
Razkrivamo, v kako slabih razmerah sredi Slovenije živi skupina enajstih Filipincev, ki so v Slovenijo prišli legalno – z delovnim dovoljenjem. Preizkusno obdobje opravljajo pri podjetju Arriva kot vozniki avtobusov. Za njihovo integracijo in nastanitev naj bi skrbela kadrovska agencija Workforce, ki ji plačujejo 200 evrov na mesec za namestitev v vlažni hiši skoraj brez ogrevanja.
V eni spalnici šest postelj, v drugi štiri in še ena v predprostoru. Stena okoli okna prepojena z vlago, plesen po vogalih in na stopnišču. Stopnice, ki jih podpira droben, na pogled ne prav trden lesen steber. V mrazu, pogosto brez elektrike in brez tople vode. Tako živi skupina 11 Filipincev, ki bodo za podjetje Arriva po Sloveniji vozili avtobuse.
Iz agencije Workforce so nam sporočili, da imajo delavci dostojne pogoje za življenje in delo. Za Tednik niso želeli stopiti pred kamero, saj se, kot pravijo, ne strinjajo z načinom, kako prikazujemo delo in bivanje tujih delavcev pri nas. Po njihovem mnenju je veliko več dobrih primerov kot slabih, so še zapisali.
Dušan Vidović iz Sindikata voznikov avtobusov je za Tednik povedal, da so na sestanku s sindikatom tudi predstavniki podjetja Arrriva trdili, da ni tako hudo.
Toda glede na Pravilnik o minimalnih standardih za nastanitev tujcev v Sloveniji je hitro jasno, da prostori niso primerni za dostojno življenje 11 ljudi. Osnovne življenjske pogoje mora zagotoviti delodajalec ali naročnik dela. V primeru, da nastanitev tujcem zagotavlja tretja oseba, na primer zasebnik, pa inšpektorat za delo nima pristojnosti za nadzor nad ustreznostjo bivalnih pogojev, so nam sporočili z Inšpektorata za delo. Odgovornost za to, kako živi 11 bodočih voznikov avtobusov s Filipinov, je torej v sivi coni dogovorov med prevoznim podjetjem Arriva in kadrovsko agencijo Workforce.
"V podjetju Arriva si prizadevamo za zagotavljanje primernih bivalnih pogojev za vse naše zaposlene, ki so prišli iz tujine. Nastanitev delavcev iz Filipinov organizira podjetje Workforce. Vse zaposlene spodbujamo, da nam morebitne težave pri nastanitvi nemudoma sporočijo. Pričakujemo, da Workforce zagotavlja primerne bivalne pogoje, zato bomo od njih zahtevali pojasnila in ustrezne ukrepe. Ne sprejemamo neustreznih bivalnih pogojev za naše zaposlene, zato bomo izvedli dodatne preglede in zahtevali, da Workforce zagotovi rešitve za izboljšanje nastanitve, po potrebi tudi spremembo nastanitve. Arriva"
V Sloveniji deluje kar 128 kadrovskih agencij. V javno dostopnem poročilu agencije Workforce za leto 2023 lahko preberemo, za kakšne vsote denarja gre: "50 milijonov evrov, kar je ogromno. In v eni sami agenciji so bili zaposleni 1003 ljudje," poudarja Damjan Wolf iz Konfederacije sindikatov 90 Slovenije.
Direktor Workforce Slovenija je Boštjan Trilar, nekdanji župan mesta Kranj, ki je s službenim avtom pod vplivom alkohola povzročil prometno nesrečo in je odstopil z mesta župana šele pod pritiskom javnosti. Danes se na spletnih omrežjih promovira kot poslovnež in promotor sreče. Zasebno se druži s podpredsednico vlade in zunanjo ministrico Tanjo Fajon. Ta je pred nekaj dnevi na Filipinih podpisala dogovor o sodelovanju med državama na področju zaposlovanja.
Na zaposlitvenem dogodku, ki sta ga v Manili prejšnji teden pripravila Zavod za zaposlovanje RS in slovensko zunanje ministrstvo, je bilo slišati veliko o varnem in pravičnem zaposlovanju pri nas. A še zdaleč ni tako. 95 % tujcev prejema minimalno plačo, ocenjuje sindikalist Damjan Wolf. Trenutno je pri nas okoli 400 filipinskih delavcev.
Eden od filipinskih voznikov je za Tednik povedal, da se obljube o dobrem plačilu, ki jih je dobil na Filipinih, niso uresničile. Kot voznik začetnik je decembra lani prejel 690 evrov, januarja letos mu je podjetje Arriva izplačalo 1070 evrov. "Ker na Filipinih ni dela, sem prišel, da bi podpiral svojo družino in jim omogočil lepšo prihodnost. Doma me čaka 8-letna hči."
Upokojeni voznik in nekdanji sindikalist Endrej Mesaroš je prepričan, da je pri vseh avtobusnih prevoznikih glavni cilj dobiček: "Ne briga jih za voznike, drugače bi bilo kadra dovolj."
V prevozniških podjetjih Arriva in Nomago pred kamero niso želeli stopiti. Sporočili so, da se s pomanjkanjem voznikov avtobusov srečujejo v Sloveniji in v Evropi, zato so delavci iz tujine edina rešitev.
Samo lani je bilo izdanih več kot 100.000 delovnih dovoljenj tujcem iz tretjih držav. Ni vseeno, v kakšnih razmerah bodo pri nas živeli in delali.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje