Velike premijske limuzine, pa naj bodo še tako inteligentno zasnovane, sodobno ukrojene in modro sestavljene, pri precejšnem deležu kupcev nagovarjajo le razum in ne vzburjajo čustev. Saj veste, ko se srčni utrip dvigne, ko se dlani oznojijo in zenice razširijo. In ko telo preplavi tista prijetna blaga doza adrenalina, ki prebudi telo.
Želite več tudi vi?
Večina se za takšno limuzino sicer resda odloči zaradi prostornosti, udobja, sodobnih asistenčnih sistemov in suverenega pogonskega sklopa. Toda tisti (zagotovo ne majhen) delež strank, ki še vedno prisegajo na užitek v aktivni vožnji, na igro z avtomobilom, na zabavo za volanom – tisti del publike želi od takšne »ladje« še nekaj več.
In zato si številni proizvajalci seveda prizadevajo, da tudi svoje največje in najbolj premijske limuzine ponudijo še z določeno mero športnosti. Tako in drugače. Zelo resno ali pa čisto optično, s strašljivimi zmogljivostmi ali pa z zgolj z nekaj dodatki, ki pritegnejo in navdušijo. Če so prvi namenjeni zapriseženim ljubiteljem (in tistim, ki so za resnejše zmogljivosti pripravljeni odšteti tudi resnejše denarje), je drugi del za tiste, ki jim več pomeni videz. Seveda pa obstaja tudi tisto, čemur pravimo srednja pot.
Športna pot za brezkompromisne
Vaše oči (zapeljive dinamične linije) in (bolj ali manj težko) nogo bo navdušil Škodin Superb SportLine, ki ponuja najboljše vseh svetov. Tu je več športnosti, kot je ponujajo Škodini modeli Monte Carlo, a za odtenek manj kot pri Octavii RS. Ali pa tudi ne. SportLine z decentnimi zunanjimi popravki, zmogljivejšim podvozjem in športno opremo predstavlja dostopen, a dodelan športni paket, ki Superba preobrazi v brezkompromisnega mišičnjaka.
Prednost paketa SportLine je tudi v tem, da ga je moč nadgrajevati. Toliko športnosti, kot si želite (in ste je pripravljeni plačati) – toliko je tudi dobite. Kar pomeni, da je lahko vaš Superb tudi odločna, resna športna limuzina z dvolitrskim TSI motorjem z 206 kw (280 KM), stalnim štirikolesnim pogonom in dvosklopčnim DSG menjalnikom. Skeptični? Če vam pospešek 5,8 sekunde do 100 na uro (in 250 km/h končne hitrosti) ni dovolj (kar je recimo debelo sekundo bolje od Octavie RS), potem ste res zahtevni …
Mislite, da tehnološko napredna in prostorna poslovno-družinska limuzina ali combi ne more biti hkrati tudi zapeljiv, poskočen in zabaven športni avtomobil? Pustite se prepričati!
Premišljeno, dodelano, uporabno
SportLine ponuja dovolj pristne športnosti že v osnovi, ne glede na pogonski sklop (najšibkejših motorjev s to oznako v ponudbi tako ali tako ni). Zakaj? Ker so inženirji, ko so snovali to modelsko različico, razmišljali predvsem o tem, kaj res pričakuje od svojega avta voznik, ki ceni vozno dinamiko. Kaj torej zares nekaj prinese k splošnemu občutku in voznim lastnostim? Kaj je tista prava športnikova dodana vrednost?
Zato je tu najprej čvrstejše in za 15 milimetrov znižano športno podvozje, ki zniža težišče in prispeva k manjšemu (in bolje nadzorovanem) nagibu karoserije med zavoji. In zato so tu (vsaj) 18-palčna lita platišča z nizkoprofilnimi pnevmatikami (235/45), ki preprečujejo preveliko zvijanje bokov in s tem pripomorejo k natančnosti vodenja ter občutku odzivnosti na volanu. In tu je seveda volan – športen, trikrak, usnjen, s prirezanim spodnjim robom, ki dobro sede v dlan.
Elektronska zapora diferenciala XDS+ odlično nadgrajuje paket podvozja, saj s ciljanimi (in za voznika komaj zaznavnimi) zavornimi impulzi na notranjih kolesih vozniku med pospeševanjem skozi zavoj pomaga držati zamišljeno smer. Kar seveda bolj malo velja, če se je treba med vožnjo oklepati volana kot …
Ravno zato so tu še športni sedeži z izdatnejšo bočno in stegensko oporo (ter integriranim vzglavnikom)! Popolnoma nastavljivi so odlična osnova za varno, sproščeno in seveda udobno vozno zabavo. Posebno še, ko so oblečeni v dragoceno alkantaro. Da tudi izgledajo odlično, menda ni treba posebej poudarjati.
Elegantno, a ne zadržano
Kako narediti limuzino decentno športno? Dinamično, ne da bi bila kičasta? Pravšnje vpadljivo, ne da bi izstopala na daleč (velja seveda tudi za combi karoserijsko različico)? Diskretnot je v tem avtomobilskem razredu takorekoč zapovedana, saj lastnik takšnega vozila gotovo ne želi nepotrebne pozornosti na cesti. Zato videz Superba SportLine zaokroža sijajen črn lak na elementih karoserije (maska motorja, ohišje stranskih ogledal …), zato ima črn difuzor in vpadljiv, a tudi aerodinamično učinkovit spojlerski zavihek na pokrovu prtljažnika, zato so tu zatemnjeni žarometi in seveda zatemnjena bočna stekla.
Na dolgem spisku opreme Superba SportLine je še nekaj posebnosti, ki »začinijo« celoten videz. Med njimi je že omenjen tirkraki večfunkcijski volanski obroč pa aluminijaste pedalke, LED ambientalna osvetlitev, dekorativni elementi v videzu ogljikovih vlaken pa brezkontaktni zagon in odklepanje (Kessy) …
S čim vse bo pospešil vaš srčni utrip Superb SportLine? Prenesite si popoln pregled opreme in cen!