Pola ni treba posebej predstavljati, saj je eden temeljev, na katerih sloni Volkswagnova ponudba. Novi Polo z letnico 2021 pa prinaša obilo novosti, predvsem inteligentnih tehnologij, s katerimi bo zagotovo ostal eno najbolj priljubljenih vozil na slovenskem trgu. Sploh zato, ker je tako in drugače odrasel.

Foto: Volkswagen
Foto: Volkswagen

Prenova, ki jo najlepše opiše beseda evolucija, je očitno šla v prave smeri. Posodobitev je takoj opazna na sprednjem in zadnjem delu vozila, saj so temeljito preoblikovani odbijači, pokrov prtljažnika ter žarometi in zadnje luči, ki so zdaj serijsko zasnovani z LED-tehnologijo. Nova grafična podoba luči daje vozilu še posebej karizmatičen dnevni in nočni svetlobni pečat. V povezavi z matričnimi LED-žarometi IQ.LIGHT (ti so na voljo pri višjih paketih opreme oziroma za doplačilo) ter LED-svetlobno prečko pod mrežo hladilnika, s katero se novi Polo slogovno spogleduje z električnimi brati (modeli ID), je takoj prepoznaven. Sploh v novi vijolični barvi, ki bo hipno očarala dame in gospodične.

Foto: Volkswagen
Foto: Volkswagen

Digitalizacija z odliko

Digitalizacija je dosegla tudi notranjost in odlično opravila svoje delo. Hvalimo digitalne instrumente Digital Cockpit, ki so del serijske ponudbe in zagotavljajo, da so vse pomembne informacije vedno v voznikovem neposrednem vidnem polju. Prav tako je serijski večfunkcijski volan, ki odlično sodeluje z najnovejšo generacijo info-zabavnih sistemov. Z dražjimi, prepoznali jih boste po večjih diagonalah osrednjega zaslona, podpira tudi brezžično komunikacijo in preslikavo vsebin s pametnih telefonov. Če je novi Polo opremljen z avtomatsko klimatsko napravo Climatronic, ima prvič tudi upravljanje na dotik, kot ga poznamo že iz večjih modelov.

Foto: Volkswagen
Foto: Volkswagen

A največji (digitalni) napredek se skriva drugje. Novi Polo lahko vozi delno samodejno! Za vas ohranja smer vožnje, druge pa na primerni razdalji. Vsak Polo je namreč že serijsko opremljen z asistenčnimi sistemi, kot sta sistem za nadzor okolice Front Assist, vključno z mestno funkcijo zaviranja v sili, in Lane Assist – za držanje vozila znotraj voznega pasu. Na doplačilnem seznamu pa je pomočnik, poimenovan IQ.DRIVE Travel Assist, ki ga, če vam le proračun dopušča, vsekakor izberite. Ta novi asistenčni sistem med drugim združuje novi tempomat z avtomatskim uravnavanjem razdalje do drugih vozil (ACC) in asistenco za ohranjanje smeri Lane Assist, ki omogočata delno avtomatizirano vožnjo do hitrosti 210 km/h. Odlično delujeta tako v mestu kot na avtocesti, posebej če je novi polo opremljen s samodejnim menjalnikom. Dejstvo je, da skoraj noben drug avtomobil v Polovem razredu nima tako inovativnega nabora asistenčnih sistemov kot prav Volkswagnov novi model.

Foto: Volkswagen
Foto: Volkswagen

Še več, novi Polo uboga na besedo. Dobesedno. Intuitivno glasovno upravljanje, ki je na voljo z navigacijskim sistemom Discover Pro, vam omogoča, da v novem Polu s svojim glasom upravljate radio, telefon in navigacijski sistem. Z glasovnimi ukazi lahko izberete radijsko postajo, poiščete in pokličete stik v telefonu ali pa določite cilj za navigacijo.

Varen, varčen, udoben

Novi Polo je prav tak, kot sodoben avtomobil mora biti. Je varen? Je, nadpovprečno. Poleg klasičnih varnostnih blazin je na voljo tudi sredinska varnostna blazina, ki preprečuje, da bi voznik in sovoznik trčila drug ob drugega. Serijski varnostni blazini za glavo se v kritični situaciji razpreta iz stropne obloge kot zavesa in prekrijeta celotno površino stranskih stekel ter kar najbolje zaščitita vse potnike v vozilu – tudi tiste na zadnjih sedežih. Je varčen? Zelo. Motorna paleta, sestavljena iz 1.0-litrskega turbo trivaljnika, velja za manj žejno na trgu. Za ultra varčneže pa je na voljo še pogon na zemeljski plin (oznaka TGI), pri čemer vam ni treba sklepati kompromisov pri notranjem udobju, saj so plinske jeklenke vgrajene pod dnom vozila (ki se zna še vedno peljati tudi na bencin, če vam zmanjka plina).

Udoben? Kakopak. Prostora v notranjosti je toliko, kolikor ga je še kakšno generacijo nazaj premogel Golf. Udobno blaženje in sedeži poskrbijo, da boste tudi ob morebitni daljši vožnji iz novega Pola stopili spočiti in nasmejani, saj vam bodo vožnjo močno olajšali opisani asistenčni sistemi. Da, novi Polo je vsekakor evolucija v pravo smer.

Polo GTI Foto: Volkswagen
Polo GTI Foto: Volkswagen
Poprček

Polo pa ni zgolj ženski avto, v njem se odlično počutijo tudi moški. In to celo tisti, ki se radi hitreje (za)peljejo. Sploh v najbolj nabriti različici, ki ji žargonsko radi rečemo, da je popoprana. No, čisto pravi »poprček« je tudi novi Polo GTI, ki že z oznako kaže na bogato športno dediščino znamke. Je nabit z energijo in že z zunanjo podobo pokaže, kaj zmore. Z markantnimi oblikovnimi elementi, predvsem poudarjenim svetlobnim podpisom, agresivnejšo masko ter rdeče lakiranimi zavornimi čeljustmi, obdanimi s 17- ali celo 18-palčnimi platišči, daje vedeti, da pod pokrovom skriva nekaj več. In ta »več« je prostorninsko razkošen ter dovršen dvolitrski turbobencinski motor TSI, ki zagotavlja 207 konjskih moči in radodarnih 320 Nm navora, zaradi česar se lahko novi Polo GTI do 100 km/h požene v 6,7 sekunde in doseže končno hitrost 240 km/h. Za piko na i je novi Polo GTI serijsko opremljen z elektronsko zaporo diferenciala XDS. Prednost: manjša težnja k podkrmiljenju. Ali povedano drugače: maksimalni užitek v športni vožnji po ovinkastih cestah. Da, za vožnjo s poprčkom se velja dobro pripeti ter si pravilno nastaviti izdatno nastavljiv sedež s čvrsto ledveno oporo. Spoznajte ga na www.volkswagen.si/novi-polo-gti.