Foto:
Foto:

Uredba o ravnanju z izrabljenimi motornimi vozili, ki skrb za izrabljena motorna vozila prenaša z javne službe na uvoznike in proizvajalce ter zaostruje pogoje za odjavo vozila iz prometa in opravljanje dejavnosti obdelave izrabljenih motornih vozil, je začela veljati letos aprila. Z omenjeno uredbo se do leta 2015 predpisuje najmanj 85-odstotna predelava vozil, po tem letu pa 95-odstotna.

Kazni za kršitve uredbe se gibljejo od 1.000 evrov za fizične in do 30.000 evrov za pravne osebe oziroma zbiralce, ki vozil ne predajo obratu za razstavljanje. Z globo 250 evrov lahko kaznujejo tudi lastnika vozila, če vozilo ni na lokaciji, ki jo je navedel ob odjavi.

Uvozniki in proizvajalci avtomobilov so podelili koncesijo za ravnanje z izrabljenimi vozili podjetju Ekomobil, ki ga je skupaj s podjetjema Karbon in Avtotransporti Kastelec ustanovilo podjetje Saubermacher Slovenija. Po njihovih podatkih se kar 40.000 odsluženih vozil »izgubi«, saj se jih ustrezno razgradi le petina.

Po mnenju Saubermacherja je eden izmed bistvenih razlogov, da prihaja do bistveno manjše predaje od načrtovane zloraba začasne odjave oziroma izjave o lokaciji vozila.

Evidence, ki naj bi zajemala že več kot 150.000 izjav, nihče ne nadzoruje, zato uradno odjavljeni avtomobili končajo v izvozu, predvsem na Balkan, na odlagališčih v naravi ali na črnih odpadih. Tam jih deloma razstavijo in prodajo za rezervne dele, ostanek pa zavržejo ali prodajo za staro železo.

Pri Saubermacherju med drugim še opozarjajo tudi na problematiko nedoslednega ustreznega nadzora in sankcioniranja kršilcev, kot ga izvajajo ustrezni organi.

G. C.