Obvestila

Ni obvestil.

Obvestila so izklopljena . Vklopi.

Kazalo

Predlogi

Ni najdenih zadetkov.


Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

MMC RTV 365 Radio Televizija mojRTV × Menu

Intervju: Raul Midón

14.04.2019

Ameriški kantavtor Raul Midón se je rodil v ruralni vasici v ameriški zvezni državi Nova Mehika, kmalu po rojstvu pa oslepel. Vizualna kultura ga tako ne gane, pravi, da Mozart in Beethoven nista potrebovala videospotov, njuno glasbo se posluša. Ustvarjalec posluša svet, uglasbil je svoje otroške sanje, najraje pa zapoje v španščini. Ta je bolj ekspresivna od angleščine, pripoveduje, da lahko z manj besedami v tem jeziku poveš veliko več. Raul Midon je bil sprva studijski in koncertni glasbenik za Shakiro, Jose Feliciana, Julia Iglesiasa in druge, pozneje je kot samostojni ustvarjalec sodeloval z Richardom Bono, Steviejem Wonderjem, Herbiejem Hancockom in drugimi. Dvakrat je bil nominiran za prestižno glasbeno nagrado Grammy, med največje dosežke pa si šteje, da je svoboden ustvarjalec. Intervju je v izvirniku, vabljeni k poslušanju in branju na naši spletni strani.

Ameriški kantavtor Raul Midón z glasom oponaša trobento, sočasno z eno roko ubira strune kitare, z drugo udarja ritem po bongih. Ko zapoje, poslušalec onemi. Od rojstva je slep, zato glasbo posluša

Ameriški kantavtor Raul Midón se je rodil v ruralni vasici v ameriški zvezni državi Nova Mehika, kmalu po rojstvu pa je oslepel. Vizualna kultura ga tako ne gane, pravi, da Mozart in Beethoven nista potrebovala videospotov, njuno glasbo se posluša. Ustvarjalec posluša svet, uglasbil je svoje otroške sanje, najraje pa zapoje v španščini. Ta je bolj ekspresivna od angleščine, pripoveduje, da lahko z manj besedami v tem jeziku poveš veliko več. Raul Midón je bil sprva studijski in koncertni glasbenik za Shakiro, Joseja Feliciana, Julia Iglesiasa in druge, pozneje je kot samostojni ustvarjalec sodeloval z Richardom Bono, Steviejem Wonderjem, Herbiejem Hancockom in drugimi. Dvakrat je bil nominiran za prestižno glasbeno nagrado Grammy, med največje dosežke pa si šteje, da je svoboden ustvarjalec. Intervju je v izvirniku, vabljeni k poslušanju in branju! 

Dober dan, sem Raul Midón in poslušate Val 202!

Raul Midón, ste tudi radioamater, tam se podpisujete z Morsejevo abecedo.

Ja, Morsejevo abecedo sem moral usvojiti, ko sem delal licenco za radioamaterja. To je umirajoča spretnost, znanje, ki je bilo včasih zahtevano za kapitana ladje, če si šel v mornarico in podobno.

Veliko se je spremenilo s prihodom interneta. Poslušala sem intervju, v katerem ste dejali, da je internet spremenil vse, zlasti študij. Ta je bil za vas veliko bolj zahteven, kar se tiče dostopa do študijske literature.

Oh! Če bi imel na fakulteti dostop do tehnologije, do katere ga imamo danes, bi bilo vse neskončno bolj preprosto. Za slepo osebo je bil obisk knjižnice včasih zelo naporen, nekdo ti je moral pomagati iskati gradivo. Zdaj greš na internet, kjer je večina stvari takoj dostopnih in jih lahko bereš kar prek spleta.

Podobno velja za učenje glasbe prek spleta, veliko glasbenikov je youtubovskih samoukov. Vi te možnosti niste imeli.

Sam sem zelo skeptičen do učenja glasbe prek Youtuba. Mislim, da se sicer lahko priučiš nekaterih stvari, a sem prepričan, da ne bo video nikoli nadomestil inštrukcij na štiri oči. Če želiš postati vrhunski glasbenik, mojster, rabiš inštrukcije z drugo osebo, Youtube video tega ne more nadomestiti.

Kdo so bili vaši mentorji? Oče?

Vsekakor moj oče, imel sem tudi številne učitelje, od šestega leta naprej in vse do študijskih časov. Zelo so mi pomagali.

Kaj pa vaši glasbeni kolegi? Sodelovali ste s Shakiro, Josejem Felicianom, Juliem Iglesiasom, Steviejem Wonderjem in drugimi. Začeli pa ste kot studijski glasbenik.  

Začel sem v barih in restavracijah, šele nato sem postal studijski glasbenik. Kar je odlično, saj ne potuješ, temveč se zapreš v studio in snemaš tuje plošče. To je tudi plačano veliko bolje kot igranje v klubih.

Ste se veliko naučili ob delu na tujih ploščah?

Absolutno, ogromno. Najprej sem se naučil, kako deluje studio. Močno se razlikuje od igranja v živo, saj delo temelji na podrobnostih. Ljudje, ki niso vajeni studijskega zvoka, si na ušesa poveznejo slušalke in naenkrat slišijo vsako podrobnost, vsak zvok. To je strašljivo! Slišiš drobceni zvok prstov, svoje lastno dihanje in glas. Zahteva torej posebne spretnosti.

Katero sodelovanje je bilo najbolj plodno? Oziroma sodelovanje s katerim glasbenikom vam je najbolj ostalo v spominu?

Vsekakor je bilo sodelovanje s Herbiejem Hancockom zame zelo pomembno, sodelovala sva na njegovi plošči Possibilities. Tudi delo s Steviejem Wonderjem je bilo izredno, ko je z mano zapel skladbo Expressions of Love. Ah, veliko jih je. Zelo sem bil navdušen, ko sem sodeloval z Dianne Reeves, snemal sem na svojem domu, prišla je in odpela …

Dianne Reeves je vaša najljubša pevka, kajne?

Vsekakor. Ona je ena najboljših pevk na svetu.

Raul Midón, tudi sami ste izjemen vokalist in imitator. Oponašate trobento, čemur pa ne moremo reči “scat singing” oziroma improvizirano petje … Po čem se razlikuje?

Improvizirano petje je termin, ki ga ne uporabljam, ker običajno vključuje veliko zlogov *poje*. Sam na nek način počnem tudi to, a raje improviziram na nivoju instrumentalistov. V preteklosti je bilo improvizirano petje na srednjem nivoju, standardi niso bili ravno visoki. Morda se je to spremenilo tudi, ko sem posnel viralni video, v katerem pojem Giant Steps v vseh tonovskih načinih. Improviziral sem. To je torej nekaj, kar je za vokaliste skoraj nemogoče. Se pa vsi dobri oziroma odlični instrumentalisti v nekem trenutku naučijo zaigrati skladbo Giant Steps. Sam sem si torej zastavil izziv, kako improvizirati to skladbo. Ne, kako posnemati solo, temveč v tistem trenutku improvizirati, spontano zapeti.

Vaš obraz se pri improvizaciji popolnoma spremeni. Ko ste odpeli lestvico, ste imeli drugačen izraz. Kako se počutite, ko improvizirate na koncertu?

*smeh* Ko je dobro, je to najboljši občutek na svetu. Nastop usmerja transcendentnost trenutka. Če ti uspeta dva, trije dobri trenutki na koncert, si dosegel vse!

Prej ste pripovedovali o radiu, do njega gojite posebne občutke. Kot otrok ste poslušali radio in v veliko skladbah opisujete te trenutke iz otroštva, med drugim tudi svoje sanje, kako v njih bežite, tečete.

Ja, radio je bil zaradi več razlogov izredno pomemben del mojega življenja. Živeli smo v zelo ruralnem predelu Nove Mehike, nismo mogli kar skočiti v avto in se odpeljati v klub, kot tisti, ki so živeli v New Yorku ali Los Angelesu. Radio je omogočal dostop do glasbe. Potem je tukaj še moja fascinacija z radijsko tehnologijo. Ponoči, ko je bila atmosfera ravno pravšnja, si lahko ujel signal iz oddaljenih krajev. Ne nujno le ponoči, včasih si lahko ujel zvok z drugega konca sveta. To je povezano z ionosfero. Skratka, kot petletni otrok sem dobil kratkovalovni radijski sprejemnik in ga poslušal.  

Se spomnite kakšne melodije ali izvajalcev? Verjetno je veliko nostalgije …

Seveda! Oye Coma Va je bila uspešnica v času mojega odraščanja. Spomnim se tudi melodij kratkovalovnih radijev. Vsaka zvezna država je imela svojo melodijo, verjetno so bile nacionalne himne. Samo slišal sem to melodijo in prepoznal državo!

Raul Midón, pojete tudi v španščini. Je bolj ekspresivna od angleščine?

Veliko bolj. Je bolj poetična, z manj besedami poveš več. Španščina se razlikuje tudi v vokalih, je bolj odprta.

In tudi ritem, kajne? Sami kombinirate prvine jazza, flamenka …

Ja. Jazz, flamenko, salso, afrokubanske ritme, tango in tako dalje.

Igrate tudi številne instrumente; od bonga do banja. Kako ste se naučili vseh teh inštrumentov, gre verjetno prav za številne glasbene vplive, s katerimi ste odraščali.  

V veliko primerih igram te inštrumente tako dobro, da lahko počnem, kar hočem. Nimam se za mojstra banja, a ga igram. Ko sem igral s Shakiro, sem igral mandolino. Ne, ker bi bil vrhunski, a sem želel nastopati v njeni zasedbi. Skratka, priložnostno igram marsikaj.

Če se vrneva k španščini, izmislili ste si zanimivo besedo tembererana in jo uglasbili. Pravzaprav gre za vaše otroške sanje, ki ste jih opisali z zvokom, z besedilom.

Temebererana … Kot otrok sem sanjal zelo žive sanje. Opisal sem jih svojemu očetu, ki se je zanje zelo zanimal, tudi zato sem si jih tako zapomnil. Tembererana je izmišljena dežela in je hkrati ime njenih prebivalcev. V resnici je oddaljena energija. Ti prebivalci so imeli svojo energijo: nekateri so bili dobri, drugi slabi. Kot v vsaki otroški pravljici. Skladbo sem posnel. Res je izvrstna, posneti so inštrumenti argentinske tradicionalne glasbe, namesto bobnov in bas kitare so bongi …

To je torej carnavalito?

Tako je! Ritmično je to carnavalito.

Raul Midón, živimo v vizualni družbi. Kako vi dojemate to vizualnost v glasbi?

Ah … To je trn v moji peti. Ustvarjanje videoglasbe … Razumem, da je to del današnje družbe, da tako konzumiramo in celo poslušamo glasbo, a s tem nisem pomirjen. Ne razumem, zakaj rabi glasba film, posnetek. Mozart ne rabi videa, Beethoven ne rabi videa. Poslušaš ju! Zakaj rabimo video material z glasbo?

A vendar imate Instagram profil!

Vem. V tem sodelujem, a precej zadržano.

Objavljate celo fotografije svoje mačke Noodles.

Res je. No, to počnejo drugi. Nekako sodelujem, a … Ah. Vsakič, ko snemamo videospot, bleh. Nekateri ljudje v tem uživajo, sam pač to počnem, ker mi tako narekujejo. Nekateri se s tem izražajo, zame je to del glasbenega posla. Rad imam glasbo, ne pa videospotov.

Raul Midón, sama vas dojemam kot odličnega tekstopisca, pripovedovalca zgodb. Bob Dylan je za to prejel Nobelovo nagrado za literaturo. Vem, da to ni najnovejša novica, a vendar, kaj si mislite o tej nagradi?

Verjetno si jo je zaslužil. Je izredno nadarjen in mislim, da je vplival na vsakega tekstopisca, ki ga poznam. Sam pisanje besedil jemljem zelo resno. Pisanje glasbe je veliko bolj enostavno od pisanja besedil. Tudi zato veliko berem. Če želim pisati, moram brati.

Kaj berete? Klasike?

Vse živo. Tudi klasike! Sem velik oboževalec Nabokova. Berem tudi trilerje … Včeraj sem ravno prebral Carlosa Castanedo, z njim se zlahka povežem. Gre za energijo, točno to je Tembererana, nagovarja me na poseben način.

Raul Midón, se imate za poeta, glasbenika ali je to dvoje neločljivo?

Ne vem, ali sem napisal dovolj, da bi si rekel poet. Morda … Mislim, da bi moral napisati več, da bi se lahko oklical za poeta. Skušam pa pisati vsak dan. Pišem dnevnik, zapisujem ideje, če so še tako neumne. Enako velja za skladbe. Od desetih, ki jih napišem, so tri res dobre, dve imata potencial, nekatere pa … Ne funkcionirajo. Gre torej za proces, za nekaj, kar moraš početi. Se pa zgodi tudi, da neka skladba ne funkcionira, ko jo poslušaš pozneje, pa ti je res všeč!

Pred mesecem dni ste imeli rojstni dan.

Da, star sem bil 53 let.

Ko se ozrete nazaj, obžalujete kaj, kar ste storili oziroma česar niste?

Zelo malo stvari obžalujem. Vesel sem, da sem si lahko ustvaril življenje, v katerem delam zase, v katerem sem svoboden. Nihče mi ne narekuje, katere skladbe moram igrati, kaj moram posneti ali zapeti. To je bolj pomembno kot slava ali denar. Obžalujem morda, da nisem šel na Kitajsko, ko sem imel priložnost. Sicer pa … Ne. Počel sem, kar sem želel, počnem, kar si želim.

V glasbenem smislu: ste si česa zelo želeli, pa vam (še) ni uspelo?

Ja … Želel bi si delati s Princem ali z Milesom Davisom.

S kom, ki še živi?

Mogoče Chick Corea. Sodeloval sem s številnimi glasbeniki, s katerimi sem si želel sodelovati, gotovo pa je še kdo, ki se ga zdaj ne spomnim.

Raul Midón, bi mi za konec odigrali lestvico, improvizirano trobento?

*improvizirana trobenta z vokalom* Odpel sem vam tri oziroma štiri lestvice!


Val 202

2529 epizod

Val 202

2529 epizod


Intervju: Raul Midón

14.04.2019

Ameriški kantavtor Raul Midón se je rodil v ruralni vasici v ameriški zvezni državi Nova Mehika, kmalu po rojstvu pa oslepel. Vizualna kultura ga tako ne gane, pravi, da Mozart in Beethoven nista potrebovala videospotov, njuno glasbo se posluša. Ustvarjalec posluša svet, uglasbil je svoje otroške sanje, najraje pa zapoje v španščini. Ta je bolj ekspresivna od angleščine, pripoveduje, da lahko z manj besedami v tem jeziku poveš veliko več. Raul Midon je bil sprva studijski in koncertni glasbenik za Shakiro, Jose Feliciana, Julia Iglesiasa in druge, pozneje je kot samostojni ustvarjalec sodeloval z Richardom Bono, Steviejem Wonderjem, Herbiejem Hancockom in drugimi. Dvakrat je bil nominiran za prestižno glasbeno nagrado Grammy, med največje dosežke pa si šteje, da je svoboden ustvarjalec. Intervju je v izvirniku, vabljeni k poslušanju in branju na naši spletni strani.

Ameriški kantavtor Raul Midón z glasom oponaša trobento, sočasno z eno roko ubira strune kitare, z drugo udarja ritem po bongih. Ko zapoje, poslušalec onemi. Od rojstva je slep, zato glasbo posluša

Ameriški kantavtor Raul Midón se je rodil v ruralni vasici v ameriški zvezni državi Nova Mehika, kmalu po rojstvu pa je oslepel. Vizualna kultura ga tako ne gane, pravi, da Mozart in Beethoven nista potrebovala videospotov, njuno glasbo se posluša. Ustvarjalec posluša svet, uglasbil je svoje otroške sanje, najraje pa zapoje v španščini. Ta je bolj ekspresivna od angleščine, pripoveduje, da lahko z manj besedami v tem jeziku poveš veliko več. Raul Midón je bil sprva studijski in koncertni glasbenik za Shakiro, Joseja Feliciana, Julia Iglesiasa in druge, pozneje je kot samostojni ustvarjalec sodeloval z Richardom Bono, Steviejem Wonderjem, Herbiejem Hancockom in drugimi. Dvakrat je bil nominiran za prestižno glasbeno nagrado Grammy, med največje dosežke pa si šteje, da je svoboden ustvarjalec. Intervju je v izvirniku, vabljeni k poslušanju in branju! 

Dober dan, sem Raul Midón in poslušate Val 202!

Raul Midón, ste tudi radioamater, tam se podpisujete z Morsejevo abecedo.

Ja, Morsejevo abecedo sem moral usvojiti, ko sem delal licenco za radioamaterja. To je umirajoča spretnost, znanje, ki je bilo včasih zahtevano za kapitana ladje, če si šel v mornarico in podobno.

Veliko se je spremenilo s prihodom interneta. Poslušala sem intervju, v katerem ste dejali, da je internet spremenil vse, zlasti študij. Ta je bil za vas veliko bolj zahteven, kar se tiče dostopa do študijske literature.

Oh! Če bi imel na fakulteti dostop do tehnologije, do katere ga imamo danes, bi bilo vse neskončno bolj preprosto. Za slepo osebo je bil obisk knjižnice včasih zelo naporen, nekdo ti je moral pomagati iskati gradivo. Zdaj greš na internet, kjer je večina stvari takoj dostopnih in jih lahko bereš kar prek spleta.

Podobno velja za učenje glasbe prek spleta, veliko glasbenikov je youtubovskih samoukov. Vi te možnosti niste imeli.

Sam sem zelo skeptičen do učenja glasbe prek Youtuba. Mislim, da se sicer lahko priučiš nekaterih stvari, a sem prepričan, da ne bo video nikoli nadomestil inštrukcij na štiri oči. Če želiš postati vrhunski glasbenik, mojster, rabiš inštrukcije z drugo osebo, Youtube video tega ne more nadomestiti.

Kdo so bili vaši mentorji? Oče?

Vsekakor moj oče, imel sem tudi številne učitelje, od šestega leta naprej in vse do študijskih časov. Zelo so mi pomagali.

Kaj pa vaši glasbeni kolegi? Sodelovali ste s Shakiro, Josejem Felicianom, Juliem Iglesiasom, Steviejem Wonderjem in drugimi. Začeli pa ste kot studijski glasbenik.  

Začel sem v barih in restavracijah, šele nato sem postal studijski glasbenik. Kar je odlično, saj ne potuješ, temveč se zapreš v studio in snemaš tuje plošče. To je tudi plačano veliko bolje kot igranje v klubih.

Ste se veliko naučili ob delu na tujih ploščah?

Absolutno, ogromno. Najprej sem se naučil, kako deluje studio. Močno se razlikuje od igranja v živo, saj delo temelji na podrobnostih. Ljudje, ki niso vajeni studijskega zvoka, si na ušesa poveznejo slušalke in naenkrat slišijo vsako podrobnost, vsak zvok. To je strašljivo! Slišiš drobceni zvok prstov, svoje lastno dihanje in glas. Zahteva torej posebne spretnosti.

Katero sodelovanje je bilo najbolj plodno? Oziroma sodelovanje s katerim glasbenikom vam je najbolj ostalo v spominu?

Vsekakor je bilo sodelovanje s Herbiejem Hancockom zame zelo pomembno, sodelovala sva na njegovi plošči Possibilities. Tudi delo s Steviejem Wonderjem je bilo izredno, ko je z mano zapel skladbo Expressions of Love. Ah, veliko jih je. Zelo sem bil navdušen, ko sem sodeloval z Dianne Reeves, snemal sem na svojem domu, prišla je in odpela …

Dianne Reeves je vaša najljubša pevka, kajne?

Vsekakor. Ona je ena najboljših pevk na svetu.

Raul Midón, tudi sami ste izjemen vokalist in imitator. Oponašate trobento, čemur pa ne moremo reči “scat singing” oziroma improvizirano petje … Po čem se razlikuje?

Improvizirano petje je termin, ki ga ne uporabljam, ker običajno vključuje veliko zlogov *poje*. Sam na nek način počnem tudi to, a raje improviziram na nivoju instrumentalistov. V preteklosti je bilo improvizirano petje na srednjem nivoju, standardi niso bili ravno visoki. Morda se je to spremenilo tudi, ko sem posnel viralni video, v katerem pojem Giant Steps v vseh tonovskih načinih. Improviziral sem. To je torej nekaj, kar je za vokaliste skoraj nemogoče. Se pa vsi dobri oziroma odlični instrumentalisti v nekem trenutku naučijo zaigrati skladbo Giant Steps. Sam sem si torej zastavil izziv, kako improvizirati to skladbo. Ne, kako posnemati solo, temveč v tistem trenutku improvizirati, spontano zapeti.

Vaš obraz se pri improvizaciji popolnoma spremeni. Ko ste odpeli lestvico, ste imeli drugačen izraz. Kako se počutite, ko improvizirate na koncertu?

*smeh* Ko je dobro, je to najboljši občutek na svetu. Nastop usmerja transcendentnost trenutka. Če ti uspeta dva, trije dobri trenutki na koncert, si dosegel vse!

Prej ste pripovedovali o radiu, do njega gojite posebne občutke. Kot otrok ste poslušali radio in v veliko skladbah opisujete te trenutke iz otroštva, med drugim tudi svoje sanje, kako v njih bežite, tečete.

Ja, radio je bil zaradi več razlogov izredno pomemben del mojega življenja. Živeli smo v zelo ruralnem predelu Nove Mehike, nismo mogli kar skočiti v avto in se odpeljati v klub, kot tisti, ki so živeli v New Yorku ali Los Angelesu. Radio je omogočal dostop do glasbe. Potem je tukaj še moja fascinacija z radijsko tehnologijo. Ponoči, ko je bila atmosfera ravno pravšnja, si lahko ujel signal iz oddaljenih krajev. Ne nujno le ponoči, včasih si lahko ujel zvok z drugega konca sveta. To je povezano z ionosfero. Skratka, kot petletni otrok sem dobil kratkovalovni radijski sprejemnik in ga poslušal.  

Se spomnite kakšne melodije ali izvajalcev? Verjetno je veliko nostalgije …

Seveda! Oye Coma Va je bila uspešnica v času mojega odraščanja. Spomnim se tudi melodij kratkovalovnih radijev. Vsaka zvezna država je imela svojo melodijo, verjetno so bile nacionalne himne. Samo slišal sem to melodijo in prepoznal državo!

Raul Midón, pojete tudi v španščini. Je bolj ekspresivna od angleščine?

Veliko bolj. Je bolj poetična, z manj besedami poveš več. Španščina se razlikuje tudi v vokalih, je bolj odprta.

In tudi ritem, kajne? Sami kombinirate prvine jazza, flamenka …

Ja. Jazz, flamenko, salso, afrokubanske ritme, tango in tako dalje.

Igrate tudi številne instrumente; od bonga do banja. Kako ste se naučili vseh teh inštrumentov, gre verjetno prav za številne glasbene vplive, s katerimi ste odraščali.  

V veliko primerih igram te inštrumente tako dobro, da lahko počnem, kar hočem. Nimam se za mojstra banja, a ga igram. Ko sem igral s Shakiro, sem igral mandolino. Ne, ker bi bil vrhunski, a sem želel nastopati v njeni zasedbi. Skratka, priložnostno igram marsikaj.

Če se vrneva k španščini, izmislili ste si zanimivo besedo tembererana in jo uglasbili. Pravzaprav gre za vaše otroške sanje, ki ste jih opisali z zvokom, z besedilom.

Temebererana … Kot otrok sem sanjal zelo žive sanje. Opisal sem jih svojemu očetu, ki se je zanje zelo zanimal, tudi zato sem si jih tako zapomnil. Tembererana je izmišljena dežela in je hkrati ime njenih prebivalcev. V resnici je oddaljena energija. Ti prebivalci so imeli svojo energijo: nekateri so bili dobri, drugi slabi. Kot v vsaki otroški pravljici. Skladbo sem posnel. Res je izvrstna, posneti so inštrumenti argentinske tradicionalne glasbe, namesto bobnov in bas kitare so bongi …

To je torej carnavalito?

Tako je! Ritmično je to carnavalito.

Raul Midón, živimo v vizualni družbi. Kako vi dojemate to vizualnost v glasbi?

Ah … To je trn v moji peti. Ustvarjanje videoglasbe … Razumem, da je to del današnje družbe, da tako konzumiramo in celo poslušamo glasbo, a s tem nisem pomirjen. Ne razumem, zakaj rabi glasba film, posnetek. Mozart ne rabi videa, Beethoven ne rabi videa. Poslušaš ju! Zakaj rabimo video material z glasbo?

A vendar imate Instagram profil!

Vem. V tem sodelujem, a precej zadržano.

Objavljate celo fotografije svoje mačke Noodles.

Res je. No, to počnejo drugi. Nekako sodelujem, a … Ah. Vsakič, ko snemamo videospot, bleh. Nekateri ljudje v tem uživajo, sam pač to počnem, ker mi tako narekujejo. Nekateri se s tem izražajo, zame je to del glasbenega posla. Rad imam glasbo, ne pa videospotov.

Raul Midón, sama vas dojemam kot odličnega tekstopisca, pripovedovalca zgodb. Bob Dylan je za to prejel Nobelovo nagrado za literaturo. Vem, da to ni najnovejša novica, a vendar, kaj si mislite o tej nagradi?

Verjetno si jo je zaslužil. Je izredno nadarjen in mislim, da je vplival na vsakega tekstopisca, ki ga poznam. Sam pisanje besedil jemljem zelo resno. Pisanje glasbe je veliko bolj enostavno od pisanja besedil. Tudi zato veliko berem. Če želim pisati, moram brati.

Kaj berete? Klasike?

Vse živo. Tudi klasike! Sem velik oboževalec Nabokova. Berem tudi trilerje … Včeraj sem ravno prebral Carlosa Castanedo, z njim se zlahka povežem. Gre za energijo, točno to je Tembererana, nagovarja me na poseben način.

Raul Midón, se imate za poeta, glasbenika ali je to dvoje neločljivo?

Ne vem, ali sem napisal dovolj, da bi si rekel poet. Morda … Mislim, da bi moral napisati več, da bi se lahko oklical za poeta. Skušam pa pisati vsak dan. Pišem dnevnik, zapisujem ideje, če so še tako neumne. Enako velja za skladbe. Od desetih, ki jih napišem, so tri res dobre, dve imata potencial, nekatere pa … Ne funkcionirajo. Gre torej za proces, za nekaj, kar moraš početi. Se pa zgodi tudi, da neka skladba ne funkcionira, ko jo poslušaš pozneje, pa ti je res všeč!

Pred mesecem dni ste imeli rojstni dan.

Da, star sem bil 53 let.

Ko se ozrete nazaj, obžalujete kaj, kar ste storili oziroma česar niste?

Zelo malo stvari obžalujem. Vesel sem, da sem si lahko ustvaril življenje, v katerem delam zase, v katerem sem svoboden. Nihče mi ne narekuje, katere skladbe moram igrati, kaj moram posneti ali zapeti. To je bolj pomembno kot slava ali denar. Obžalujem morda, da nisem šel na Kitajsko, ko sem imel priložnost. Sicer pa … Ne. Počel sem, kar sem želel, počnem, kar si želim.

V glasbenem smislu: ste si česa zelo želeli, pa vam (še) ni uspelo?

Ja … Želel bi si delati s Princem ali z Milesom Davisom.

S kom, ki še živi?

Mogoče Chick Corea. Sodeloval sem s številnimi glasbeniki, s katerimi sem si želel sodelovati, gotovo pa je še kdo, ki se ga zdaj ne spomnim.

Raul Midón, bi mi za konec odigrali lestvico, improvizirano trobento?

*improvizirana trobenta z vokalom* Odpel sem vam tri oziroma štiri lestvice!


31.12.2022

Kje pa ste vi silvestrovali?

Ponujamo vam nekaj nenavadnih zgodb, ali bolje nenavadnih krajev, kjer so Slovenci silvestrovali. Imate tudi vi kakšno zanimivo zgodbo? Pokličite nas na 01 475 2202.


13.08.2022

Slovenščine se je naučil z branjem slovenskih pesmi

David Burbidge je Škot, ki se je pred 20 leti zaljubil v Slovenijo. Od takrat pride večkrat sem, sam ali skupaj s svojim zborom Lakeland Voices s katerim prepevajo tako škotske, angleške in slovenske pesmi. In prav s petjem in recitiranjem slovenskih pesmi se je naučil slovenskega jezika. David zdaj živi v mestu Sedbergh na severu Anglije, ki je pobrateno s slovenskimi Zrečami, vse skupaj pa se je začelo leta 2004 s televizijskim šovom. "Pred 20 leti so na Britanski televizijski mreži BBC pripravili serijo z naslovom The Town That Wants A Twin, v kateri so mestu Sedbergh iskali evropsko mesto, s katerim bi se pobratili. Med kandidati so bila mesta iz Avstrije, Francije, Cipra in tudi iz Slovenije, torej mesto Zreče."


30.07.2022

Nekoč si hitro lahko prišel v zavod, nisi potreboval uradne diagnoze

V gradu Cmurek na Tratah, kjer je nekoč deloval Zavod za duševno in živčno bolne, je od leta 2013 Muzej norosti, v katerem so na ogled razstave, ki pričajo o zgodovini enega naših najstarejših ohranjenih gradov ter njegovi vlogi na področju duševnega zdravja. Trate so namreč leta 2004 postale prva ustanova, ki so jo zaprli, dezinstitucionalizirali, stanovalce pa vrnili v življenje. Zgodovinski prikaz odprtja in zaprtja zavoda v gradu dopolnjujejo z umetniško-kulturnimi intervencijami. Pred časom je tam na tritedenski rezidenci gostoval Simon Chang, fotograf tajvanskega rodu, ki že 12 let živi v Sloveniji. Do 10. oktobra bodo v treh sobah, ki so bile javnosti nedostopne, na ogled fotografije, ki jih je posnel v psihiatrični bolnišnici Hawler v Erbilu v Južnem Kurdistanu v Iraku. Fotografije prikazujejo ljudi iz neke druge institucije, z drugega dela sveta, ki so v prazne sobe in na razpokane stene gradu Cmurek dale obraze in zgodbe ljudi, ki danes živijo v podobnih okoliščinah, kot so nekoč živeli tam.


04.06.2022

Povezanost skupnosti je ključni dejavnik preživetja

V kulturni četrti Soteska v središču Ljubljane od 27. maja poteka enajstdnevni Festival odpornosti Soteskaopen 2022, s katerim želijo ulice in nova prizorišča spremeniti v prostore druženja. Na treh ljubljanskih ulicah (Rimska, Gregorčičeva in Soteska) se vrstijo pogovori, številne predstave, delavnice, glasbeni večeri, ki ponujajo muziko in celo ples do nebes, organizirali so izmenjevalnico vinilnih plošč, večer kratkih filmov ... Zamisel za festival je nastala pred dobrimi tremi leti, ko so razmišljali, kako zaustaviti domačine in turiste, ki mimo njih hitijo proti Tromostovju, je povedala Inga Remeta, predsednica društva Gledališče Glej in članica umetniškega sveta festivala Soteskaopen: ''V naši četrti je veliko kakovostnih akterjev na različnih področjih, ki delujemo zelo aktivno in dobro. Že leta smo sodelovali na neformalni ravni, potem pa smo se povezali in združili moči.''


04.06.2022

Koncert za človeka in gozd Zemlje

Obnovi gozdnatih površin in trajnostnim človeškim navadam lahko pomaga tudi ekološko-dobrodelni koncert. S tem namenom društvo DREVO sozvočja v nedeljo, 5. 6., v Križankah organizira Koncert za človeka in gozd Zemlje, kjer se bodo zbrala nekatera glasbena imena, ki bodo obiskovalke in obiskovalce opozarjala, da lahko že vsak posameznik z lokalnimi akcijami veliko pripomore k boljšemu življenju.


02.06.2022

Frekvenca L: Preboji v znanosti v zadnjih 50 letih

Kateri so največji znanstveni preboji po posameznih področjih?


01.06.2022

Sem precej okej, a kljub temu spregovorim o duševnih težavah

V 2. delu niza oddaj o duševnem zdravju se pogovarjamo s tetovatorjem, gorskim reševalcem, amaterskim igralcem, glasbenikom, potapljačem in ambasadorjem kampanje Nisi okej? Povej naprej. Sašem Dudićem - Tavčijem. Zakaj ima lahko tudi človek, ki bi v sodobni družbi po vseh pričakovanjih moral veljati za uspešnega, duševne težave?


31.05.2022

Karmen Koren: Šele ko gremo v tujino, ugotovimo, kaj imamo doma

Naša terenska ekipa se je minuli vikend odpravila na raziskovanje Posočja. In v Posočju najdemo tudi veliko zanimivih posameznikov. Veliko je tujcev, ki so prišli na dopust, pa jim je bilo tako všeč, da so kar ostali tudi, kljub dolgoletnemu trendu odseljevanja pa se v zadnjih letih v posoške kraje vrača tudi vedno več mladih - morebiti po zaključku študija ali pa po tem, ko so izkusili življenje v tujini. Prav zato toliko bolj cenijo naravo in mir, ki jo nudi Posočje. Ena izmed domačink, ki se je po izkušnjah v prestolnici in tujini vrnila, je tudi Karmen Koren in v njenem butiku Reinkarmika v Kobaridu jo je obiskala Tina Šoln.


29.05.2022

Kritično razmišljujoči posamezniki so del zdrave in zrele demokracije

Ta konec tedna v Ljubljani in okolici poteka 13. Znanstival, festival promocije znanosti, izobraževanja in kritičnega sklepanja. Bogat tridnevni program je v prestolnico kljub včerajšnjemu deževnemu vremenu pritegnil veliko zvedavih mladih in starejših, ki so navdušeno sledili številnim znanstvenim šovom in eksperimentom. Te so na različnih lokacijah v središču mesta vodili tako domači izvajalci iz Hiše eksperimentov kot tuji gostje.


26.05.2022

Slovenska vinska reprezentanca

Ena od turističnih panog, v kateri se v zadnjih letih najpogosteje omenja sodelovanje ponudnikov, izmenjava izkušenj in dobrih praks, je gotovo vinarstvo. Slovenski vinarji iz vseh treh vinorodnih dežel pa so v tem obdobju svoje sodelovanje zelo uspešno prenesli tudi na nogometna igrišča. Slovenska vinska nogometna reprezentanca je, to lahko rečemo brez zadržkov, najboljša v Evropi. Štirikratni evropski prvaki - doslej je bilo odigranih pet prvenstev stare celine - bodo tudi na prihajajočem evropskem nogometnem prvenstvu Vino Euro 2022, ki se prične prihodnji teden na Češkem, v vlogi favorita. Vinsko-nogometno zgodbo je pripravil Jože Pepevnik.


26.05.2022

Obljuba dela dolg: Povolilni posvet

Brez medijev ni javnosti in brez javnosti ni medijev. Zato je potrebno graditi zavezništvo, ki ga ogrožajo družabna omrežja s širjenjem lažnih novic in polarizacijo. V mediju Oštro stavijo na neposreden stik s svojim občinstvom, zato danes ob 17. uri pred Mestno hišo v Ljubljani v okviru projekta Obljuba dela dolg prirejajo javni uredniški sestanek z delovnim naslovom Povolilni posvet. Več o tem, zakaj je potrebno politike držati za besedo in kako novinarjem pri tem lahko pomaga javnost, je Maji Avi Žiberna povedal vodja projekta Matej Zwitter.


26.05.2022

Vadba predšolskih otrok

V tokratni seriji rekreativnih oddaj smo svojo pozornost usmerili v skupine, ki so večkrat, tudi nehote, nekoliko zapostavljene. Tokratno oddajo posvečamo najmlajšim. Jure Jeromen in Nina Smole sta raziskovala, katera vadba je najprimernejša za predšolske otroke in kako jih najlažje zmotiviramo, da se nam pridružijo pri športnih aktivnostih.


25.05.2022

Tisti, ki jim fizika predstavlja prvo strast življenja

V Ljubljani je te dni potekala 6. Evropska fizikalna olimpijada, ki je v Slovenijo pritegnila 182 mladih genijev z vsega sveta. V dveh tekmovalnih dneh so se pomerili v eksperimentalnem in teoretskem delu, ob reševanju nalog pa so spoznavali tudi lepote naše dežele. Kakšne fizikalne orehe so trli in katere države so se odrezale najbolje?


25.05.2022

Opičje koze zaenkrat v Sloveniji še ne predstavljajo razloga za skrb

Bolezen opičje koze zadnje dni precej polni medije, tudi pri nas, potem ko so včeraj sporočili, da imamo tudi v Sloveniji prvi potrjeni primer te bolezni. Opičje koze sicer redko srečamo zunaj Afrike, zdaj pa je opaziti nepričakovan porast primerov po svetu, torej izven njenega običajnega kroga širjenja. Ob tem se skupaj s strokovno javnostjo sprašujemo, zakaj ta virus tokrat tako učinkovito potuje po svetu in ali imajo vse trenutno odkrite različice po svetu, ki so izven Afrike, skupen izvor? Maja Ratej se je po nekaj pojasnil odpravila na ljubljanski Inštitut za mikrobiologijo in imunologijo Medicinske fakultete k najkompetentnejši slovenski strokovnjakinji za živalske zoonoze profesorici Tatjani Avšič Županc.


24.05.2022

Cannes zaživel s filmom Top Gun

Po prvem delu filmskega festivala so vsaj trije filmi v igri za zlato palmo.


24.05.2022

Na treningu ukrajinskih biatloncev

Pokljuka ob slovenskih biatloncih in biatlonkah, ki so v teh dneh začeli s pripravami na novo sezono, gosti tudi številčno biatlonsko zasedbo iz Ukrajine. O tem, kako je za Ukrajince in Ukrajinke poskrbljeno na Pokljuki, kakšna je situacija v njihovi domovini, in kaj prinaša prihodnost pa več Aljaž Golčer.


24.05.2022

Krajši delovni čas: prihodnost ali utopija?

Še nedolgo nazaj se je v Sloveniji delo na daljavo zdelo utopija, pa se je - tudi po sili razmer - uveljavilo in obdržalo. Čeprav izziv usklajevanja dela na daljavo in dela v pisarni oz. hibridnega modela dela še ni v celoti končan, se na trgu dela že pojavljajo številni novi izzivi. Med drugim tudi uvajanje skrajšanega delovnika. Na dogodku Krajši delovni čas - utopija ali prihodnja realnost?, ki je v organizaciji e-Študentskega servisa in Združenja delodajalcev Slovenije v okviru projekta Regijski center za dostojno delo Ljubljana pretekli teden potekal v Ljubljani, so strokovnjaki razpravljali o tem, kakšna prihodnost se obeta na trgu delovne sile v Sloveniji. Kakšne so prednosti krajšega delovnika, s kakšnimi organizacijskimi in zakonskimi ovirami za njegovo uvedbo se podjetja srečujejo? Kakšne so pozitivne in negativne posledice krajšega delovnika in o kakšnih oblikah skrajšanja bomo v prihodnosti razpravljali? Je 8 ur na dan, 5 dni na teden - delovnik, ki ga je pred skoraj 100 leti uvedel Henry Ford, oče optimizacije in vitke proizvodnje - preživel koncept? Je krajši delovnik prihodnost ali utopija? Sogovornice: red. prof. dr. Polona Domadenik Muren, izr. prof. dr. Sara Tement in Jasmina Alić.


Stran 1 od 127
Prijavite se na e-novice

Prijavite se na e-novice

Neveljaven email naslov