Avtomobili štirih znamk naj bi se pet let redno oskrbovali z vodikom na bencinskem servisu Messedamm v Berlinu. Foto: CEP
Avtomobili štirih znamk naj bi se pet let redno oskrbovali z vodikom na bencinskem servisu Messedamm v Berlinu. Foto: CEP

V času vse višjih cen nafte več pozornosti zbujajo alternativna goriva, kot je na primer vodik.

Avtomobilska industrija že nekaj let razvija gorivne celice, ki delujejo na principu male kemične tovarne in kemično energijo pretvarjajo v električno ter tako oskrbujejo motor vozila. Glavni vir goriva je vodik, ki ga je za razliko od fosilnih goriv mogoče pridobivati tako rekoč v neomejenih količinah.



Med vodilnimi, z desetletjem izkušenj na področju razvoja gorivnih celic, je DaimlerChrysler s ponudbo vozil razredov A in B ter mestnih avtobusov. Foto: CEP
Pri BMW-ju dokazujejo, da lahko tudi najbolj prestižni uporabljajo okolju prijazno energijo. Dodatno posebnost predstavlja možnost uporabe klasičnega bencina. Foto: CEP
Pri Fordu uporabo gorivnih celic preizkušajo od leta 1998 dalje, zdaj pa je v uporabi že peta generacija vozil s pogonom na vodik. Foto: CEP
Tretjo generacijo gorivnih celic preizkušajo pri General Motorsu/Oplu in to v dveh različicah z vodikom v tekočem in plinastem stanju. Foto: CEP
Glavni problem utekočinjenega vodika je nujnost ohranjanja nizke temperature, saj mora biti ohlajen na minus 253 stopinj Celzija. Foto: CEP
Mercedes-Benz, BMW in Ford uporabljajo za pogon uplinjeni vodik, ki mora biti shranjen pod pritiskom 350 barov. Foto: CEP
Uplinjeni vodik izdelujejo na sami črpalki s pomočjo elektrolize, utekočinjenega pa dovažajo v dobro izoliranih cisternah. Foto: CEP