Izpusti ogljikovega dioksida namreč hudo obremenjujejo ozračje, toplogredni plini pa so vse izrazitejši. Povprečna temperatura naj bi se v prihodnjih 100 letih dvignila za skoraj šest odstotkov, morska gladina pa v povprečju do 90 centimetrov.
Najbolj razširjena alternativa je biodizel
Najbolj razširjeno alternativno gorivo je biodizel, ki ga v Sloveniji edini proizvaja Pinus Rače. V okviru EU-ja pa ga največ proizvedejo v Nemčiji. Zakonodaja sicer narekuje, da mora biti do leta 2010 v gorivu okrog pet odstotkov biodizla, do leta 2010 pa okrog 20 odstotkov.
Kot poroča Radio Slovenija, so pri nas v resnici te številke nekoliko nižje. V Sloveniji tako porabimo na leto približno 2 milijona ton goriva, v Pinusu pa dejansko proizvedejo nekaj manj kot 100 tisoč ton biodizla.
Kegl: Težava v doseganju standardov
Vodja Laboratorija za motorje z notranjim izgorevanjem na mariborski strojni fakulteti Breda Kegl je za Radio Slovenija pojasnila, da težava pri uvajanju biodizla ni v doseganju omenjenih odstotkov, temveč v doseganju standardov izpustov, da pa so prizadevanja za uvajanje biodizla upravičena. S to alternativo se namreč zmanjšuje emisija CO2-ja, s tem pa se ustavlja segrevanje ozračja.
Pri tem je Keglova zatrdila, da bi biodizel lahko bil gorivo prihodnosti, da pa bi ga bilo treba pridelovati iz alg, in ne iz oljne ogrščice - iz alg se ga namreč na hektar pridela za 90-krat več. Žal pa tehnologije za tovrstno predelavo še ni.
Prihodnost predstavlja tudi bioetanol
Alternativo za bencinsko gorivo pa Keglova vidi v bioetanolu, ki se ga da proizvajati iz celuloze. Surovine so na razpoloago, tehnologija pa še ne.
Omenjeno konferenco je v okviru projekta MOBILIS CIVITAS v preteklem tednu pripravila Fakulteta za strojništvo Univerze v Mariboru.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje