 19. 5. ob 17.00
Tretji trening: 20. 5. ob 12.30
Kvalifikacije: 20. 5. ob 16.00
Dirka: 21. 5. ob 15.00

VN MONAKA

Monte Carlo

28. maj 2023Prvi trening: 26. 5. ob 13.30
Drugi trening: 26. 5. ob 17.00
Tretji trening: 27. 5. ob 12.30
Kvalifikacije: 27. 5. ob 16.00
Dirka: 28. 5. ob 15.00

VN ŠPANIJE

Barcelona

4. junij 2023Prvi trening: 2. 6. ob 13.30
Drugi trening: 2. 6. ob 17.00
Tretji trening: 3. 6. ob 12.30
Kvalifikacije: 3. 6. ob 16.00
Dirka: 4. 6. ob 15.00

VN KANADE

Montreal

18. junij 2023Prvi trening: 16. 6. ob 19.30
Drugi trening: 16. 6. ob 23.00
Tretji trening: 17. 6. ob 18.30
Kvalifikacije: 17. 6. ob 22.00
Dirka: 18. 6. ob 20.00

VN AVSTRIJE

Spielberg

2. julij 2023Prvi trening: 30. 6. ob 13.30
Kvalifikacije: 30. 6. ob 17.00
Drugi trening: 1. 7. ob 12.30
Šprint: 1. 7. ob 16.30
Dirka: 2. 7. ob 15.00

VN VELIKE BRITANIJE

Silverstone

9. julij 2023Prvi trening: 7. 7. ob 13.30
Drugi trening: 7. 7. ob 17.00
Tretji trening: 8. 7. ob 12.30
Kvalifikacije: 8. 7. ob 16.00
Dirka: 9. 7. ob 16.00

VN MADŽARSKE

Budimpešta

23. julij 2023Prvi trening: 21. 7. ob 13.30
Drugi trening: 21. 7. ob 17.00
Tretji trening: 22. 7. ob 12.30
Kvalifikacije: 22. 7. ob 16.00
Dirka: 23. 7. ob 15.00

VN BELGIJE

Spa-Francorchamps

30. julij 2023Prvi trening: 28. 7. ob 13.30
Kvalifikacije: 28. 7. ob 17.00
Drugi trening: 29. 7. ob 12.30
Šprint: 29. 7. ob 16.30
Dirka: 30. 7. ob 15.00

VN NIZOZEMSKE

Zandvoort

27. avgust 2023Prvi trening: 25. 8. ob 12.30
Drugi trening: 25. 8. ob 16.00
Tretji trening: 26. 8. ob 11.30
Kvalifikacije: 26. 8. ob 15.00
Dirka: 27. 8. ob 15.00

VN ITALIJE

Monza

3. september 2023Prvi trening: 1. 9. ob 13.30
Drugi trening: 1. 9. ob 17.00
Tretji trening: 2. 9. ob 12.30
Kvalifikacije: 2. 9. ob 16.00
Dirka: 3. 9. ob 15.00

VN SINGAPURJA

Marina Bay

17. september 2023Prvi trening: 15. 9. ob 11.30
Drugi trening: 15. 9. ob 15.00
Tretji trening: 16. 9. ob 11.30
Kvalifikacije: 16. 9. ob 15.00
Dirka: 17. 9. ob 14.00

VN JAPONSKE

Suzuka

24. september 2023Prvi trening: 22. 9. ob 4.30
Drugi trening: 22. 9. ob 8.00
Tretji trening: 23. 9. ob 4.30
Kvalifikacije: 23. 9. ob 8.00
Dirka: 24. 9. ob 7.00

VN KATARJA

Lusail

8. oktober 2023Prvi trening: 6. 10. ob 12.30
Kvalifikacije: 6. 10. ob 16.00
Drugi trening: 7. 10. ob 12.30
Šprint: 7. 10. ob 16.30
Dirka: 8. 10. ob 16.00

VN ZDA

Austin

22. oktober 2023Prvi trening: 20. 10. ob 19.30
Kvalifikacije: 20. 10. ob 23.00
Drugi trening: 21. 10. ob 20.00
Šprint: 22. 10. ob 00.00
Dirka: 22. 10. ob 21.00

VN CIUDADA DE MEXICA

Ciudad de Mexico

29. oktober 2023Prvi trening: 27. 10. ob 20.30
Drugi trening: 28. 10. ob 00.00
Tretji trening: 28. 10. ob 19.30
Kvalifikacije: 28. 10. ob 23.00
Dirka: 29. 10. ob 21.00

VN SAA PAULA

Sao Paulo

5. november 2023Prvi trening: 3. 11. ob 15.30
Kvalifikacije: 3. 11. ob 19.00
Drugi trening: 4. 11. ob 15.30
Šprint: 4. 11. ob 19.30
Dirka: 5. 11. ob 18.00

VN LAS VEGASA

Las Vegas

18. november 2023Prvi trening: 17. 11. ob 5.30
Drugi trening: 17. 11. ob 9.00
Tretji trening: 18. 11. ob 5.30
Kvalifikacije: 18. 11. ob 9.00
Dirka: 19. 11. ob 7.00

VN ABU DABIJA

Jas Marina

26. november 2023Prvi trening: 24. 11. ob 10.30
Drugi trening: 24. 11. ob 14.00
Tretji trening: 25. 11. ob 11.30
Kvalifikacije: 25. 11. ob 15.00
Dirka: 26. 11. ob 14.00

Opomba: Z zeleno barvo so obarvani dirkaški konci tedna, ko je namesto standardnih kvalifikacij na sporedu šprint oziroma šprinterska dirka.


Po odhodu Daniela Ricciarda je 23-letni Britanec Lando Norris (spredaj) novega moštvenega kolega pri McLarnu dobil v 21-letnemu Avstralcu Oscarju Piastriju, nekdanjemu prvaku v formuli tri in formuli dve. Foto: AP
Po odhodu Daniela Ricciarda je 23-letni Britanec Lando Norris (spredaj) novega moštvenega kolega pri McLarnu dobil v 21-letnemu Avstralcu Oscarju Piastriju, nekdanjemu prvaku v formuli tri in formuli dve. Foto: AP

Kar nekaj dirkaških sprememb za leto 2023
Po 16 letih se bo sezona elitnega motošportnega razreda začela brez nemškega dirkača in štirikratnega svetovnega prvaka Sebastiana Vettla, ki se je upokojil po koncu lanske sezone. Pri Aston Martinu ga je zamenjal Španec Fernando Alonso, ki je svoj sedež v Alpinu prepustil Pierru Gaslyju. Ta je po treh sezonah in pol zapustil AlphaTauri (predtem Toro Rosso), kjer se bo v novi sezoni preizkusil nekdanji prvak formule dve, Nizozemec Nyck de Vries. Brez sedeža je ostal Avstralec Daniel Ricciardo, ki je po dveh sezonah sporazumno prekinil sodelovanje z McLarnom. Britansko moštvo se je ob bok Landa Norrisa odločilo postaviti avstralskega asa Oscarja Piastrija. Po treh letih je Williams zapustil Kanadčan Nicholas Latifi, zamenjal ga je Američan Logan Sargeant, ki je tako postal prvi ameriški dirkač v formuli ena po Alexandru Rossiju iz leta 2015. Formuli ena je (začasno) v slovo pomahal tudi Nemec Mick Schumacher, pri Haasu ga je zamenjal rojak in povratnik med elito Nico Hülkenberg.


Moštva in dirkači za sezono 2023

MoštvoDirkalnikDirkača
Alfa Romeo
Alfa Romeo F1 Team Stake
Hinwil, Švica

Alfa Romeo C43

24Guanjü Džov
30. maj 1999
Šanghaj, Kitajska
77Valtteri Bottas
14. december 1993
28. avgust 1989
Nastola, Finska
AlphaTauri
Scuderia AlphaTauri
Faenza, Italija

AlphaTauri AT04

21Nyck de Vries
6. februar 1995
Uitwellingerga, Nizozemska
22Juki Cunoda
11. maj 2000
Sagamihara, Japonska
Alpine
BWT Alpine F1 Team
Enstone, Velika Britanija
Viry-Châtillon, Francija

Alpine A523

10Pierre Gasly
7. februar 1996
Rouen, Francija
31Esteban Ocon
17. september 1996
Evreux, Francija
Aston Martin
Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team
Silverstone, Velika Britanija

Aston Martin AMR23

14Fernando Alonso
29. julij 1981
Oviedo, Španija
18Lance Stroll
29. oktober 1998
Montreal, Kanada
Ferrari
Scuderia Ferrari Mission Winnow
Maranello, Italija

Ferrari SF-23

16Charles Leclerc
16. oktober 1997
Monte Carlo, Monako
55Carlos Sainz ml.
1. september 1994
Madrid, Španija

Haas
MoneyGram Haas F1 Team
Kannapolis, Severna Karolina, ZDA
Banbury, Velika Britanija

Haas VF-23

20Kevin Magnussen
5. oktober, 1992
Roskilde, Danska
27Nico Hülkenberg
19. avgust 1987
Emmerich am Rhein, Nemčija
McLaren
McLaren F1 Team
Woking, Velika Britanija

McLaren MCL60

4Lando Norris
13. november 1999
Bristol, Velika Britanija
81Oscar Piastri
6. april 2001
Melbourne, Avstralija
Mercedes
Mercedes-AMG Petronas F1 Team
Brackley, Velika Britanija
Brixworth, Velika Britanija

Mercedes F1 W14

44Lewis Hamilton
7. januar 1985
Stevenage, Velika Britanija
63George Russell
15. februar 1998
King's Lynn, Velika Britanija
Red Bull
Oracle Red Bull Racing
Milton Keynes, Velika Britanija

Red Bull RB19

1

Max Verstappen
30. september 1997
Hasselt, Belgija

11Sergio Perez
26. januar 1990
Guadalajara, Mehika
Williams
Williams Racing
Grove, Velika Britanija

Williams FW45

2Logan Sargeant
31. december 2000
Fort Lauderdale, ZDA
23Alexander Albon
23. marec 1996
London, Velika Britanija

Gradnja dirkalne steze v Manami je bil bahrajnski nacionalni projekt, ki ga je začel tamkajšnji prestolonaslednik, šejk Hamad Al Halifa. Tako kot številne druge moderne je tudi to progo oblikoval nemški arhitekt Hermann Tilke. Površina proge je sestavljena iz drobnika 'greywacke', ki so ga v Bahrajn pripeljali iz angleške grofije Shropshire in je v karavani formule eden najbolj cenjenih materialov, saj omogoča zelo dober oprijem. Trasa, ki je dolga 5,412 km, je sestavljena iz štirih dolgih ravnin in številnih ostrih zavojev. Na progi so označena sicer tri DRS-območja: prvo po 3. zavoju, drugo po 9. in tretje po 15. zavoju. Okrog dirkališča v Sahirju se lahko nagnete do 45 tisoč gledalcev, od teh jih je 10.500 na tribuni ob štartno-ciljni ravnini. Ena izmed glavnih značilnosti je 8-nadstropni stolp za VIP-goste. Po podatkih uradne spletne strani dirkališča med dirkaškim koncem tedna dela več kot 4700 ljudi, vključno s 1800 policijskimi in varnostnimi uslužbenci. Ob progi je nenehno 600 delavcev in 25 zdravnikov. Foto: Reuters
Gradnja dirkalne steze v Manami je bil bahrajnski nacionalni projekt, ki ga je začel tamkajšnji prestolonaslednik, šejk Hamad Al Halifa. Tako kot številne druge moderne je tudi to progo oblikoval nemški arhitekt Hermann Tilke. Površina proge je sestavljena iz drobnika 'greywacke', ki so ga v Bahrajn pripeljali iz angleške grofije Shropshire in je v karavani formule eden najbolj cenjenih materialov, saj omogoča zelo dober oprijem. Trasa, ki je dolga 5,412 km, je sestavljena iz štirih dolgih ravnin in številnih ostrih zavojev. Na progi so označena sicer tri DRS-območja: prvo po 3. zavoju, drugo po 9. in tretje po 15. zavoju. Okrog dirkališča v Sahirju se lahko nagnete do 45 tisoč gledalcev, od teh jih je 10.500 na tribuni ob štartno-ciljni ravnini. Ena izmed glavnih značilnosti je 8-nadstropni stolp za VIP-goste. Po podatkih uradne spletne strani dirkališča med dirkaškim koncem tedna dela več kot 4700 ljudi, vključno s 1800 policijskimi in varnostnimi uslužbenci. Ob progi je nenehno 600 delavcev in 25 zdravnikov. Foto: Reuters

Red Bull še vedno spredaj, kdo ga bo letos izzval?
Tako kot vselej so tudi pred letošnjo sezono moštva opravila zimska testiranja. Tokrat so dirkači svoje nove dirkalnike testirali v Manami, kjer je ta konec tedna na sporedu uvodni dirkaški teden sezone 2023. Testiranja nikoli ne prikažejo povsem natančnega razmerja moči, saj ni jasno, kaj točno moštva testirajo na stezi, kolikšna količina goriva je v dirkalnih ipd. A nekaj lahko skoraj zagotovo izluščimo iz prikazanega: tudi letos bo Red Bull z Maxom Verstappnom glavni kandidat za osvojitev naslova svetovnega prvaka. Lani je med testiranji največ pokazal Ferrari, letos je jasno, da (še) ni sestavil najboljšega paketa v karavani. Velik napredek so naredili tudi pri Mercedesu, ki je lani padel z motošportnega prestola. Pravzaprav je mogoče napredek zaznati pri vseh moštvih z eno izjemo: McLaren. Novi vodja moštva Andrea Stella je v Bahrajnu priznal, da so se v moštvu ušteli pri aerodinamiki, zaradi česar si – vsaj v uvodu sezone – ne obetajo vidnejših uvrstitev svojih dirkačev.

Dirka za VN Bahrajna v nedeljo ob 16. uri
Nova sezona formule ena se bo začela s prvim prostim treningom v petek ob 12.30. Ob 16. uri je na sporedu drugi prosti trening, v soboto ob 12.30 še tretji. Kvalifikacije se bodo začele ob 16. uri, dirka za VN Bahrajna pa je na sporedu dan zatem. Tudi lani se je sezona začela na dirkališču Sahir, kjer je Red Bull doživel pravi polom. Oba dirkača sta odstopila, popoln izkupiček točk pa je pobral Ferrari s prvim in drugim mestom – zmaga Charlesa Leclerca (dodatna točka za najhitrejši krog) pred Carlosom Sainzom ml.

Vsi svetovni prvaki v zgodovini formule ena

SezonaDirkaški prvak (moštvo)Konstruktorski prvak
1950Giuseppe 'Nino' Farina (Alfa Romeo)/
1951Juan Manuel Fangio (Alfa Romeo)/
1952Alberto Ascari (Ferrari)/
1953Alberto Ascari (Ferrari)/
1954Juan Manuel Fangio (Maserati/Mercedes)/
1955Juan Manuel Fangio (Mercedes)/
1956Juan Manuel Fangio (Ferrari)/
1957Juan Manuel Fangio (Maserati)/
1958Mike Hawthorn (Ferrari)Vanwall
1959Jack Brabham (Cooper)Cooper
1960Jack Brabham (Cooper)Cooper
1961Phil Hill (Ferrari)Ferrari
1962Graham Hill (BRM)BRM
1963Jim Clark (Lotus)Lotus
1964John Surtees (Ferrari)Ferrari
1965Jim Clark (Lotus)Lotus
1966Jack Brabham (Brabham)Brabham
1967Denny Hulme (Brabham)Brabham
1968Graham Hill (Lotus)Lotus
1969Jackie Stewart (Matra)Matra
1970Jochen Rindt (Lotus)Lotus
1971Jackie Stewart (Tyrrell)Tyrrell
1972Emerson Fittipaldi (McLaren)Lotus
1973Jackie Stewart (Tyrrell)Lotus
1974Emerson Fittipaldi (McLaren)McLaren
1975Niki Lauda (Ferrari)Ferrari
1976James Hunt (McLaren)Ferrari
1977Niki Lauda (Ferrari)Ferrari
1978Mario Andretti (Lotus)Lotus
1979Jody Scheckter (Ferrari)Ferrari
1980Alan Jones (Williams)Williams
1981Nelson Piquet (Brabham)Williams
1982Keke Rosberg (Williams)Ferrari
1983Nelson Piquet (Brabham)Ferrari
1984Niki Lauda (McLaren)McLaren
1985Alain Prost (McLaren)McLaren
1986Alain Prost (McLaren)Williams
1987Nelson Piquet (Williams)Williams
1988Ayrton Senna (McLaren)McLaren
1989Alain Prost (McLaren)McLaren
1990Ayrton Senna (McLaren)McLaren
1991Ayrton Senna (McLaren)McLaren
1992Nigel Mansell (Williams)Williams
1993Alain Prost (Williams)Williams
1994Michael Schumacher (Benetton)Williams
1995Michael Schumacher (Benetton)Benetton
1996Damon Hill (Williams)Williams
1997Jacques Villeneuve (Williams)Williams
1998Mika Häkkinen (McLaren)McLaren
1999Mika Häkkinen (McLaren)Ferrari
2000Michael Schumacher (Ferrari)Ferrari
2001Michael Schumacher (Ferrari)Ferrari
2002Michael Schumacher (Ferrari)Ferrari
2003Michael Schumacher (Ferrari)Ferrari
2004Michael Schumacher (Ferrari)Ferrari
2005Fernando Alonso (Renault)Renault
2006Fernando Alonso (Renault)Renault
2007Kimi Räikkönen (Ferrari)Ferrari
2008Lewis Hamilton (McLaren)Ferrari
2009Jenson Button (Brawn)Brawn
2010Sebastian Vettel (Red Bull)Red Bull
2011Sebastian Vettel (Red Bull)Red Bull
2012Sebastian Vettel (Red Bull)Red Bull
2013Sebastian Vettel (Red Bull)Red Bull
2014Lewis Hamilton (Mercedes)Mercedes
2015Lewis Hamilton (Mercedes)Mercedes
2016Nico Rosberg (Mercedes)Mercedes
2017Lewis Hamilton (Mercedes)Mercedes
2018Lewis Hamilton (Mercedes)Mercedes
2019Lewis Hamilton (Mercedes)Mercedes
2020Lewis Hamilton (Mercedes)Mercedes
2021Max Verstappen (Red Bull)Mercedes
2022Max Verstappen (Red Bull)Red Bull