Obvestila

Ni obvestil.

Obvestila so izklopljena . Vklopi.

Kazalo

Predlogi

Ni najdenih zadetkov.


Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

MMC RTV 365 Radio Televizija mojRTV × Menu

Intervju v izvirniku: KNOWER

04.11.2018

Genevieve Artadi in Louis Cole sta izvenzemeljski duet KNOWER. Pred dobrimi osmimi leti sta se spoznala in odkrila skupno strast do kombiniranja zvokov in ustvarjanja glasbe. Združujeta na videz – oziroma na posluh – nezdružljivo: sir z marmelado, in presenečata z okusom. V Los Angelesu sta doštudirala džez, zdaj ga pretapljata v novi žanr. Quincy Jones je dejal, da boste KNOWER prosili za še. Louis in Genevieve se spominjata koncerta v njegovi dnevni sobi, pisanja za Janet Jackson, govorita pa tudi o simbolu življenja – pici! Intervju je v angleščini, prevodi vas v pisni obliki čakajo na val202.si.

Quincy Jones je dejal, da jih boste prosili za še. Louis in Genevieve se spominjata koncerta v njegovi dnevni sobi, pisanja za Janet Jackson, govorita pa tudi o simbolu življenja – pici

Genevieve Artadi in Louis Cole sta zunajzemeljski duet KNOWER. Pred dobrimi osmimi leti sta se spoznala in odkrila skupno strast do kombiniranja zvokov in ustvarjanja glasbe. Združujeta na videz – oziroma na posluh – nezdružljivo: sir z marmelado in presenečata z okusom. V Los Angelesu sta doštudirala džez, zdaj ga pretapljata v novi žanr. Ko sta končala v Ljubljani, ju je fotografija vlakca v Postojnski jami tako navdušila, da sta začela barantati, ali ju lahko tja nemudoma zapelje kar taksist. Po ogledu smo se sešli na kraju koncerta v Kinu Šiška. Posnetek je v izvirniku. 

 

Louis in Genevieve, dobrodošla!

Louis in Genevieve: Hvala!

 

Ogledala sta si Postojnsko jamo …

Louis: Ja, videla sva fotografijo vlakca v jami in Genevieve se je v hipu zelo navdušila nad njim, pravzaprav sva se oba zelo vznemirila. Običajno si ne ogledava turističnih znamenitosti, ampak tole je bilo videti čisto preveč kul … In res je bilo izvrstno doživetje.

 

Morda bi bila Postojnska jama odlično prizorišče za enega od vaših koncertov …

Genevieve: Mislim, da bi bilo videti res dobro, ampak se bojim, da bi preveč odmevalo.

Louis: No, lahko pa bi naredila koncert z zborom. Vau! Se lahko dogovorite, da nama prihodnjič organizirajo zborovske pevce?

 

Verjetno netopirji in druge živali v jami ne bi bile preveč zadovoljne …

Genevieve: In močeradi.

Louis: Netopirji sovražijo našo glasbo. So preveč ozkogledni.

 

Zdi se, da res ustvarjate glasbo, ki jo ali ljubiš ali sovražiš. A obstaja kaj vmes, lahko ob poslušanju Knower ostaneš ravnodušen?

Louis: Pri ustvarjanju glasbe v izdelek vlagamo vse napore, naša glasba je zelo intenzivna. Če vam je torej všeč, vam bo zelo všeč, če vam ni, vam čisto zares ni blizu. Seveda so tudi ljudje, ki se jim zdi samo v redu, vendar imate prav, odzivi so običajno bolj izraziti.

 

Legendarni producent Quincy Jones je dejal, da ustvarjate vrhunsko glasbo. Če ga citiram: “Knower vas bodo spravili na kolena in vas prisilili, da jih prosite za še!” Ste bili polaskani?

Genevieve: Ja, seveda. Res je bilo fantastično.

 

Zastavila sem da/ne vprašanje, kajne?

Genevieve: Ja (smeh).

Louis: Res je bilo kul, v bistvu je kul vsakič, ko nas kdo pohvali. Sklepam, da si je ogledal nekaj naših posnetkov in si mislil: to je pa prav fino. Potem smo zanj nastopili v njegovi dnevni sobi, on pa je medtem zobal prigrizke. V nekem trenutku se je zelo vživel in plesal na kavču, vmes pa jedel gvakamole. Bilo je super, ostaja res lep spomin …

 

Od prigrizkov pa k pici (Louis je za intervju oblekel hlače s potiskom pice): veliko jo omenjate v svoji glasbi – obstaja celo komad s tem naslovom. Sprva je bila hrana revežev, obstaja torej kakšno globlje sporočilo?

Louis: Prehranjujeva se precej zdravo. No, vsaj jaz se trudim … Ko napišem novo skladbo, ki se mi zdi res dobra, pa si privoščim pico! Simbolizira odličen komad, kar je bistvo mojega obstoja. Pica je torej, če skrajšam, smisel življenja. Simbolizira neki mejnik, dosežek v mojem življenju.

 

Genevieve, kaj je za vas simbol uspeha oziroma kaj je za vas nagrada?

Genevieve: Razen skladbe same … Včasih gremo v zabaviščni park, v Disneyland.

Louis: To šele takrat, ko končamo album!

Genevieve: Ja, res je. Za skladbo je nagrada pica, za album zabaviščni park.

 

S svojo glasbo ste pretresli glasbeno industrijo. Kako se nanjo odzivajo producenti in glasbeniki, ki ustvarjajo radijsko glasbo za širše občinstvo? V svojih izdelkih združujete elemente, ki včasih – vsaj na prvi pogled oziroma posluh – niso združljivi. Kot kombiniranje sira z marmelado, nekaj, kar naj ne bi delovalo.  

Louis: Uf, to zveni kar noro: sir in marmelada! Veste kaj, z Genevieve sva se odločila, da ne bova nikoli ustvarjala glasbe, s katero bi zadovoljila koga drugega. Ali glasbe, ki bi nama prinesla slavo. Želiva ostati takšna, kot sva, hočeva ustvarjati glasbo, ki jo čutiva. Nikoli ni prišlo v poštev, da bi ustvarjala glasbo za radijske postaje ali za zaslužek. Preprosto morava ustvarjati zvoke, ki se nama zdijo fantastični. Potem sva našla način, da deliva svoje videospote in nekako sva dobila občinstvo. Mogoče zato, ker sva bila tako vztrajna. Vsekakor sva hvaležna in bova še naprej ustvarjala glasbo, v katero verjameva.

 

V Los Angelesu sta doštudirala džez. Kako zdaj na vašo glasbo gledajo nekdanji profesorji? Vsekakor je vajin pristop k ustvarjanju precej drugačen – kombinirata elektronsko glasbo, džez in številne druge zvrsti.

Louis: Absolutno. Na koncu je vse džez, ki je imel na začetku celo status “umazane” plesne glasbe. Mislim, da so si profesorji, ki so me poučevali, najprej mislili, da sem malo čuden. Tako se mi je vsaj zdelo. Potem pa so spoznali, da živim svoje sanje, počnem, kar si želim početi in ustvarjam – v resnici – zelo kakovostno glasbo. So ponosni, pomirjeni.

 

Genevieve, oba prihajata iz glasbene družine. Kakšno je bilo vaše otroštvo, ste poslušali džez, ki ste ga pozneje tudi študirali?

Genevieve: Ne, večinoma pop. Mama in oče sta ob koncih tedna nastopala in doma čez teden vadila radijske komade, ustvarjala pa tudi svojo avtorsko glasbo. Spomnim se njunega bobnarja, ki je imel afrofrizuro in sem v njegove lase zatikala svinčnike. Skratka, spremljala sem ju na vaje in koncerte, zato poznam veliko popskladb.

Louis: Ja, Genevieve pozna vse popkomade v zgodovini! Katera koli skladba se zasliši iz radia, jo bo ona nekako prepoznala!

 

Tudi sodoben pop, denimo Miley Cyrus?

Genevieve: Morda ne več … No, ampak tudi to.

Louis: O, ja! Noro. Ne vem, kako.

Genevieve: Včasih zaradi hudega in intenzivnega odziva, ker pesmi preprosto ne prenesem. Na-na-na-na-na-na. Sovražim ponavljanje, ljudje pa pravijo: zelo je zapomnljiva, všeč mi je. Ne! Če se ponavlja, še ne pomeni, da je skladba dobra.

Louis: Pa si jo vseeno zapomniš!

Genevieve: Ne vem, kako, kar vsrkam jo …

Louis: Kot spužva.

 

Louis, tudi vaši starši in drugi družinski člani so glasbeniki. Kakšno je bilo vaše glasbeno družinsko življenje, zelo drugačno od Genevievinega?

Louis: Ja, jaz nisem nikomur zatikal svinčnikov v lase (smeh). Sem pa v klavir zataknil gumijast bonbon. Klavir je bil pokvarjen in oče ni mogel ugotoviti, kaj je narobe. Ko je prišel serviser, je ugotovil, da je kriv gumijasti medvedek. Verjetno zato, ker sem se, medtem ko je oče igral,  veliko zadrževal pod klavirjem in se basal z bonboni. Oče je bil res dober pianist, tudi poslušal je same izvrstne plošče. Recimo Milesa Davisa, Tonnyja Williamsa, Jamesa Browna, Stevieja Wonderja in celo klasično glasbo. Od leta 0 do zdaj sem ves čas poslušal zelo dobro glasbo, tudi zaradi očeta, za kar sem mu zelo hvaležen.

 

V enem od preteklih intervjujev ste omenili, da je Skrillex popolnoma spremenil vaše dojemanje glasbe. Zakaj?

Louis: Verjetno kar od obeh … Ker je tako dober. Ustvarja nore melodije iz norih zvokov, obvlada zvočni inženiring, ustvarja res specifično glasbo. Še posebej izredno je bilo njegovo ustvarjalno obdobje od leta 2009 do 2012. Leta 2011 sva šla na njegov koncert, po tem se je najino življenje spremenilo za vedno.

 

Genevieve, se spomnite kakšne plošče, ki je za zmeraj spremenila vaš pogled na glasbo?

Genevieve: Ja, ko sem bila majhna, sem bila obsedena z božičnim albumom Nat King Cola. Ostali otroci so poslušali pop komade. Ne vem, nekako je ta glasba za zmeraj ostala v meni.

 

Bili ste upornica … Poslušali ste glasbo, ki je ni poslušal nihče drug v razredu.

Genevieve: Ja. Učiteljica nam je rekla, da lahko predvajamo katero koli skladbo želimo in sem rekla, da imam album Nat King Cola. Vsi sošolci so bili jezni name.

 

Ogledala sem si veliko vaših videospotov in nekako prevladuje estetika grdega, kar seveda ni negativna kritika. Preprosto se razlikujete od večinske vizualne produkcije. Kaj je za vas lepota, umetnost?

Genevieve: Kaj je lepo? Nekaj, kar mi daje občutek živosti. Ali pa me sili k prevpraševanju lastnih misli. Nekaj, s čimer se lahko povežem.

 

Je igrivost?

Genevieve: Tudi. Po naravi sem igriva, a sem lahko tudi resna in zelo občutljiva. V bistvu ne gre za točno določeno čustvo, ampak za to, da je pristno.

 

Kaj je za vas lepota v glasbi in umetnosti, Louis?

Louis: Čar in moč umetnosti je ta, da za trenutek pozabiš na sedanjost, celo na življenje … Da se za trenutek izgubiš. Obidejo te občutki, spomini, včasih nenavadne misli. Gre za nora občutja, to je najboljši občutek, ki ga želim ves čas podoživljati in ga iščem v svoji glasbi.

 

Pravkar ste opisali moje občutke ob prvem poslušanju skladbe Overtime, ki je bila napisana za Janet Jackson. Kako je sploh prišlo do ideje o sodelovanju?

Louis: Nek tip, producent, ki je delal za Janet Jackson, nam je napisal sporočilo na Facebooku, ali bi zanjo posneli skladbo.

 

In ste pomislili, da gre za prevaro?

Louis: Ne, idejo sem takoj kupil (smeh)! Izkazalo se, da je res njen producent, zato smo začeli ustvarjati glasbo. Napisali smo pet komadov, med drugim tudi Overtime, I must be Dreaming in All time. Napisali smo jih z mislijo na njo, a jih nikoli niso uvrstili na album. Kar je bilo na koncu super, ker so nam bile zelo všeč in smo jih izdali sami.

 

So bile skladbe že od začetka vaše ali ste jih potem posvojili? Vseeno ste jih napisali za Janet Jackson in ne zase.

Louis: Res smo jih napisali z mislijo na njo, a je bil zvok ves čas naš. Bili smo zelo vznemirjeni, a smo ostali zvesti sami sebi. Genevieve jo je res veliko poslušala.

 

Je ona vaš najljubši Jackson?

Genevieve: Ona in Michael (smeh), ker sta oba vrhunska.

 

Oba sta poleg džeza preposlušala veliko soula in funka …

Louis: James Brown, Miles Davis in drugi so zame … Uf, velikani! Sem pa poslušal še vse ostalo – Boards Of Canada, Skirllex in Michael Jackson so legende. Ne smem pozabiti na glasbo iz igre Super Mario! Ko sem bil majhen sem imel nintendo. Veliko je dobrih iger.

Genevieve: Street Fighter 2.

 

Ena od vaših skladb je umeščena tudi v računalniško igro Grand Theft Auto (GTA).

Louis: Tako, tako.

 

Zelo pomenljiva se mi zdi vaša skladba The Govt. Knows. Živimo v dobi velikih sprememb, z begunsko krizo in migraciji se spopadamo praktično povsod, v Evropi in Ameriki. Na katere razmere, dogodke bi morali opozarjati? Za kaj bi se morali bolj zavzeti?

Louis: Ne zanimam se preveč za politiko ali vsaj ne toliko, kot nekateri prijatelji. Preprosto verjamem, da bi morali biti ljudje bolj ljubeči. Ne verjamem, da mora obstajati razmerje sovraštva in ljubezni. Lahko je samo ljubezen. Morda se motim, vendar sem prepričan, da bi rešili nesporazume, če bi skrbeli drug za drugega.

Genevieve: Mislim, da bi morali biti ljudje in glasbeniki iskreni, ne pa usmerjeni k dobičku in karieri. Iskrenost ima moč, vpliva na to, kako se počutimo, o čem razmišljamo, koga volimo.

 

Če uporabim še en naslov vaše skladbe: Window Shopping. Gledamo glasbo, namesto da bi jo poslušali?

Louis: V smislu, da si jo samo ogledujemo, ne pa kupujemo? Tega ne maram, skoraj nihče več zares ne kupuje glasbe … A kljub temu še vedno nekako gre! Je pa težko, še zlasti, če se odločiš za samostojno pot in se ne želiš podrediti oderuškim in gigantskim založbam. Na koncu je vredno, a je težko. Želim si, da bi obstajal boljši način za plačevanje ustvarjalcev.


Val 202

2529 epizod

Val 202

2529 epizod


Intervju v izvirniku: KNOWER

04.11.2018

Genevieve Artadi in Louis Cole sta izvenzemeljski duet KNOWER. Pred dobrimi osmimi leti sta se spoznala in odkrila skupno strast do kombiniranja zvokov in ustvarjanja glasbe. Združujeta na videz – oziroma na posluh – nezdružljivo: sir z marmelado, in presenečata z okusom. V Los Angelesu sta doštudirala džez, zdaj ga pretapljata v novi žanr. Quincy Jones je dejal, da boste KNOWER prosili za še. Louis in Genevieve se spominjata koncerta v njegovi dnevni sobi, pisanja za Janet Jackson, govorita pa tudi o simbolu življenja – pici! Intervju je v angleščini, prevodi vas v pisni obliki čakajo na val202.si.

Quincy Jones je dejal, da jih boste prosili za še. Louis in Genevieve se spominjata koncerta v njegovi dnevni sobi, pisanja za Janet Jackson, govorita pa tudi o simbolu življenja – pici

Genevieve Artadi in Louis Cole sta zunajzemeljski duet KNOWER. Pred dobrimi osmimi leti sta se spoznala in odkrila skupno strast do kombiniranja zvokov in ustvarjanja glasbe. Združujeta na videz – oziroma na posluh – nezdružljivo: sir z marmelado in presenečata z okusom. V Los Angelesu sta doštudirala džez, zdaj ga pretapljata v novi žanr. Ko sta končala v Ljubljani, ju je fotografija vlakca v Postojnski jami tako navdušila, da sta začela barantati, ali ju lahko tja nemudoma zapelje kar taksist. Po ogledu smo se sešli na kraju koncerta v Kinu Šiška. Posnetek je v izvirniku. 

 

Louis in Genevieve, dobrodošla!

Louis in Genevieve: Hvala!

 

Ogledala sta si Postojnsko jamo …

Louis: Ja, videla sva fotografijo vlakca v jami in Genevieve se je v hipu zelo navdušila nad njim, pravzaprav sva se oba zelo vznemirila. Običajno si ne ogledava turističnih znamenitosti, ampak tole je bilo videti čisto preveč kul … In res je bilo izvrstno doživetje.

 

Morda bi bila Postojnska jama odlično prizorišče za enega od vaših koncertov …

Genevieve: Mislim, da bi bilo videti res dobro, ampak se bojim, da bi preveč odmevalo.

Louis: No, lahko pa bi naredila koncert z zborom. Vau! Se lahko dogovorite, da nama prihodnjič organizirajo zborovske pevce?

 

Verjetno netopirji in druge živali v jami ne bi bile preveč zadovoljne …

Genevieve: In močeradi.

Louis: Netopirji sovražijo našo glasbo. So preveč ozkogledni.

 

Zdi se, da res ustvarjate glasbo, ki jo ali ljubiš ali sovražiš. A obstaja kaj vmes, lahko ob poslušanju Knower ostaneš ravnodušen?

Louis: Pri ustvarjanju glasbe v izdelek vlagamo vse napore, naša glasba je zelo intenzivna. Če vam je torej všeč, vam bo zelo všeč, če vam ni, vam čisto zares ni blizu. Seveda so tudi ljudje, ki se jim zdi samo v redu, vendar imate prav, odzivi so običajno bolj izraziti.

 

Legendarni producent Quincy Jones je dejal, da ustvarjate vrhunsko glasbo. Če ga citiram: “Knower vas bodo spravili na kolena in vas prisilili, da jih prosite za še!” Ste bili polaskani?

Genevieve: Ja, seveda. Res je bilo fantastično.

 

Zastavila sem da/ne vprašanje, kajne?

Genevieve: Ja (smeh).

Louis: Res je bilo kul, v bistvu je kul vsakič, ko nas kdo pohvali. Sklepam, da si je ogledal nekaj naših posnetkov in si mislil: to je pa prav fino. Potem smo zanj nastopili v njegovi dnevni sobi, on pa je medtem zobal prigrizke. V nekem trenutku se je zelo vživel in plesal na kavču, vmes pa jedel gvakamole. Bilo je super, ostaja res lep spomin …

 

Od prigrizkov pa k pici (Louis je za intervju oblekel hlače s potiskom pice): veliko jo omenjate v svoji glasbi – obstaja celo komad s tem naslovom. Sprva je bila hrana revežev, obstaja torej kakšno globlje sporočilo?

Louis: Prehranjujeva se precej zdravo. No, vsaj jaz se trudim … Ko napišem novo skladbo, ki se mi zdi res dobra, pa si privoščim pico! Simbolizira odličen komad, kar je bistvo mojega obstoja. Pica je torej, če skrajšam, smisel življenja. Simbolizira neki mejnik, dosežek v mojem življenju.

 

Genevieve, kaj je za vas simbol uspeha oziroma kaj je za vas nagrada?

Genevieve: Razen skladbe same … Včasih gremo v zabaviščni park, v Disneyland.

Louis: To šele takrat, ko končamo album!

Genevieve: Ja, res je. Za skladbo je nagrada pica, za album zabaviščni park.

 

S svojo glasbo ste pretresli glasbeno industrijo. Kako se nanjo odzivajo producenti in glasbeniki, ki ustvarjajo radijsko glasbo za širše občinstvo? V svojih izdelkih združujete elemente, ki včasih – vsaj na prvi pogled oziroma posluh – niso združljivi. Kot kombiniranje sira z marmelado, nekaj, kar naj ne bi delovalo.  

Louis: Uf, to zveni kar noro: sir in marmelada! Veste kaj, z Genevieve sva se odločila, da ne bova nikoli ustvarjala glasbe, s katero bi zadovoljila koga drugega. Ali glasbe, ki bi nama prinesla slavo. Želiva ostati takšna, kot sva, hočeva ustvarjati glasbo, ki jo čutiva. Nikoli ni prišlo v poštev, da bi ustvarjala glasbo za radijske postaje ali za zaslužek. Preprosto morava ustvarjati zvoke, ki se nama zdijo fantastični. Potem sva našla način, da deliva svoje videospote in nekako sva dobila občinstvo. Mogoče zato, ker sva bila tako vztrajna. Vsekakor sva hvaležna in bova še naprej ustvarjala glasbo, v katero verjameva.

 

V Los Angelesu sta doštudirala džez. Kako zdaj na vašo glasbo gledajo nekdanji profesorji? Vsekakor je vajin pristop k ustvarjanju precej drugačen – kombinirata elektronsko glasbo, džez in številne druge zvrsti.

Louis: Absolutno. Na koncu je vse džez, ki je imel na začetku celo status “umazane” plesne glasbe. Mislim, da so si profesorji, ki so me poučevali, najprej mislili, da sem malo čuden. Tako se mi je vsaj zdelo. Potem pa so spoznali, da živim svoje sanje, počnem, kar si želim početi in ustvarjam – v resnici – zelo kakovostno glasbo. So ponosni, pomirjeni.

 

Genevieve, oba prihajata iz glasbene družine. Kakšno je bilo vaše otroštvo, ste poslušali džez, ki ste ga pozneje tudi študirali?

Genevieve: Ne, večinoma pop. Mama in oče sta ob koncih tedna nastopala in doma čez teden vadila radijske komade, ustvarjala pa tudi svojo avtorsko glasbo. Spomnim se njunega bobnarja, ki je imel afrofrizuro in sem v njegove lase zatikala svinčnike. Skratka, spremljala sem ju na vaje in koncerte, zato poznam veliko popskladb.

Louis: Ja, Genevieve pozna vse popkomade v zgodovini! Katera koli skladba se zasliši iz radia, jo bo ona nekako prepoznala!

 

Tudi sodoben pop, denimo Miley Cyrus?

Genevieve: Morda ne več … No, ampak tudi to.

Louis: O, ja! Noro. Ne vem, kako.

Genevieve: Včasih zaradi hudega in intenzivnega odziva, ker pesmi preprosto ne prenesem. Na-na-na-na-na-na. Sovražim ponavljanje, ljudje pa pravijo: zelo je zapomnljiva, všeč mi je. Ne! Če se ponavlja, še ne pomeni, da je skladba dobra.

Louis: Pa si jo vseeno zapomniš!

Genevieve: Ne vem, kako, kar vsrkam jo …

Louis: Kot spužva.

 

Louis, tudi vaši starši in drugi družinski člani so glasbeniki. Kakšno je bilo vaše glasbeno družinsko življenje, zelo drugačno od Genevievinega?

Louis: Ja, jaz nisem nikomur zatikal svinčnikov v lase (smeh). Sem pa v klavir zataknil gumijast bonbon. Klavir je bil pokvarjen in oče ni mogel ugotoviti, kaj je narobe. Ko je prišel serviser, je ugotovil, da je kriv gumijasti medvedek. Verjetno zato, ker sem se, medtem ko je oče igral,  veliko zadrževal pod klavirjem in se basal z bonboni. Oče je bil res dober pianist, tudi poslušal je same izvrstne plošče. Recimo Milesa Davisa, Tonnyja Williamsa, Jamesa Browna, Stevieja Wonderja in celo klasično glasbo. Od leta 0 do zdaj sem ves čas poslušal zelo dobro glasbo, tudi zaradi očeta, za kar sem mu zelo hvaležen.

 

V enem od preteklih intervjujev ste omenili, da je Skrillex popolnoma spremenil vaše dojemanje glasbe. Zakaj?

Louis: Verjetno kar od obeh … Ker je tako dober. Ustvarja nore melodije iz norih zvokov, obvlada zvočni inženiring, ustvarja res specifično glasbo. Še posebej izredno je bilo njegovo ustvarjalno obdobje od leta 2009 do 2012. Leta 2011 sva šla na njegov koncert, po tem se je najino življenje spremenilo za vedno.

 

Genevieve, se spomnite kakšne plošče, ki je za zmeraj spremenila vaš pogled na glasbo?

Genevieve: Ja, ko sem bila majhna, sem bila obsedena z božičnim albumom Nat King Cola. Ostali otroci so poslušali pop komade. Ne vem, nekako je ta glasba za zmeraj ostala v meni.

 

Bili ste upornica … Poslušali ste glasbo, ki je ni poslušal nihče drug v razredu.

Genevieve: Ja. Učiteljica nam je rekla, da lahko predvajamo katero koli skladbo želimo in sem rekla, da imam album Nat King Cola. Vsi sošolci so bili jezni name.

 

Ogledala sem si veliko vaših videospotov in nekako prevladuje estetika grdega, kar seveda ni negativna kritika. Preprosto se razlikujete od večinske vizualne produkcije. Kaj je za vas lepota, umetnost?

Genevieve: Kaj je lepo? Nekaj, kar mi daje občutek živosti. Ali pa me sili k prevpraševanju lastnih misli. Nekaj, s čimer se lahko povežem.

 

Je igrivost?

Genevieve: Tudi. Po naravi sem igriva, a sem lahko tudi resna in zelo občutljiva. V bistvu ne gre za točno določeno čustvo, ampak za to, da je pristno.

 

Kaj je za vas lepota v glasbi in umetnosti, Louis?

Louis: Čar in moč umetnosti je ta, da za trenutek pozabiš na sedanjost, celo na življenje … Da se za trenutek izgubiš. Obidejo te občutki, spomini, včasih nenavadne misli. Gre za nora občutja, to je najboljši občutek, ki ga želim ves čas podoživljati in ga iščem v svoji glasbi.

 

Pravkar ste opisali moje občutke ob prvem poslušanju skladbe Overtime, ki je bila napisana za Janet Jackson. Kako je sploh prišlo do ideje o sodelovanju?

Louis: Nek tip, producent, ki je delal za Janet Jackson, nam je napisal sporočilo na Facebooku, ali bi zanjo posneli skladbo.

 

In ste pomislili, da gre za prevaro?

Louis: Ne, idejo sem takoj kupil (smeh)! Izkazalo se, da je res njen producent, zato smo začeli ustvarjati glasbo. Napisali smo pet komadov, med drugim tudi Overtime, I must be Dreaming in All time. Napisali smo jih z mislijo na njo, a jih nikoli niso uvrstili na album. Kar je bilo na koncu super, ker so nam bile zelo všeč in smo jih izdali sami.

 

So bile skladbe že od začetka vaše ali ste jih potem posvojili? Vseeno ste jih napisali za Janet Jackson in ne zase.

Louis: Res smo jih napisali z mislijo na njo, a je bil zvok ves čas naš. Bili smo zelo vznemirjeni, a smo ostali zvesti sami sebi. Genevieve jo je res veliko poslušala.

 

Je ona vaš najljubši Jackson?

Genevieve: Ona in Michael (smeh), ker sta oba vrhunska.

 

Oba sta poleg džeza preposlušala veliko soula in funka …

Louis: James Brown, Miles Davis in drugi so zame … Uf, velikani! Sem pa poslušal še vse ostalo – Boards Of Canada, Skirllex in Michael Jackson so legende. Ne smem pozabiti na glasbo iz igre Super Mario! Ko sem bil majhen sem imel nintendo. Veliko je dobrih iger.

Genevieve: Street Fighter 2.

 

Ena od vaših skladb je umeščena tudi v računalniško igro Grand Theft Auto (GTA).

Louis: Tako, tako.

 

Zelo pomenljiva se mi zdi vaša skladba The Govt. Knows. Živimo v dobi velikih sprememb, z begunsko krizo in migraciji se spopadamo praktično povsod, v Evropi in Ameriki. Na katere razmere, dogodke bi morali opozarjati? Za kaj bi se morali bolj zavzeti?

Louis: Ne zanimam se preveč za politiko ali vsaj ne toliko, kot nekateri prijatelji. Preprosto verjamem, da bi morali biti ljudje bolj ljubeči. Ne verjamem, da mora obstajati razmerje sovraštva in ljubezni. Lahko je samo ljubezen. Morda se motim, vendar sem prepričan, da bi rešili nesporazume, če bi skrbeli drug za drugega.

Genevieve: Mislim, da bi morali biti ljudje in glasbeniki iskreni, ne pa usmerjeni k dobičku in karieri. Iskrenost ima moč, vpliva na to, kako se počutimo, o čem razmišljamo, koga volimo.

 

Če uporabim še en naslov vaše skladbe: Window Shopping. Gledamo glasbo, namesto da bi jo poslušali?

Louis: V smislu, da si jo samo ogledujemo, ne pa kupujemo? Tega ne maram, skoraj nihče več zares ne kupuje glasbe … A kljub temu še vedno nekako gre! Je pa težko, še zlasti, če se odločiš za samostojno pot in se ne želiš podrediti oderuškim in gigantskim založbam. Na koncu je vredno, a je težko. Želim si, da bi obstajal boljši način za plačevanje ustvarjalcev.


02.12.2021

Imunski sistem je povezan tudi z živci in hormoni

V jesensko-zimskem času zaradi hladnejšega vremena in razmaha respiratornih obolenj velja spomniti na pomen in vlogo imunskega sistema. V kovidnih časih še toliko bolj. Kakšna je vloga in namen imunskega sistema pa tudi, kako ga lahko krepimo, smo vprašali profesorja s fakultete za farmacije, dr. Matjaža Jerasa in dr. Sama Krefta. Z njima se je pred spletnim predavanjem z naslovom Imunovember, ki so ga prejšnji teden organizirali študentje fakultete za farmacijo, pogovarjala Maja Ava Žiberna.


01.12.2021

Prve e-vinjete že v prodaji

Prišel je 1. december in v Sloveniji bomo lahko prvič kupili elektronske vinjete. Letne vinjete za osebna vozila in polletne za motorna kolesa so od danes naprej na voljo samo še v digitalni različici in ne več v obliki nalepk. Elektronska vinjeta bo vezana na registrsko številko vozila, zato bomo ob nakupu potrebovali registrsko številko vozila, za katerega bo kupljena e-vinjeta, pri spletnem nakupu pa boste potrebovali še elektronski naslov in plačilno kartico za nakupe prek spleta. O podrobnostih smo se pogovarjali z Branko Videtič, direktorico Področja cestninjenja pri DARS-u.


27.11.2021

Evropska mreža za boj proti revščini

Medtem ko svetovna marketinška industrija skrbi za naraščajoče nakupovalne želje ob črnem petku, je med nami še vedno veliko ljudi, ki vse težje plačujejo tudi najosnovnejše stroške za že tako skromno preživetje. Prenizki dohodki, nedostopnost stanovanj, pa tudi drugih storitev so bile tudi teme rednega letnega srečanja Evropske mreže za boj proti revščini, na kateri so sodelovali predvsem taki predstavniki evropskih in zunajevropskih držav, ki govorijo o svojih osebnih izkušnjah z revščino. Slovenijo je poleg koordinatorja zastopalo še pet oseb, med njimi tudi sogovornica Jane Vidic.


27.11.2021

Dan brez nakupov

Takoj za naftno industrijo je tekstilna največja onesnaževalka na svetu, kar oblečemo in obujemo pa je povezano s kar desetino vseh emisij toplogrednih plinov, ogromno porabo vode in lupi odpadkov."Dan brez nakupov", ki ga obeležujemo v več kot 65 državah se kritično posvečamo prav hitri modi in nepremišljenim nakupom.


27.11.2021

Vsako življenje je dragoceno, ne samo tvoje

Dolgoletni urednici in večkrat nagrajeni avtorici v kulturnem uredništvu TV Slovenija Darji Korez Korenčan je covid marca letos usodno zaznamoval življenje. Njen glas se je zaradi intubacije precej spremenil in tudi to je bil razlog, da se je odločila svojo zgodbo predstaviti v knjižni obliki. Nastala je prva knjiga o osebni covid izkušnji pri nas z naslovom Korak za korakom, v kateri avtorica skozi svojo izkušnjo ozavešča ljudi in jih seznanja s tistim, kar je njej pomagalo prebroditi stres pri okrevanju. O svoji izkušnji je spregovorila tudi z nami.


26.11.2021

Na Norveškem so elektrificirana skoraj vsa prevozna sredstva, celo bager

Tudi na Norveškem število novih okužb s koronavirusom raste, a je še vedno nižje od števila odkritih okužb v Sloveniji, čeprav ima Norveška več kot 5 milijonov prebivalcev. A večina teh prebivalcev že nekaj mesecev sploh ni nosila maske. Jan Grilc je v Oslu preveril tudi, kakšni ukrepi proti širjenju koronavirusa veljajo in kakšno je vzdušje pred začetkom decembra ter seveda električnost prometa.


25.11.2021

Marta Kos: Če bo v medijih nastopalo več žensk, se bodo tudi druge opogumile

Slovenski medijski prostor je, kot že nekaj časa vemo in kot je pogosto slišati, izredno neuravnotežen. Ženske se pojavijo kot gostje le v slabi četrtini medijskih nastopov, komentarjev, razlag, pogovorov. Tri četrtine medijskih nastopov pripadajo moškim. Za boljšo zastopanost žensk v medijskem in javnem prostoru se bo zavzemalo Združenje za povezovanje strokovnjakinj in promocijo znanja Ona ve. Po vzoru iz Švice ga je s somišljenicami ustanovila Marta Kos, nekdanja novinarka in veleposlanica v Nemčiji in Švici.


24.11.2021

Odnos države do kulture v Ljubljani je od nekdaj takšen

Igor Samobor, dolgoletni ravnatelj Slovenskega narodnega gledališča Drama Ljubljana, je nepreklicno odstopil zaradi ignorance države do obnove gledališke hiše. Vse ostalo pa je za Val 202 povedal Nini Zagoričnik.


20.11.2021

Jürgen Czernohorszky: Demokracija in boj proti podnebnim spremembam gresta z roko v roki

Kako sta povezana demokracija in boj proti podnebnim spremembam? Kako mesto Dunaj želi ohraniti najvišjo kakovost življenja še naprej? Gost: Jürgen Czernohorszky, mestni minister na Dunaju zadolžen za podnebje, okolje, demokracijo in meščane.


19.11.2021

Andrej Šifrer Ideje izpod odeje

Andrej Šifrer je novembra 1981 izdal tretjo ploščo Ideje izpod odeje. Izšla je kot dvojni album in seveda tudi kot dvojna avdio kaseta. Besedila so rahlo zbadljiva in kritična, a še vedno zelo topla, nanje pa je prilepil različne glasbene sloge.


18.11.2021

Miha Pribošič: Potovanje v sebe, s sabo, z naravo

Sredozemsko morje je bilo v zadnjih dveh mesecih na obronkih svojih vzhodnih obal prizorišče pomorske avanture, ki jo je z veslanjem pisal Slovenec Miha Pribošič. Nekdanji urednik in novinar na časopisni hiši Delo se je odločil, da pusti dokaj varno službo in začne pisati novo življenjsko poglavje – za začetek se je s kajakom odpravil na 1.400 kilometrov dolgo pot iz Patrasa v Grčiji do domače obale v Piranskem zalivu. Pot je pridno popisoval v tedniku Nedelo, kjer sicer še ni priveslal do cilja – v resnici pa je od nedelje doma. Kaj je bilo težje: odločitev, da pusti službo, ali veslanje, premagovanje kilometrov, predvsem pa vetra in valov od Patrasa do Pirana?


13.11.2021

Vino in Martin med panonskimi griči

Tudi v Pomurju, torej v prleških in prekmurskih vinogradih je letošnja letina količinsko skromnejša od običajnih, vinogradniki in vinarji pa zatrjujejo, da je vino odlično. Tega sicer, kar ponavljamo že vso soboto, ne morejo obelodaniti na tradicionalnih martinovanjih, ker so jih povsod odpovedali, a bodo svoje vino zagotovo lahko do naslednjega letnika tako med prijatelji kot obiskovalci prireditev, ko jih bodo razmere spet omogočale, še velikokrat pohvalili. No, za to se bodo seveda morali ves čas skrbno truditi tudi v kleteh, a večina to počne z veseljem in veliko ljubezni. O vinu in Martinu med panonskimi griči pa Lidija Kosi, ki je pred mikrofon povabila tudi nekdanjo vinsko kraljico Slovenije Tjašo Kos in etnologinjo v Pomurskem muzeju Murska Sobota Jelko Pšajd.


13.11.2021

Najkakovostnejše buteljke na enem mestu

Glede na številne podatke je regija, kjer proizvajajo najbolj kakovostno vino, Bordeaux v Franciji. Vinogradi se tam razprostirajo na 115.000 hektarjih, regija pa proizvede do 960 milijonov steklenic vina na leto – od namiznih do najdražjih; nekatera stanejo tudi po deset tisoč evrov. Tudi mi smo se v teh dneh poskušali kar se da približati najkakovostnejšim buteljkam. A za to nam ni bilo treba v Francijo, obsežno zbirko vin iz Bordeauxja smo našli v eni izmed z njimi najbolje založenih slovenskih komor, v mariborski Galeriji gosposki. Predstavil nam jo je hišni somelje Sebastjan Onič.


13.11.2021

Gorenjsko društvo vinogradnikov Šparon

Vinorodno območje Slovenije se deli na tri vinorodne dežele – torej na Podravje, Posavje in Primorsko. Aleš Smrekar se je prejšnji teden mudil še v eni slovenski deželi, ki pa še nima vinorodne pravice. Na Gorenjskem, v Radovljici, kjer obstaja prvo in doslej še vedno edino gorenjsko društvo vinogradnikov – Šparon.


13.11.2021

Brez vina pojedina nima pravega pomena

Martinova pojedina mora biti dopolnjena tudi s pravim vinom. Torej, eden brez drugega ne moreta, most med njima pa je dandanes sommelier. Tijan Wenzel je pri 22-ih somellier v nastajanju. Je še sredi izobraževanja, si je pa nabral že kar nekaj izkušenj in sodi med najbolj obetavne pri nas.


13.11.2021

Martinov meni s tradicionalnim in manj tradicionalnimi sestavinami

Anže Kuplenik je mladi dolenjski kuhar iz Otočca, ki ga širša javnost  pozna predvsem kot zmagovalca pete sezone kuharskega tekmovanja Masteršef Slovenije, leta 2019.  Do nedavnega je bil zasebni kuhar premožne slovenske družine, ki živi na Dunaju, pred nekaj tedni pa je začel delati v novo odprti restavraciji v središču Ljubljane. Že na kuharskem tekmovanju se je izkazal z izvrstnim poznavanjem in pripravo tradicionalnih jedi, kako tudi ne, saj se je od malega kalil v kuhinji svoje babice. In ker tradicionalne jedi rad pripravi tudi na nekoliko drugačen, moderen način, smo ga postavili pred izziv, naj za tokratno Martinovo, ki ga bomo zaradi kovidnih ukrepov očitno bolj kot ne preživeli v domačem krogu, sestavi sodoben Martinov meni s tradicionalnim in manj tradicionalnimi sestavinami.


13.11.2021

Mladi v gostinstvu in turizmu

Smiljan Benkovič je profesor na srednji šoli za gostinstvo in turizem Maribor, kjer se torej izobražujejo mladi gostinci – tudi vinarji. Kako je torej z mladimi v gostinstvu in turizmu, posledično torej tudi v vinarstvu?


13.11.2021

Aktualni slovenski mladi vinar Andrej Erzetič

NA Primorskem smo, v Gorških Brdih, v vasi VIŠNJEVIK. Tam je posestvo Erzetič, ki ga je zasnoval Martin Erzetič; po njem se domačiji še danes reče pri Martinovih. Zadnja leta se pod vina podpisuje Andrej Erzetič, ki mu je vajeti vodenja kmetije prepustil oče Aleksij, njemu pa jih je nekaj desetletij pred tem zaupal oče Anton. 28 letni Andrej je tudi aktualni slovenski  mladi vinar in v pogovoru v eni od degustacijskih sob, v kateri sta sedela z očetom, sem ga najprej povprašal prav po tem nazivu.


13.11.2021

Štajerska vina se vzpenjajo po zaslugi mladih vinarjev

Matjaž Frešer, ki je s svojimi vini, renskim rizlingom, laškim rizlingom, sovinjonom, rumenim muškatom in seveda tudi ritoznojčanom, prejel številne nagrade, nazadnje, na najprestižnejšem  mednarodnem ocenjevanju DECANTER srebrno medaljo za SAUVIGNON letnik 2019 in za isti letnik RUMENEGA MUŠKATA bronasto medaljo, nam bo razkril svoj sodoben pogled na vinarstvo, pa tudi uspešne poteze za uspeh na tujih tržiščih.


13.11.2021

V Trški Gori piše zgodbo o uspehu

Mladi dolenjski vinogradnik Janez Colnar ml. je že v rosnih letih vedel, da želi postati profesionalni vinogradnik. In čeprav se je kalil v eni od najbolj uglednih Luksemburških kleti in bi tam lahko naredil lepo mednarodno enološko kariero, ima preveč rad dolenjske griče in jih ni bil pripravljen zamenjati  za znamenite mozelske superior grand crue (supirijur gran kru) lege. Pri komaj 20 letih je kot mladi prevzemnik začel na Trški gori pisati zgodbo o uspehu, v domače vitrine pa je dvema nazivoma kralja cvička, ki sta ga pridelala oče in stric, v nekaj letih vodenja kleti dodal dve Decanterjevi bronasti medalji za cviček in zlato za rose. V družinski zidanici na Trški gori je Janeza osmega Colnarja obiskal Miha Švalj.


Stran 9 od 127
Prijavite se na e-novice

Prijavite se na e-novice

Neveljaven email naslov