Nemški skladatelj Helmut Lachenmann danes velja za enega najpomembnejših sodobnih skladateljev, ki je s svojimi skladbami temeljito razburkal svet sodobne glasbene umetnosti. Na kulturo gleda kot na vzvod, ki neposredno vpliva na družbo in jo tudi spreminja. Zanj je komponiranje dejavnost, ki korenito posega v družbene odnose in zaznamuje naše dojemanje sveta.
Lachenmann raziskuje neobičajne zvoke, ki jih je mogoče izvabiti iz posameznih inštrumentov. Zato izumlja povsem nove načine igranja, ki jih tudi na samosvoj način zapisuje. S tem ustvarja nove, a logične zvočne svetove. V tem procesu je pogosto na novo »iznašel« inštrumente. Zato o kompoziciji pogosto govori tudi kot o »izdelovanju inštrumentov«.
V skladbi Api-danza macabra (Mrtvaški ples čebel) se je Žuraj obregnil ob ekološki problem izumiranja čebel. Kot sin ljubiteljskega čebelarja se zaveda pomembnosti teh na videz majhnih insektov, ki so posredno odgovorni za približno tretjino človekove hrane. Hkrati pa razume izumiranje čebel tudi kot »akustično škodo«, saj travniki postajajo vse bolj tihi. Skladba je nastala kot poklon zvokom žuželk in čebel ter je svojevrstna sodobna različica Čmrljevega leta Nikolaja Rimskega-Korsakova.
Vabimo vas k ogledu predstavitvenega videa o tem izjemnem dogodku: