Film, naslovljen preprosto Tetris, podpisuje škotski režiser Jon S. Baird, znan po filmih Filth (po romanu Irwina Welsha) ter Stan & Ollie. In dejansko so ulice njegove domovine služile kot kulisa za dogajanje, postavljeno v Moskvo 80. let preteklega stoletja. Pandemija je producentski ekipi prekrižala prvotne načrte glede lokacij snemanja, zato so snemali v škotskih mestih Edinburgh, Ayrshire, Glasgow in Aberdeen, piše BBC.
Prelomni izum 29-letnega Rusa
Zgodba Tetrisa se je začela leta 1980, ko je Aleksej Pažitnov (1955) na moskovski znanstveni akademiji začel pisati programe za svoj novi računalnik. Tetris je sprogramiral na računalniškem oddelku akademije na novem računalniku Elektronika 60, kopiji ameriškega PDP-11. Njegov kolega Vadim Gerasimov, tedaj 16-letni srednješolec, je igro naslednje leto prenesel na osebni računalnik in tako se je začela počasi širiti po Vzhodni Evropi.
Usodna povezava z Nintendom
Veliki preboj je sledil leta 1988, ko je nizozemski oblikovalec računalniških iger Henk Rogers videl Tetris na lasvegaškem sejmu in v tej nepretenciozni igri uvidel ogromno možnosti. Pridobil si je pravice za trženje igre in se nato dogovoril s podjetjem Nintendo, da bodo igro priložili k novi igralni konzoli, ki so jo leta 1989 pripravljali za trg. Tetris so kot promocijsko igro priložili k 30 milijonom game boyev.
In drugo je zgodovina, z izjemo tega, da Pažitnov kot javni uslužbenec ni nikoli dobil plačila za svoj izum. Po daljšem obdobju pod Nintendom so se leta 1996 pravice vrnile Pažitnovu, ki je z Rogersom soustanovil podjetje Tetris Company za upravljanje licenciranja.
Film Tetris, ki je nastal pod okriljem Apple TV-ja, spremlja preboj te igre iz Sovjetske zveze in njeno pot do svetovne uspešnice. Rogers (Taron Egerton) je po seznanitvi s Tetrisom v Las Vegasu odpotoval v Sovjetsko zvezo, da bi se pridružil Pažitnovu (Nikita Efremov), da bi to arkadno-miselno igro spravil na svetovni trg.
V Moskvi veliko arhitekture, ki so jo zasnovali Škoti
Film je prejel nekaj manj kot 570 tisoč evrov prek škotskega sklada za podporo filmski produkciji Screen Scotland. Po besedah škotske filmske producentke Gillian Berrie je bilo to, da je Moskva "posuta z arhitekturo, ki so jo zasnovali Škoti", v veliko pomoč pri izbiri lokacij na Škotskem.
Egerton je dodal, da je Škotska, kjer je "sivine v izobilju", idealen nadomestek za Moskvo. "Škotska ni vselej obdarjena s sončnim modrim nebom in na delu je bil občutek, da bi želeli Moskvo prikazati precej sivo. Na Škotskem je sivine res v izobilju, a delčki Glasgowa so arhitekturno podobni delčkom Moskve, tako da je to kar dobro delovalo," je še dejal Egerton, najbolj znan po vlogi Eltona Johna v biografskem filmu Rocketman.
V režiserjevem rodnem kraju ...
Snemanje v Aberdeenu je bilo nekaj posebnega za režiserja Bairda, saj gre za njegov rojstni kraj. Kot je povedal za škotski BBC, ga je to navdalo z "izjemnim občutkom ponosa". Dodal je še: "Naredil bom vse, da poudarim ta del države. Pravzaprav nimamo filmov, posnetih v Aberdeenu ali Aberdeenshiru. Zanje smo bili taka novost, da so nas obiskovali v stotinah, da bi gledali naš film. Bilo je res nekaj posebnega. V Aberdeenu smo našli dve ali tri naše najboljše lokacije."
(Za zdaj) neuresničena filmska trilogija
Pred leti se je sicer napovedovala znanstvenofantastična trilogija Tetris: The Movie v produkciji Larry Kasanoff, a ni bila razkrita niti načrtovana zasedba. Njegova produkcijska hiša Threshold Entertainment naj bi za ta podvig sodelovala s Tetris Company. Znano je bilo sicer, da naj bi Kasanoff nameraval snemati na Kitajskem – tudi z željo, da vključi tamkajšnje lokalne zvezde, a se po letu 2017 v medijih ni več omenjalo tega projekta.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje