Predlogi
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Elektrifikacija vozil, ki prihaja počasi, a vztrajno, nas je dokončno naučila, da gre za evolucijo in ne za revolucijo. Lani smo tudi zapeljali v razpotje, ko se bomo morali odločiti, katero smer bomo ubrali v povezavi z digitalnim okoljem sodobnega avtomobila; proizvajalci imajo namreč izjemno veliko veselje s povezovanjem telefona z možgani avtomobila, kar zna biti že tudi moteče ali celo nevarno. Še vedno smo ploskali SUV-jem, križancem in podobnim – to bomo počeli še tudi v 2020; kar pa zadeva bitko za zeleni planet, se je ta lani odločno napovedala, a jo bo v prihodnjih letih treba še izbojevati.
Še vedno smo ploskali SUV-jem, križancem in podobnim – to bomo počeli še tudi v 2020; kar pa zadeva bitko za zeleni planet, se je ta lani odločno napovedala, a bo še trajala
To po čemer si bomo najbolj zapomnili avtomobilsko leto 2019, se je zgodilo tik pred iztekom 365 dni. Fiat in PSA sta napovedala združitev. Pa ne, da bi bilo to kaj posebnega; koncerni se združujejo in potem užaljeni razdružujejo že zadnji dve desetletji … Združitev Francozov in Italijanov pa presega oziroma ukinja tradicionalne avtomobilske delitve na Francoza, Nemca in Italijana, ki so desetletja vladale z avtomobilsko Evropo. Razen tega se počasi približujemo napovedim avtomobilskih futuristov, ki trdijo, da bodočnost prinaša enega proizvajalca in tri modele; za malo potnikov, za več potnikov in takega za tovor.
Ampak prej se moramo še elektrificirati. Kar nam gre bolj slabo od vtičnice. Nečesa nas je pa avtomobilska elektrifikacija le naučila; tega, da ne gre za revolucijo ampak za evolucijo. Povedano drugače; revolucij je bilo v avtomobilski zgodovini izjemno malo. Ob oni, ko je stari dobri Benz namontiral motor na kočijo, še mogoče uvedba zaprte kabine, pnevmatike, kakšen varnostni dodatek in to je to. Vse ostalo je plod evolucije. In ko so nas marketinški strokovnjaki pred kakšnima dvema desetletjema pričeli prepričevati, da bo elektrifikacija za mobilnost prava revolucija, smo jim vsi verjeli. Zato pa so marketinški strokovnjaki in zato smo potrošniki. A se je izkazalo, da gre le še za eno avtomobilskih evolucij. In če ne drugega, smo se v letu 2019 nanjo navadili. Elektrifikacija kaplja počasi. In vztrajno, to jim je treba priznati. Problemi, s katerimi se električna mobilnost srečuje, ostajajo enaki, kot so bili v letu 2018 in bodo enaki tudi v letu 2020. Doseg električnih vozil, javna mreža polnilnic, nedorečeni standardi in zakonodaja, državne vzpodbude in davčne olajšave ter še vedno zelo omejena ponudba električnih vozil. Ampak kot smo zapisali; tudi po kapljicah se lahko napolni kozarec.
Evropski, tako tudi slovenski avtomobilski trg je v preteklem letu še vedno navdušeno ploskal SUV-jem, križancem in podobnim avtomobilom, katerih glavna značilnost je visoko vstopanje in visoko sedenje. Kljub temu, da smo novinarji že ves čas trajanja te evforije do nje vsaj po tihoma zadržani, je trg v tržnem gospodarstvu neusmiljen. Številke gredo v nebo, proizvajalci in preše v tovarnah pa kujejo SUV-jevsko pločevino dokler je še vroča.
Prav tako smo v letu 2019 zapeljali v križišče, v katerem se bo potrebno odločiti, katero smer bomo ubrali v povezavi z digitalnim okoljem sodobnega avtomobila. Točka, na kateri vsa ta povezljivost in interaktivnost ter vseprisotna digitalnost postaja moteča ali za vožnjo celo nevarna, je že zelo blizu, če ni že presežena. Nenehno preverjanje pametnih naprav – to počnemo ko smo pešci ali potniki v javnem prometu, se seli tudi v avtomobile. Proizvajalci nam sicer uporabo mobilnih naprav s pametnimi vmesniki olajšajo ali celo omejujejo, a na predstavitvah novih avtomobilov nihče več ne govori o obesah in vpetjih in cilindrih ali bog ne daj batih – imajo pa toliko večje veselje s povezovanjem vašega telefona z možgani vašega avtomobila. Le korak vstran nas čakajo asistenčni sistemi. Na srečo se le ti s svojim delovanjem umikajo v ozadje, ampak s posameznimi elementi avtonomne vožnje se vloga voznika manjša, oziroma postaja enostavnejša in tudi varnejša. Žal pa gre tudi za opustitev potrebne pozornosti in pogosto lažno udobje, kajti odgovornost za vožnjo je še vedno voznikova.
V letu 2019 se je bitka za zeleni planet napovedala, v letu 2020 in desetletjih, ki sledijo, jo bo potrebno izbojevati. Mobilnost, oziroma transport bo pri tem procesu odigral eno ključnih vlog. Opazovalec procesov v avtomobilskem vesolju se ne more znebiti občutka, da se bitka za ogljično vzdržnost znotraj avtomobilskih koncernov še vedno bojuje s figo v žepu. A na drugi strani se bomo morali tudi potrošniki, kupci in vozniki sprijazniti z dejstvom, da manjšanje ogljičnega odtisa pomeni žrtvovanje delčka današnjega udobja. Tistih, ki so se udobju pripravljeni odreči, pa je še vedno – se nam zdi, premalo. In letos, se bojimo, jih še ne bo kaj dosti več…
868 epizod
Avtomobilsko prometne minute so namenjene novostim na avtomobilskem trgu, tako svetovnim predstavitvam, kot tudi novim avtomobilom, ki so na voljo kupcem v Sloveniji.
Elektrifikacija vozil, ki prihaja počasi, a vztrajno, nas je dokončno naučila, da gre za evolucijo in ne za revolucijo. Lani smo tudi zapeljali v razpotje, ko se bomo morali odločiti, katero smer bomo ubrali v povezavi z digitalnim okoljem sodobnega avtomobila; proizvajalci imajo namreč izjemno veliko veselje s povezovanjem telefona z možgani avtomobila, kar zna biti že tudi moteče ali celo nevarno. Še vedno smo ploskali SUV-jem, križancem in podobnim – to bomo počeli še tudi v 2020; kar pa zadeva bitko za zeleni planet, se je ta lani odločno napovedala, a jo bo v prihodnjih letih treba še izbojevati.
Še vedno smo ploskali SUV-jem, križancem in podobnim – to bomo počeli še tudi v 2020; kar pa zadeva bitko za zeleni planet, se je ta lani odločno napovedala, a bo še trajala
To po čemer si bomo najbolj zapomnili avtomobilsko leto 2019, se je zgodilo tik pred iztekom 365 dni. Fiat in PSA sta napovedala združitev. Pa ne, da bi bilo to kaj posebnega; koncerni se združujejo in potem užaljeni razdružujejo že zadnji dve desetletji … Združitev Francozov in Italijanov pa presega oziroma ukinja tradicionalne avtomobilske delitve na Francoza, Nemca in Italijana, ki so desetletja vladale z avtomobilsko Evropo. Razen tega se počasi približujemo napovedim avtomobilskih futuristov, ki trdijo, da bodočnost prinaša enega proizvajalca in tri modele; za malo potnikov, za več potnikov in takega za tovor.
Ampak prej se moramo še elektrificirati. Kar nam gre bolj slabo od vtičnice. Nečesa nas je pa avtomobilska elektrifikacija le naučila; tega, da ne gre za revolucijo ampak za evolucijo. Povedano drugače; revolucij je bilo v avtomobilski zgodovini izjemno malo. Ob oni, ko je stari dobri Benz namontiral motor na kočijo, še mogoče uvedba zaprte kabine, pnevmatike, kakšen varnostni dodatek in to je to. Vse ostalo je plod evolucije. In ko so nas marketinški strokovnjaki pred kakšnima dvema desetletjema pričeli prepričevati, da bo elektrifikacija za mobilnost prava revolucija, smo jim vsi verjeli. Zato pa so marketinški strokovnjaki in zato smo potrošniki. A se je izkazalo, da gre le še za eno avtomobilskih evolucij. In če ne drugega, smo se v letu 2019 nanjo navadili. Elektrifikacija kaplja počasi. In vztrajno, to jim je treba priznati. Problemi, s katerimi se električna mobilnost srečuje, ostajajo enaki, kot so bili v letu 2018 in bodo enaki tudi v letu 2020. Doseg električnih vozil, javna mreža polnilnic, nedorečeni standardi in zakonodaja, državne vzpodbude in davčne olajšave ter še vedno zelo omejena ponudba električnih vozil. Ampak kot smo zapisali; tudi po kapljicah se lahko napolni kozarec.
Evropski, tako tudi slovenski avtomobilski trg je v preteklem letu še vedno navdušeno ploskal SUV-jem, križancem in podobnim avtomobilom, katerih glavna značilnost je visoko vstopanje in visoko sedenje. Kljub temu, da smo novinarji že ves čas trajanja te evforije do nje vsaj po tihoma zadržani, je trg v tržnem gospodarstvu neusmiljen. Številke gredo v nebo, proizvajalci in preše v tovarnah pa kujejo SUV-jevsko pločevino dokler je še vroča.
Prav tako smo v letu 2019 zapeljali v križišče, v katerem se bo potrebno odločiti, katero smer bomo ubrali v povezavi z digitalnim okoljem sodobnega avtomobila. Točka, na kateri vsa ta povezljivost in interaktivnost ter vseprisotna digitalnost postaja moteča ali za vožnjo celo nevarna, je že zelo blizu, če ni že presežena. Nenehno preverjanje pametnih naprav – to počnemo ko smo pešci ali potniki v javnem prometu, se seli tudi v avtomobile. Proizvajalci nam sicer uporabo mobilnih naprav s pametnimi vmesniki olajšajo ali celo omejujejo, a na predstavitvah novih avtomobilov nihče več ne govori o obesah in vpetjih in cilindrih ali bog ne daj batih – imajo pa toliko večje veselje s povezovanjem vašega telefona z možgani vašega avtomobila. Le korak vstran nas čakajo asistenčni sistemi. Na srečo se le ti s svojim delovanjem umikajo v ozadje, ampak s posameznimi elementi avtonomne vožnje se vloga voznika manjša, oziroma postaja enostavnejša in tudi varnejša. Žal pa gre tudi za opustitev potrebne pozornosti in pogosto lažno udobje, kajti odgovornost za vožnjo je še vedno voznikova.
V letu 2019 se je bitka za zeleni planet napovedala, v letu 2020 in desetletjih, ki sledijo, jo bo potrebno izbojevati. Mobilnost, oziroma transport bo pri tem procesu odigral eno ključnih vlog. Opazovalec procesov v avtomobilskem vesolju se ne more znebiti občutka, da se bitka za ogljično vzdržnost znotraj avtomobilskih koncernov še vedno bojuje s figo v žepu. A na drugi strani se bomo morali tudi potrošniki, kupci in vozniki sprijazniti z dejstvom, da manjšanje ogljičnega odtisa pomeni žrtvovanje delčka današnjega udobja. Tistih, ki so se udobju pripravljeni odreči, pa je še vedno – se nam zdi, premalo. In letos, se bojimo, jih še ne bo kaj dosti več…
Tokrat bomo "servirali" nekaj poudarkov iz zadnjega testa zimskih pnevmatik, pri katerem je sodelovala tudi naša AMZS. Čeprav so pnevmatike vedno kvalitetnejše, pa se na trgu še vedno pojavljajo tudi take, ki ne zadostijo varnostnim normativom. Med 28 testiranimi so bile štiri take, ki jih AMZS ne priporoča za uporabo. Razlika je vidna na mokri podlagi, kjer se dobra pnevmatika že zaustavi, nekvalitetna pa se na isti točki še vedno pelje s hitrostjo skoraj 30 km/h. Zapeljali bomo dva Forda iz skupine dostavnikov: transit je pravi dostavnik, tourneo custom pa lahko pelje osem potnikov in tudi precej prtljage.
Kar zadeva avtomobilsko industrijo, ta z velikimi koraki v zadnjih letih lovi električno prihodnost. Je pa res, da se je prodaja električnih vozil v zadnjih mesecih malce ustavila. Verjamemo pa, da imajo predvsem Kitajci na tem področju še kakšnega aduta v rokavu in bodo v električno prihodnost še odločno pospeševali. Za Kitajsko se zdi, da nas bo osvojila z avtomobili, ki so vedno bolj konkurenčni.
Svetovna avtomobilistična organizacija FIA je v teh dneh zaznamovala 120 let od nastanka. Danes združuje 243 članic iz 147 držav, ki skušajo v njenem okviru poenotiti različne nacionalne avtomobilske organizacije in spodbujati tako avtomobilske športe kot tudi mobilnost kot tako. FIA deluje na dveh ločenih, a enakopravnih stebrih. Eden je Svetovni svet za avtomotošport, drugi pa Svetovni svet za mobilnost.
Tudi pri nas ni malo tistih, ki se dobro počutijo predvsem v velikih, visokih in zmogljivih avtomobilih, čeprav jih na evropskih tleh še zdaleč ni toliko kot recimo v Združenih državah. Ne glede na to, ali je želja po takšnih avtomobilih odraz realnih potreb ali dobro usmerjenega marketinškega ustvarjanja želja po njih, imajo tovrstni avtomobili nekaj posebnosti, žal tudi smrtno nevarnih. Poskusi so namreč pokazali, da voznik s svojega mesta ne more videti otrok, ki so pred sprednjo masko – v enem od poskusov so jih pred avto posedli kar sedemnajst, ne da bi bili v voznikovem vidnem polju. Tudi višina in mesto, na katero je v avtomobilu nameščen motor, močno povečata verjetnost za hude poškodbe pešcev, slabša preglednost izza volana pa povečuje število poškodovanih kolesarjev in motoristov.
Evropske volitve so blizu, zato ob tem morda pogosteje razmišljamo, kako blizu nam je pravzaprav dogajanje v organih, ki vodijo Evropo. S čim se ukvarjajo, kakšen vpliv imajo naši predstavniki, poslanci, kakšen glas imajo? Andrej Brglez, ki je tudi član Sveta FIA za mobilnost in turizem, enega od najpomembnejših teles mednarodne avtomobilistične zveze FIA, pravi, da so v Evropi, kar zadeva mobilnost, nujno potrebne spremembe. Vprašanj je po njegovih besedah ogromno, odgovorov pa malo.
Taktni vozni red je že dolgo poznan v številnih evropskih državah, pomeni pa redne odhode vlakov in avtobusov v določenih intervalih.
Kako hitro se lahko ustavi voznik e-skiroja, če mu nekaj nenadoma prekriža pot. Pri Zavarovalnici Triglav se zdaj lahko pohvalijo z novo pridobitvijo, in sicer s simulatorjem vožnje z električnim skirojem, ki voznikom lahko pokaže, kako hitro se je mogoče ustaviti, kakšna je zavorna pot. Prve izkušnje so zanimive in zgovorne, namreč ni jih malo, ki se uštejejo in začnejo prepozno zavirati in pač trčijo v oviro, ki je lahko marsikaj ali marsikdo. O novi pridobitvi in izkušnjah na simulatorju bomo govorili z vodjo projektov za varno mobilnost pri omenjeni zavarovalnici Ano Cergolj Kebler in strokovnim sodelavcem oddaje Andrejem Brglezom.
O kitajskem avtomobilskem trgu in prodoru kitajskih avtomobilov tudi k nam se zadnje čase veliko govori. Lani je na naše ceste zapeljalo okrog 1100 avtomobilov s Kitajske, letos jih bo gotovo več. Kako je poslovati s Kitajci, kako oni gledajo na naš trg in kako poskušajo s svojimi izdelki prodreti v svet?
Pri nas so avtomobilski saloni praktično preživeti, povsem drugače pa je na Kitajskem. Tam je avtomobilski val neverjetno velik, praktično čez noč je nastalo preko sto avtomobilskih znamk, proizvodne številke gredo v milijone. Da so avtomobili na pohodu, dokazuje tudi nedavni avtomobilski salon v Pekingu, ki si ga je v desetih dneh ogledalo skoraj 900 tisoč obiskovalcev, videli pa so kar 117 svetovnih premier in 278 električnih in plug-in hibridnih vozil.
Čeprav je zavorni sistem ABS tudi na motorjih prisoten že več desetletij, je med motoristi pogosto še vedno aktualna debata o tem, ali se lahko kdo hitreje ustavi z zavornim sistemom ABS ali ne.
Število električnih vozil na cesti je iz dneva v dan večje. Kako je in bo s servisi, strokovnimi kadri, kako z recikliranjem baterij? Pa ne gre samo za baterije, zraven so še elektromotorji in kup elektronike, za katero so potrebna nova znanja in nova opremljenost servisnih delavnic. Da je to nujno in da se je električni prihodnosti treba prilagoditi zdaj, poudarja Andrej Brglez. Pred dnevi so odprli središče za baterije osebnih in gospodarskih vozil. Kako deluje in kako je opremljeno, o tem generalni direktor skupine Emil Frey za Slovenijo Jožko Tomšič.
Slovenska avtomobilska industrija predstavlja v celoti 10 odstotkov slovenskega bruto domačega proizvoda, podjetja v tej dejavnosti prispevajo k petini slovenskega izvoza, zato je nujno, da se prestrukturirajo v skladu z digitalnim in zelenim prehodom. Zato so bo vlada prizadevala do leta 2027 zagotoviti 200 milijonov evrov. Da gre za edinstveno povezovanje med državo, znanostjo in gospodarstvom.
Lahko bi rekli, da razvoj v gumarski industriji sicer napreduje, a so na drugi strani spremembe počasne, rast majhna in prodaja težka, ker je ponudbe veliko. Zdaj pa kaže, da se le začenjajo bolj konkretne spremembe, ki jih določajo električni avtomobili. Kakšni so rezultati raziskav na tem področju in kaj se obeta?
Lahko bi rekli, da razvoj v gumarski industriji sicer napreduje, a so na drugi strani spremembe počasne, rast majhna in prodaja težka, ker je ponudbe veliko. Zdaj pa kaže, da se le začenjajo bolj konkretne spremembe, ki jih določajo električni avtomobili. Kakšni so rezultati raziskav na tem področju in kaj se obeta, je Janez Martinčič preveril pri poznavalcu avtomobilov in mobilnosti Andreju Brglezu.
Z Andrejem Brglezom o tem, da so oglasi za avtomobile dandanes zelo pestri, včasih tudi že čez mejo dobrega okusa. V zadnjem času so posamezne reklame za avtomobile bolj ozko usmerjene, namenjene točno določenim skupinam uporabnikov. Na ta način skušajo proizvajalci oziroma prodajalci ta ali oni avtomobil približati točno določeni osebi in jo prepričati, da je namenjen prav njej. Ni dvoma, da na mnoge potencialne kupce tovrstna reklama bolj ali manj deluje.
Letos bo, kar zadeva obisk Planice, že drugo leto zapored obiskovalcem v pomoč car-sharing platforma "Shareplanica". Na ta način poskušajo zmanjšati število avtomobilov na parkiriščih ob prizorišču. Letos pa so akcijo še nadgradili, na platformi se namreč lahko povezujejo osebe z invalidnostjo, ki bi želele priti v Planico in tisti, ki so jih pripravljeni tja peljati. Pokrovitelj akcije je Mastercard, med ambasadorji akcije pa je tudi nekaj znanih imen, med njimi Jurij Tepeš in Cene Prevc.
Ob svetovnem dnevu varčevanja z energijo in trajnostnega odnosa do okolja sta Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo in Agencija za varnost prometa ustvarila novo video-kampanjo 'Vsi smo na isti poti'. V njej poudarjajo pomen medsebojnega spoštovanja in ozaveščenosti vseh udeležencev v prometu. V glavni vlogi nastopa kolesar, ki med vožnjo opazuje, kako se do njega obnašajo drugi udeleženci v prometu, seveda pa se mora tudi sam obnašati strpno in prijazno do drugih. Sogovornika Janeza Martinčiča bosta nacionalni koordinator za kolesarjenje Gregor Steklačič in igralka Gorka Berden, ki nastopa v spotih.
Po slovenskem avtu leta 2024 smo zdaj dobili tudi evropski avto leta. To je električni renault scenic e-tech. Med glasovalci je že nekaj let slovenski novinar Sebastjan Plevnjak.
Avtomobili postajajo vse večji, pa tudi težji, predvsem so na teži pridobili električni avtomobili. Ta rast avtomobilov ima seveda svoje vzroke in prednosti, imajo pa vse te povečave tudi nekatere negativne posledice. Zato se tudi Andrej Brglez upravičeno sprašuje, če smo ubrali pravo pot, saj predvsem okolju na ta način zagotovo ne delamo usluge.
Kako zanesljivi so avtomobili, ki jih vozimo? Izpostavljamo rezultate mednarodne raziskave o zadovoljstvu z avtomobili. Lani spomladi in poleti je potekala v več evropskih državah, tudi v Sloveniji, skupno pa je v njej sodelovalo več kot 30.000 potrošnikov za približno toliko avtomobilov.
Neveljaven email naslov