Obvestila

Ni obvestil.

Obvestila so izklopljena . Vklopi.

Kazalo

Predlogi

Ni najdenih zadetkov.


Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

MMC RTV 365 Radio Televizija mojRTV × Menu

IN MEMORIAM JOHN MAYALL - S KONCERTA V TIVOLSKI DVORANI (Urednik: Jane Weber)

03.08.2024

Na Prvem vam nocoj ponujamo v poslušanje v oddaji, ki jo ureja Jane Weber, prav poseben koncert iz ljubljanske dvorane Tivoli. Kitarist, pianist, orgličar, pevec in avtor skladb John Mayall se je rodil 29. novembra 1933 v angleškem mestecu Macclesfield, umrl pa je v ponedeljek, 22. julija, na svojem domu v Kaliforniji. Njegov oče je bil kitarist in ljubitelj džezovske glasbe, zato ni čudno, da je tudi John hitro pokazal navdušenje nad glasbo. A večji vpliv kot džezovski glasbeniki takratnega časa so na nadobudnega Johna naredili temnopolti ameriški bluzovski glasbeniki. In prav bluz je Johna Mayalla spremljal vse do smrti. V oddaji bodo torej nastopali John Mayall in The Bluesbreakers. Prav Mayall in njegova skupina sta zaslužna za to, piše Luka Sraka, da je ameriški bluz dosegel širšo popularnost v Veliki Britaniji in Evropi, v njem pa so se kalili nekateri najboljši glasbeniki, tudi na področju bluz-roka. Skupina The Bluesbreakers je izdala svoj prvi album davnega leta 1965, skupno pa se jih je nabralo več kot 40. In kdo so bili omenjeni glasbeniki, ki so igrali ob boku Johna Mayalla? Prvi je bil znameniti kitarist Eric Clapton, ki je pozneje zaslovel s skupino Cream ter nato kot samostojni glasbenik. Nasledil ga je Peter Green, ki je po izstopu iz skupine The Bluesbrakers ustanovil znamenito skupino Fleetwood Mac. Peter Green in John Mayall sta znana tudi kot velika ljubitelja glasbe Roberta Johnsona in Otisa Rusha. Ob boku Johna Mayalla je igral še Mick Taylor, ki je nekaj časa sodeloval tudi s skupino Rolling Stones, tu pa so tudi številni drugi. John Mayall je bil s skupino The Bluesbrakers aktiven do konca. Pri nas je nastopil trikrat, in sicer v letih 1975, 1987 in 1997. Želimo vam prijetno poslušanje. Johna Mayalla smo posneli leta 1997 v ljubljanski Tivolski dvorani. Tonski mojster je bil Zoran Crnkovič.


Sobotni glasbeni večer

5 epizod


Glasbena oddaja prinaša koncerte različnih glasbenih zvrsti s področja slovenske in svetovne popularne, jazzovske, tudi klasične glasbe.

IN MEMORIAM JOHN MAYALL - S KONCERTA V TIVOLSKI DVORANI (Urednik: Jane Weber)

03.08.2024

Na Prvem vam nocoj ponujamo v poslušanje v oddaji, ki jo ureja Jane Weber, prav poseben koncert iz ljubljanske dvorane Tivoli. Kitarist, pianist, orgličar, pevec in avtor skladb John Mayall se je rodil 29. novembra 1933 v angleškem mestecu Macclesfield, umrl pa je v ponedeljek, 22. julija, na svojem domu v Kaliforniji. Njegov oče je bil kitarist in ljubitelj džezovske glasbe, zato ni čudno, da je tudi John hitro pokazal navdušenje nad glasbo. A večji vpliv kot džezovski glasbeniki takratnega časa so na nadobudnega Johna naredili temnopolti ameriški bluzovski glasbeniki. In prav bluz je Johna Mayalla spremljal vse do smrti. V oddaji bodo torej nastopali John Mayall in The Bluesbreakers. Prav Mayall in njegova skupina sta zaslužna za to, piše Luka Sraka, da je ameriški bluz dosegel širšo popularnost v Veliki Britaniji in Evropi, v njem pa so se kalili nekateri najboljši glasbeniki, tudi na področju bluz-roka. Skupina The Bluesbreakers je izdala svoj prvi album davnega leta 1965, skupno pa se jih je nabralo več kot 40. In kdo so bili omenjeni glasbeniki, ki so igrali ob boku Johna Mayalla? Prvi je bil znameniti kitarist Eric Clapton, ki je pozneje zaslovel s skupino Cream ter nato kot samostojni glasbenik. Nasledil ga je Peter Green, ki je po izstopu iz skupine The Bluesbrakers ustanovil znamenito skupino Fleetwood Mac. Peter Green in John Mayall sta znana tudi kot velika ljubitelja glasbe Roberta Johnsona in Otisa Rusha. Ob boku Johna Mayalla je igral še Mick Taylor, ki je nekaj časa sodeloval tudi s skupino Rolling Stones, tu pa so tudi številni drugi. John Mayall je bil s skupino The Bluesbrakers aktiven do konca. Pri nas je nastopil trikrat, in sicer v letih 1975, 1987 in 1997. Želimo vam prijetno poslušanje. Johna Mayalla smo posneli leta 1997 v ljubljanski Tivolski dvorani. Tonski mojster je bil Zoran Crnkovič.


10.08.2024

GOSPELOVSKI ALBUMI BOBA DYLANA (Urednik: Jane Weber)

Goran Dekleva in Jane Weber predstavljata gospelovske albume Boba Dylana. Slišati je tudi številne navezave s posnetki iz zgodovine ameriške popularne glasbe.


27.07.2024

Dale Watson na posnetku koncerta iz ljubljanske Festivalne dvorane

Dale Watson je po mnenju poznavalcev in ljubiteljev eden najzanimivejših izvajalcev današnjega kantrija. Čeprav se je začel z glasbo ukvarjati že na začetku osemdesetih let, smo zanj prvič slišali šele leta 1995, ko je ugledni kritik Rich Kienzi zapisal: “Na Dalea Watsona se je izplačalo počakati teh 15 let.” Kantri je kljub izjemnemu razmahu v zadnjih nekaj letih v hudi ustvarjalni krizi. Zdi se, da so vsi pevci enako lepi, da nosijo enake klobuke, da pojejo z enakim naglasom in da igrajo enake kitarske sole. Zato je toliko bolj razveseljivo, da je po nekaj letih na glasbeno prizorišče prišel izvajalec, ki je obudil najlepšo zvrst kantrija: honky tonk. Dale Watson se je rodil leta 1963 v Birminghamu v Alabami. Mladost je preživel v Teksasu, zato se ima za Teksašana. Pri sedemnajstih letih je začel nastopati, za glasbeno kariero pa se je dokončno odločil po očetovi smrti. Pot ga je najprej zanesla v Los Angeles k založbi CURB, a je ta njegove barske pesmi o pitju, lažeh in varanju zavrnila. Po nekaj neuspešnih malih ploščah je poskušal srečo v Nashvillu, vendar so se tam bolj kot za njegovo glasbo zanimali za njegovo frizuro in tetovirane roke. Zatekel se je v Austin v Teksasu, v kraj, kjer so uspešne kariere začeli Bob Wills, Johnny Bush, Willie Nelson in Waylon Jennings. Kritiki in ljubitelji kantrija so bili nad prvencem Dalea Watsona z naslovom “Cheatin’ Heart Attack” navdušeni. Ugotavljali so, da glasba Dalea Watsona vrača optimizem v kantri, da pomeni nadaljevanje ustvarjalnih vrhuncev legendarnih izvajalcev honky tonka Leftyja Frizzella, Webba Piercea, Raya Pricea in Georgea Jonesa in da oživlja bakersfieldski zvok Bucka Owensa in Merla Haggarda. Še večjih pohval je bila deležna Watsonova druga plošča z naslovom “Blessed Or Damned”, le tej so v ugledni reviji Country Music People kot prvi v dolgoletni zgodovini revije dali oceno 10+. Dale Watson pripada glasbenemu gibanju, ki so ga glasbeni novinarji na začetku devetdesetih let označili kot novi kantri. Pripadnikom tega gibanja je uspelo kantriju vrniti smisel in pomen. Da bi razumeli razmere, v katerih je nastal novi kantri, se je dobro spomniti na film Sama Peckinpaha “Junior Bonner”. Junak tega filma je soočen z dejstvom, da se njegov svet globokega tradicionalizma ruši spričo merkantilno-plutokratskega duha novega obdobja. V tem položaju se odpravi na zadnjo pustolovščino z željo, da bi naredil nekaj za ohranitev tradicionalnih vrednot in nazora. Položaj izvajalcev novega kantrija je podoben. Njihova glasba se zdi kot odgovor na pošast komercializacije in površnosti, zaradi katere se je kantri – pristna glasbena umetnost pogumnih pionirjev – spremenila v patetično posladkano opero. Pevci novega kantrija z Daleom Watsonom na čelu so kantri revitalizirali tako, da so v središče vseh dogajanj znova postavili uporniško osebnost. Po glasbeni strani so izvajalci novega kantrija, dojemljivi za tradicijo folka in roka, pa tudi za stare glasbene oblike, kot so western swing, cajun in napevi s hribov Apalačev, kantriju vdihnili novega duha. Glasbo Dalea Watsona lahko razumemo kot most skozi čas. Dale Watson globoko tradicionalne glasbene oblike in slog izvedbe, znan s plošč Georgea Jonesa in Merla Haggarda, spaja z občutenostjo novih mestnih kavbojev, ki niso pripravljeni svojih spominov in tradicije zamenjati za kupček zelenih bankovcev. Tisto, kar Watsonovo glasbo dela posebno zanimivo v novem kantriju, je nekakšno faustovsko vprašanje, ali sta njegova glasbena nadarjenost in jasna slogovna usmeritev prekletstvo ali blagoslov vsemogočnega. Zasedba na koncertu je bila: DALE WATSON – glas, električna in akustična kitara DAVE BILLER – električna in akustična kitara CRAIG PETTIGREW – bas TERRY WESTBROOK – bobni Izbrana zgodnja diskografija Dalea Watsona: “Cheatin’ Heart Attack” (Hightone, 1995) “Blessed Or Damned” (Hightone, 1996)


20.07.2024

52. mednarodni folkolrni festival Beltinci

Neposredni prenos oddaje Slovenska zemlja v pesmi in besedi na 52. mednarodnem folklornem festivalu v Beltincih. Nastopajo etno zasedba Êdna, pevska zasedba Katice in folk zasedba Falajček.


07.10.2023

Jumbo Big Band, neposredni prenos koncerta

Neposredni prenos koncerta Jumbo Big Banda iz Gallusove dvorane Cankarjevega doma.


Stran 1 od 1
Prijavite se na e-novice

Prijavite se na e-novice

Neveljaven email naslov