Italija naj bi nekoliko pozabila na predpise, ki zahtevajo čezmejno presojo vplivov na okolje. Foto: MMC RTV SLO
Italija naj bi nekoliko pozabila na predpise, ki zahtevajo čezmejno presojo vplivov na okolje. Foto: MMC RTV SLO

Kot je povedal vodja komisije Marko Starman, evropsko pravo zahteva spoštovanje direktive o celoviti presoji vplivov na okolje in morske direktive. Potrebna naj bi bila čezmejna strateška presoja vplivov na okolje, medtem ko italijanska stran zatrjuje, da sta terminala v Tržaškem zalivu in Žavljah zasebna pobuda, je pojasnil.

Kot je še povedal o poteku postopka, mora naša država o italijanskih kršitvah najprej obvestiti Evropsko komisijo, ki ima tri mesece časa za obravnavo. "Po tem roku, ne glede na mnenje Evropske komisije, pa lahko država vloži tožbo na Sodišče evropskih skupnosti v Luksemburgu," je pojasnil. Končna odločitev o vložitvi tožbe bo seveda v rokah nove vlade, postopke pa lahko začne že zdajšnja.

Dimas: Kršitev ni videti
Evropski komisar za okolje Stavros Dimas je medtem slovenskemu ministru za okolje Janezu Podobniku poslal pisno mnenje, v katerem navaja, da v primeru plinskih terminalov glede na preučene elemente ni videti kršitev evropske okolijske zakonodaje. Vendar Starman zatrjuje, da njegovega pisma ne moremo šteti za uradno mnenje komisije.