Na ministrstvu za vzgojo in izobraževanje so prepričani, da so spremembe strokovno utemeljene. Foto: Pixabay
Na ministrstvu za vzgojo in izobraževanje so prepričani, da so spremembe strokovno utemeljene. Foto: Pixabay

Z ministrstva za vzgojo in izobraževanje so sporočili, da so v mesecu dni prejeli 371 komentarjev na objavljeno gradivo zakona. Pripombe dela strokovne javnosti in starševskih združenj gredo predvsem v smeri dodatne obremenitve otrok in učiteljev ter pomanjkanja strokovnega konsenza za predlagane rešitve.

Končni cilj sprememb Zakona o osnovni šoli bi morala biti podlaga za reformo šolstva s sistemskimi rešitvami, ki bodo temeljile na premišljenih predlogih. Način, kako želi ministrstvo uvesti spremembe v šolski sistem, pa ni pravi, pravijo v Zvezi aktivov svetov staršev Slovenije. Predsednica Lara Romih največjo težavo vidi v obveznem poučevanju drugega tujega jezika v zadnji triadi. "Prihajalo bo do situacij, ko bomo imeli otroka, ki mu bo to četrti tuji jezik. Recimo, da je to tujec, ki jih ni tako malo. Zanj bo slovenščina prvi tuji jezik, angleščina drugi tuji jezik, če živi v Kopru, ima za tretji tuji jezik italijanščino, in potem dobi še tega četrtega. Tako da je treba stvar malo širše pogledati. Mi bi radi čim več snovi odvzeli, zdaj jo pa dodajamo," je dejala.

Na obvezno poučevanje tujega jezika v 1. razredu starši posebnih pripomb nimajo, saj se že zdaj uči večina otrok, vseeno pa opozarjajo, naj njegovo učenje poteka preko igre.

Da so nekateri zakonski predlogi dobri, ocenjuje tudi vodja aktiva ravnateljev ljubljanskih osnovnih šol Mateja Urbančič Jelovšek, tudi članica delovne skupine za pripravo Nacionalnega programa vzgoje in izobraževanja. "Strokovni svet je že v lanskem letu potrdil določene zadeve, da se morajo začeti prenavljati učni načrti. Prav tako so o tem spregovorili v Zakonu o osnovni šoli. Prav na podlagi tega je to moralo iti naprej. Razprave pa bodo še potekale," je dejala.

Že prihodnji teden je tako pričakovati širšo strokovno razpravo o zakonskih predlogih. Z ministrstva za vzgojo in izobraževanje sporočajo, da so spremembe strokovno utemeljene in da izhajajo iz poskusa uvajanja tujega jezika v obveznem programu in preizkušanja koncepta razširjenega programa v osnovni šoli, ki od šolskega leta 2018/19 do konca letošnjega leta poteka na 145 šolah.