Slovenski okolijski minister je dejal, da Slovenija že deluje skladno s strategijo EU-ja glede urbanističnega načrtovanja. Foto: European Community
Slovenski okolijski minister je dejal, da Slovenija že deluje skladno s strategijo EU-ja glede urbanističnega načrtovanja. Foto: European Community
Philippe Busquin pred avtobusom na vodik
Projekt, ki ga je vodil Philippe Busquin, se je končal 11. maja. Foto: European Community

Ministri so se dogovorili za večje spodbujanje uporabe javnih prevoznih sredstev, govorili pa so tudi o celovitih pristopih k mestnemu upravljanju, predvsem o načinih vključevanja javnosti v postopke urbanističnega načrtovanja.

Slovenski minister za okolje Janez Podobnik je dejal, da Slovenija že upošteva določila strategije, v več mestih so tako že bile organizirane delavnice na temo mestnega upravljanja.

Javni prevoz na vodik
Javni prevoz bo vsekakor še velika tema v Evropski uniji. Ravnokar se je namreč končal pilotski projekt Unije, ki se je začel leta 2003. V devetih evropskih mestih so namreč v uporabo dali 27 avtobusov na vodikov pogon. Projekt se je izkazal kot uspešen, predvsem pa okolju prijazen.

Največja težava je še vedno pomanjkanje črpalk, ki ponujajo tovrstno gorivo, in seveda pomanjkanje tega goriva sploh. Evropska komisija bo v naslednjih treh letih z 48 milijoni evrov vseeno podprla 105 milijonov vredno pobudo, v kateri bodo merili učinek uporabe vodika kot pogonskega goriva pri 200 vozilih. Tu bodo vključeni tudi avtomobili, motorna kolesa in invalidski vozički. Ta vozila bo mogoče najti tudi v neevropskih mestih, kot sta npr. kitajski Peking in islandski Reykjavik.