Vse to in še več so prednosti, ki jih Pošta Slovenije in njeni pogodbeni sodelavci zagotavljajo svojim strankam. Pogodbena pošta Pošte Slovenije je namreč enakovredna ostalim oblikam poštnih poslovalnic, saj zagotavlja pestro ponudbo storitev na enak način kot ostale pošte.
V nekaterih evropskih državah delež pogodbenih pošt že presega 90 odstotkov, v Sloveniji pa je zaenkrat 30-odstoten. Tudi v Sloveniji se je že kar nekaj podjetnikov odločilo za prevzem pogodbene pošte.
Od oddaje in prevzema pošiljk do plačila položnic
Enako kot na ostalih poštah lahko na pogodbeni pošti oddate in prevzamete poštno pošiljko, plačate položnico, dvignete gotovino, kupite znamko, kuverto, paketno embalažo itd. Na nekaterih pa prodajajo tudi srečke in sprejemajo stavne listke za loto.
Pogodbene pošte so praviloma v središču naselja, v pritličju stavbe, imajo urejen dostop za invalide ter parkirne prostore za stranke. Pogodbena pošta je za delo s strankami odprta najmanj 22 ur tedensko: vseh pet delovnih dni (od ponedeljka do petka), lahko pa je odprta tudi v soboto.
Kar nekaj jih posluje v prostorih Pošte Slovenije, ki jih pogodbeniki lahko najamejo ali odkupijo. V najetih poštnih prostorih poleg poštnih storitev opravljajo tudi svojo osnovno dejavnost (trgovina, trafika, cvetličarna, turistično-informacijska pisarna …), saj je bistvo pogodbene pošte vzporedno izvajanje osnovne in poštne dejavnosti.
Možnost razvoja lokalnega gospodarstva
Ta organizacijska oblika predstavlja tudi podporo lokalnemu gospodarstvu, saj podjetjem omogoča opravljanje poštne dejavnosti kot dodatno storitev. V zadnji raziskavi iz leta 2021 je kar 42 odstotkov pogodbenikov odgovorilo, da se je s širitvijo njihove ponudbe s poštnimi storitvami povečalo tudi število strank v osnovni dejavnosti. Poleg tega dodatnega zaslužka ter konkurenčne prednosti pred tekmeci pa samo izvajanje poštne dejavnosti mesečno zagotavlja tudi stalno plačilo za upravljanje pogodbene pošte.
Več ponudbe na enem mestu
Pogodbeniki z razširitvijo svoje ponudbe s poštnimi storitvami strankam prihranijo marsikatero pot in čas, ki so ga stranke prej porabile samo za obisk pošte. V podjetju TIKTAK TINA iz Ljubljane so se odločili za vzpostavitev pogodbene pošte 1261 Ljubljana – Dobrunje, na kateri strankam nudijo pester izbor voščilnic, igrače, šolske pripomočke, dežnike, sveče, žalne aranžmaje in majhne pozornosti za drobne priložnosti, med drugim leseni nakit »Gozdni mož«.
V podjetju Sferaplastik iz Ormoža, kjer upravljajo tri pogodbene pošte – Miklavž pri Ormožu, Dornava in Križevci pri Ljutomeru, so osnovno dejavnost, čistilni servis in računovodstvo, dopolnili s ponudbo sveč, cvetja za zasaditev grobov, prodajajo pa tudi pisarniški in šolski program. V Kmetijski zadrugi Tolmin so opravljanje poštnih storitev dodali k ponudbi trgovin v krajih: Breginj, Slap ob Idrijci ter Most na Soči.
Oglejte si primere dobrih praks pogodbenih pošt
Visoka kakovost opravljanja poštnih storitev
Zaposleni na pogodbeni pošti se pred začetkom opravljanja poštne dejavnosti udeležijo izobraževanja in praktičnega usposabljanja na učnih poštah, kasneje pa so jim za pomoč vedno na voljo tudi zaposleni v Pošti Slovenije. Po zadnji anketi iz leta 2021 je več kot 80 odstotkov pogodbenih pošt zadovoljnih s pomočjo, ki jo pri izvajanju storitev na pogodbenih poštah dobijo od zaposlenih v Pošti Slovenije.
Strankam so na pogodbenih poštah na voljo enako kakovostne storitve kot na ostalih poštah, zato zadovoljstvo, ki ga izražajo obiskovalci pogodbenih pošt, ne preseneča.
Pogodbeniki, ki so se odločili za vzpostavitev pogodbenih pošt, vsem, ki o tem razmišljajo, predlagajo, da to nedvomno storijo.
Pošta Slovenije. Zanesljivo z vami!