Predlogi
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Glasbeni festival Pärnu in Akademijo Järvi je ustanovil sloviti estonski dirigent Paavo Järvi leta 2011 skupaj s svojim očetom Neemejem Järvijem, družinsko razpoloženje pa vsako leto ovije gostujoče glasbenike, študente in občinstvo ter tako ustvari edinstveno poletno zatočišče na estonski obali. To poletje je festival potekal od 9. do 19. julija in je pomenil tudi začetek nove letne pobude za naročanje del estonskih skladateljic, letos pa se je začel s svetovnima premierama Helene Tulve in Marie Kõrvits.
Krstna izvedba novosti Wand'ring Bark/Tavajoča barka Helene Tulve je bila 18. julija, ko je Estonski festivalski orkester pod taktirko Paava Järvija izvedel še Koncert za violončelo in orkester v e-molu sira Edwarda Elgarja in Simfonijo št. 3 v a-molu, »Škotsko«, Felixa Mendelssohna Bartholdyja. V vlogi solistke je nastopila Alisa Wallerstein.
4 epizod
S tujih koncertnih prizorišč ponujamo najnovejše posnetke najboljših orkestrov, solistov in dirigentov današnjega časa.
Glasbeni festival Pärnu in Akademijo Järvi je ustanovil sloviti estonski dirigent Paavo Järvi leta 2011 skupaj s svojim očetom Neemejem Järvijem, družinsko razpoloženje pa vsako leto ovije gostujoče glasbenike, študente in občinstvo ter tako ustvari edinstveno poletno zatočišče na estonski obali. To poletje je festival potekal od 9. do 19. julija in je pomenil tudi začetek nove letne pobude za naročanje del estonskih skladateljic, letos pa se je začel s svetovnima premierama Helene Tulve in Marie Kõrvits.
Krstna izvedba novosti Wand'ring Bark/Tavajoča barka Helene Tulve je bila 18. julija, ko je Estonski festivalski orkester pod taktirko Paava Järvija izvedel še Koncert za violončelo in orkester v e-molu sira Edwarda Elgarja in Simfonijo št. 3 v a-molu, »Škotsko«, Felixa Mendelssohna Bartholdyja. V vlogi solistke je nastopila Alisa Wallerstein.
Od leta 1931 do 1949 so bili Sofija Gubajdulina, Richard Strauss in Jean Sibelius sodobniki. Niso vzdrževali tesnih stikov, a vsem je skupen intuitiven pristop do komponiranja in prefinjen občutek za instrumentacijo. Čeprav je bil Strauss prepričan, da zna bolje orkestrirati, je Sibeliusu priznal, da je "edini skandinavski skladatelj, ki ima pravo globino". Sofija Gubajdulina je priznala, da so kompozicijska naročila še posebej privlačna, če so »povezana z zelo zanimivimi kombinacijami instrumentov«. Iz opusa teh skladateljev je Simfonični orkester Jugozahodnega radia iz Stuttgarta na program koncerta, ki ga je imel 19. julija v Stuttgartu, uvrstil Pravljično pesem Sofije Gubajduline, Straussov Violinski koncert in Sibeliusovo Peto simfonijo. Dirigirala je Eva Ollikainen, v vlogi solista pa je nastopil violinist Renaud Capuçon.
Pred nami je posnetek Simfoničnega orkestra Zahodnonemškega radia, ki je na koncertu 8. junija v Kölnski filharmoniji nastopil pod taktirko Stanislava Kochanovskega. Na programu je bila znamenita Ravelova orkestracija "Slik z razstave" Modesta Musorgskega, obkrožena z drugimi zvočnimi čudesi iz časa pred drugo svetovno vojno. Zdi se, da veliki godalni orkester prodira v notranjost katedrale z veliko količino barv in prostorskim učinkom, ko Fantazija na temo Thomasa Tallisa Ralpha Vaughana Williamsa doseže svoje velikansko naraščanje. Ottorino Respighi je s svojim Gregorijanskim koncertom prevedel starodavno tematsko gradivo v glasbeni jezik zgodnjega 20. stoletja: staro velikonočno sekvenco izpred konca prvega tisočletja, ki jo je odel v sugestivno prepletanje lesketajočih se orkestrskih barv – z veličastnim Frankom Petrom Zimmermannom kot solistom na violini.
Na koncertu Berlinskih filharmonikov in njihovega šefa dirigenta Kirila Petrenka je 16. februarja kot solistka nastopila Lisa Batiashvili. Izvedla je Prvi violinski koncert Karola Szymanowskega, na programu pa sta bili še simfonična pesnitev Sinfonia domestica Richarda Straussa in Tragična uvertura Johannesa Brahmsa.
Ena hitro vzhajajoča zvezda in ena trdno uveljavljena. Neponovljiva violinistka Patricija Kopačinska se je 9. septembra vrnila na festival Proms za koncert s Simfoničnim orkestrom BBC-ja pod vodstvom najnovejše dirigentske senzacije iz Finske Tarma Peltokoskega. Najprej sta bila na sporedu Fantazija na temo Greensleeves Ralpha Vaughana Williamsa in Violinski koncert Arnolda Schönberga, nato pa Šostakovičevo simfonično prizadevanje, da bi rešil življenje pred Stalinovo jezo: Simfonija št. 5 je njegova najtrajnejša od vseh, duhovni boj, v katerem protest preobleče v hvalnico, pri tem pa ustvari svojo najspodbudnejšo in najmočnejšo glasbo.
Neveljaven email naslov