Obvestila

Ni obvestil.

Obvestila so izklopljena . Vklopi.

Kazalo

Predlogi

Ni najdenih zadetkov.


Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

MMC RTV 365 Radio Televizija mojRTV × Menu

Skrb za potrošnika ali izganjanje konkurence?

17.04.2012


Foto: Bobo

Slovenski simboli v oglasih – tekma, kdo je bolj slovenski in kdo bolj ščiti slovenske proizvajalce. Aktualni oglaševalski realnosti nekateri pripisujejo globlji pomen in sicer, da se v krizi ljudje zatečemo k domovini. Spet drugi pa vse skupaj razumejo le kot vojno za tržni delež, kjer sredstva in načini niso pomembni.

Dejstvo pa je, da kljub kakovosti, varnosti, tradiciji in okusu (glede na raziskave Mediane) Slovenci hrano najraje kupujemo v modrih diskontih. Tako se zdi, da svoj potni list z državljanstvom odvržemo takoj, ko se znajdemo pred vrati najcenejšega in ne najboljšega soseda.

Andrej Drapal, svetovalec v družbi Consensus, je do brezpogojne ljubezni do domačih izdelkov skeptičen. ”Nihče na tem svetu ni kar tako v prazno za nekaj pripravljen plačati več, kot pa predpostavlja, da je tisto vredno. Ponavljanje, da je to slovensko, na to ne bo nikoli vplivalo.”

Na Mediani od leta 2000 izvajajo regijsko mednarodno licenčno raziskavo, v kateri ugotavljajo nakup in uporabo prek 5.000 različnih izdelkov. Pri prehrambenih soslovenski izdelki kar visoko, neprehrambenih slovenskih izdelkov pa na trgu skoraj ni več.

Mnjam…slovensko! “Smejali smo se Hrvatom, ker so imeli povsod kockice. Pri nas je zdaj podobno.”Janez Damjan #VrociMikrofon

— Val 202 (@Val202) April 17, 2012


Skoraj polovica vprašanih raje kupuje slovensko. Nadaljnja tretjina potrošnikov odgovarja, da, v kolikor bi bila kakovost slovenskega in tujega blaga izenačeni, bi se raje odločili za slovensko. Drugi fenomen, ki ga opažamo v zadnjih letih, pa je ta, da se delež kupcev v domačih in tujih trgovinah izrazito spreminja. Mercator je v zadnji letih s 40-ih odstotkov rednih kupcev padel na 18 odstotkov. Delež je rahlo padel tudi Tušu, ohranja ga Spar. Rast beležimo le pri tujih blagovnih znamkah, to so Hofer, Lidl in Eurospin. Cena je v zadnje pol leta pri povprečnem slovenskem potrošniku ključnega pomena,” je dejala direktorica inštituta za raziskovanje trga in medijev Media Janja Marolt Božič.

“Na domoljubnost so začeli igrati nepravi akterji”
Aleš Kuha
r z Biotehniške fakultete v Ljubljani meni, da so na senzibilnost in domoljubnost začeli igrati ”ne najbolj pravi akterji. To so tisti, ki gospodarstvu neposredno ne bodo prinesli največ(kaj dosti), to so podjetja, ki blago uvažajo. Pred dvema ali tremi leti je začel na nacionalna čustva začel pihati eden izmed globalnih tujih lastnikov diskontov. V kampanji so izpostavili, da ponujajo mleko, pridelano iz slovenskega surovega mleka in predelano v avstrijski mlekarni. Poleg so postavili slovenskega rejca in slovensko zastavo. Tu si je treba naliti čistega vina.”

Ob tem je Marolt Božičeva dejala, da danes ne govorimo več samo o kupcih, ampak tudi o potrošnikih. ”To pa so ljudje, ki vsaj del ali večji del svojih nakupov opravijo nepremišljeno oziroma se ne zavedajo, da so zavedeni z oglaševanjem. Zagotovo je dejstvo, da so trgovci, ki so pri nagovoru potrošnika uporabili domoljubno noto, zagotovo uporabili tudi kak podatek iz raziskave, oziroma so se strateško odločili, da bodo uporabili še zadnje upanje v tem obdobju, da bi dobili svoje potrošnike. Upam si trditi, da so vsi trgovci, ki so spretno nagovarjali k slovenskosti in spodbujali domoljubna čustva, ravnali načrtno, z željo po večjem uspehu in pridobivanju večjega tržnega deleža ali vsaj zagotavljanju obstoječega.”


Vroči mikrofon

1262 epizod


Najpomembnejše teme tedna podrobneje analiziramo in preverjamo stališča strokovnjakov ter predstavnikov pristojnih organov. Kako njihove odločitve občutite na svoji koži?

Skrb za potrošnika ali izganjanje konkurence?

17.04.2012


Foto: Bobo

Slovenski simboli v oglasih – tekma, kdo je bolj slovenski in kdo bolj ščiti slovenske proizvajalce. Aktualni oglaševalski realnosti nekateri pripisujejo globlji pomen in sicer, da se v krizi ljudje zatečemo k domovini. Spet drugi pa vse skupaj razumejo le kot vojno za tržni delež, kjer sredstva in načini niso pomembni.

Dejstvo pa je, da kljub kakovosti, varnosti, tradiciji in okusu (glede na raziskave Mediane) Slovenci hrano najraje kupujemo v modrih diskontih. Tako se zdi, da svoj potni list z državljanstvom odvržemo takoj, ko se znajdemo pred vrati najcenejšega in ne najboljšega soseda.

Andrej Drapal, svetovalec v družbi Consensus, je do brezpogojne ljubezni do domačih izdelkov skeptičen. ”Nihče na tem svetu ni kar tako v prazno za nekaj pripravljen plačati več, kot pa predpostavlja, da je tisto vredno. Ponavljanje, da je to slovensko, na to ne bo nikoli vplivalo.”

Na Mediani od leta 2000 izvajajo regijsko mednarodno licenčno raziskavo, v kateri ugotavljajo nakup in uporabo prek 5.000 različnih izdelkov. Pri prehrambenih soslovenski izdelki kar visoko, neprehrambenih slovenskih izdelkov pa na trgu skoraj ni več.

Mnjam…slovensko! “Smejali smo se Hrvatom, ker so imeli povsod kockice. Pri nas je zdaj podobno.”Janez Damjan #VrociMikrofon

— Val 202 (@Val202) April 17, 2012


Skoraj polovica vprašanih raje kupuje slovensko. Nadaljnja tretjina potrošnikov odgovarja, da, v kolikor bi bila kakovost slovenskega in tujega blaga izenačeni, bi se raje odločili za slovensko. Drugi fenomen, ki ga opažamo v zadnjih letih, pa je ta, da se delež kupcev v domačih in tujih trgovinah izrazito spreminja. Mercator je v zadnji letih s 40-ih odstotkov rednih kupcev padel na 18 odstotkov. Delež je rahlo padel tudi Tušu, ohranja ga Spar. Rast beležimo le pri tujih blagovnih znamkah, to so Hofer, Lidl in Eurospin. Cena je v zadnje pol leta pri povprečnem slovenskem potrošniku ključnega pomena,” je dejala direktorica inštituta za raziskovanje trga in medijev Media Janja Marolt Božič.

“Na domoljubnost so začeli igrati nepravi akterji”
Aleš Kuha
r z Biotehniške fakultete v Ljubljani meni, da so na senzibilnost in domoljubnost začeli igrati ”ne najbolj pravi akterji. To so tisti, ki gospodarstvu neposredno ne bodo prinesli največ(kaj dosti), to so podjetja, ki blago uvažajo. Pred dvema ali tremi leti je začel na nacionalna čustva začel pihati eden izmed globalnih tujih lastnikov diskontov. V kampanji so izpostavili, da ponujajo mleko, pridelano iz slovenskega surovega mleka in predelano v avstrijski mlekarni. Poleg so postavili slovenskega rejca in slovensko zastavo. Tu si je treba naliti čistega vina.”

Ob tem je Marolt Božičeva dejala, da danes ne govorimo več samo o kupcih, ampak tudi o potrošnikih. ”To pa so ljudje, ki vsaj del ali večji del svojih nakupov opravijo nepremišljeno oziroma se ne zavedajo, da so zavedeni z oglaševanjem. Zagotovo je dejstvo, da so trgovci, ki so pri nagovoru potrošnika uporabili domoljubno noto, zagotovo uporabili tudi kak podatek iz raziskave, oziroma so se strateško odločili, da bodo uporabili še zadnje upanje v tem obdobju, da bi dobili svoje potrošnike. Upam si trditi, da so vsi trgovci, ki so spretno nagovarjali k slovenskosti in spodbujali domoljubna čustva, ravnali načrtno, z željo po večjem uspehu in pridobivanju večjega tržnega deleža ali vsaj zagotavljanju obstoječega.”


14.08.2024

Orbanova mirovna misija, ki je vznemirila Evropo

V Evropi smo trenutno priča enemu najbolj nenavadnih predsedovanj Svetu Evropske unije. Madžarska je predsedovanje prevzela 1. julija, a že do zdaj dvignila toliko prahu kot najbrž še nobena država pred njo. Viktor Orban je takoj zagnal diplomatsko ofenzivo, ki jo je poimenoval mirovna misija.


24.07.2024

Ameriška predsedniška tekma se začenja znova

V dveh tednih se je zemljevid ameriške politične krajine popolnoma spremenil. Najprej poskus atentata, ki ga je Donald Trump odlično izkoristil za pridobivanje nove podpore, nato še odstop Joeja Bidna od kandidature za drugi predsedniški mandat. Že štiri mesece pred volitvami lahko torej kampanjo označimo za zgodovinsko. Kdo ima v novih okoliščinah več možnosti? Kako spretni bodo morali biti v Demokratski stranki, da bi njihova najverjetnejša kandidatka Kamala Harris lahko dosegla zmago na novembrskih volitvah? Kako se na spremembe odziva javnost?


16.07.2024

Ozempic revolucija: Obetavno, toda ...

Nobenega zdravila ni, s katerim bi vam čudežno skopnela teža. No, vsaj tako se je reklo do nedavnega. Potem ko je pred nekaj leti prišlo na trg kot nova sila v boju zoper sladkorno bolezen, se je vmes izkazalo, da je uspešno tudi pri hujšanju. Ozempic ni več le farmacevtski pojem, ampak predvsem popkulturni in finančni fenomen, ob čemer se v tokratni oddaji sprašujemo, ali ni navdušenje nad njim preuranjeno in kaj dejansko pomeni iskanje idealne teže z njim.


10.07.2024

Čakanje na paket ali kaj se dogaja s Pošto Slovenije

Pomladi je dvignila prah informacija o načrtih za privatizacijo Pošte Slovenije. Na srečo se je izkazalo, da gre za lažno novico, saj ta državna družba ostaja med strateškimi naložbami. Preverili smo, kaj se dogaja v ozadju in kaj pravijo poštni delavci na terenu in kaj uprava.


03.07.2024

Lepotni posegi na črnem trgu in v rokah amaterjev

Po podatkih Mednarodnega združenja estetskih kirurgov je bil lani najpogostejši kirurški poseg liposukcija, sledila sta ji povečanje dojk in operacija vek. Najpogostejša nekirurška posega sta bila uporaba botulin toksina oziroma botoksa in polnil s hialuronsko kislino. V Sloveniji registra estetskih posegov sicer nimamo, a tudi pri nas se vse več ljudi odloča za estetske posege različnih vrst. Kjer pa je povpraševanje, je tudi črni trg, predvsem na področju nekirurške estetike, torej vbrizgavanja hialuronskih polnil in botoksa. Kdo pri nas lahko izvaja tovrstne posege in kakšne so lahko posledice nestrokovno opravljenih, smo preverili v Vročem mikrofonu.


26.06.2024

Proteinomanija - Je več beljakovin boljše za naše telo?

Je prodaja beljakovinskih prehranskih dodatkov nuja ali marketinški trik? Ali vas bolj prepriča embalaža navadnega pudinga ali tista, na kateri piše dodanih 20 g beljakovin? Kako šibki smo ljudje, ko gre za prehransko svetovanje, in kako hitro podležemo nekaterim praznim obljubam? O tako imenovani proteinomaniji bomo govorili v tokratnem Vročem mikrofonu. In se spraševali, ali je več beljakovin tudi zares bolje za naše telo.


19.06.2024

Bolgarija: Lahko bi bili nebesa na zemlji

Bolgarija je s slovenske perspektive slabo poznana članica Evropske unije. Pred dnevi so imeli že šeste parlamentarne volitve v treh letih, ki pa niso prinesle konca politični nestabilnosti. Največja sistemska težava te 6,5-milijonske države je korupcija, ki poleg inflacije in najnižjih plač v Evropski uniji zavira že nekaj časa napovedan prevzem evra. Poleg čudovitih gora in obale pa Bolgarija premore tudi pozitivne zgodbe in vizije. V reportaži od blizu spoznamo politično, družbeno, znanstveno, kulturno, podjetniško … Bolgarijo.


18.06.2024

Gospodarstvo prihodnosti: Če želimo kaj spremeniti, Bezos in Zuckerberg ne smeta biti sinonima za uspeh

V zadnjih letih se dogaja največji prenos premoženja od revnih k bogatim v zgodovini. Število premožnih še nikoli ni bilo tako visoko kot v 2023. Kako v kontekstu globalnih izkoriščevalskih trendov preiti v trajnostne ekonomske modele, ki poslovno uspešnost združujejo z ekološko odgovornostjo in družbeno pravičnostjo? Kako inovativne prakse spreminjajo gospodarstvo in poslovne modele in postajajo vzor trajnostne preobrazbe?


12.06.2024

Zakaj z osnutkom novega Zakona o gostinstvu rešujemo tudi stanovanjsko krizo?

Oddajanje stanovanj v kratkoročni najem se je v zadnjih letih močno povečalo. Število nepremičnin iz Slovenije, ki se oglašujejo na spletni platformi Airbnb, se je po podatkih, ki so jih objavili na Ministrstvu za gospodarstvo, turizem in šport, od leta 2015 do leta 2023 povečalo za 400 odstotkov. Skoraj polovica vseh nepremičnin je samo v petih občinah, v Ljubljani, Piranu, na Bledu, v Kopru ter v Kranjski Gori. Pristojno ministrstvo je zato v javno obravnavo poslalo osnutek novega Zakona o gostinstvu, ki na področju kratkoročnih najemov uveljavlja številne spremembe. Oči javnosti pa so najbolj uprte v del zakona, ki predvideva novo omejitev dni za ponudnike kratkoročnega najema. Kako na zakon gledajo sobodajalci in predstavniki turističnih zavodov?


11.06.2024

Kako pametno je uporabljati pametne droge?

Zdi se, da je zadnja leta med študenti kot pomoč pri učenju močno razširjena uporaba farmakoloških sredstev za krepitev kognitivnih sposobnosti. Čeprav gre po večini za načeloma varna zdravila, ki se predpisujejo predvsem za zdravljenje hiperaktivnosti in narkolepsije, pa njihova uporaba pri zdravih posameznikih prinaša določena nepotrebna tveganja. Kako varno je jemanje tako imenovanih pametnih drog? Kako učinkovite so in kakšna tveganja prinašajo?


05.06.2024

Kdor ne skače, ni Sloven'c?

Čigavo je geslo: Kdor ne skače, ni Sloven'c? S ponarodelim navijaškim vzklikom se lahko poistoveti vsakdo. Poteza trgovca, ki je pridobil pravice za njegovo uporabo, je razjezila mnoge. Kako bo ukrepal olimpijski komite, kaj pravijo navijači in ali lahko Urad za intelektualno lastnino razveljavi svojo odločitev?


04.06.2024

Ozadja še enih "prelomnih" volitev | dr. Marko Lovec

Prihajajoče volitve v Evropski parlament niso prve, ki jih razglašamo za prelomne. V katerih za javnost relevantnih pogledih to vendarle so, se pogovajamo s strokovnjakom za mednarodne odnose dr. Markom Lovcem s Fakultete za družbene vede v Ljubljani. Z njegovo pomočjo skušamo osvetliti mednarodnopolitični kontekst s prevladujočimi vplivi na potek predvolilnih kampanj ter obravnavati poglavitne teme, ki zaznamujejo letošnjo predvolilno dinamiko: vojni v Ukrajini in Palestini ter (nezakonite) migracije in porast priljubljenosti apologetov skrajno desničarskih ideologij.


29.05.2024

Romunija v supervolilnem letu: Tiha in zadržana članica Evropske unije, ki je mnogo več kot to

Povprečen Slovenec ve o sodobni Romuniji približno toliko kot povprečen Romun o moderni Sloveniji: tako rekoč ničesar. Diktator Ceausescu, grof Drakula, slikovita Transilvanija in avtomobilsko podjetje Dacia so ponavadi edine asociacije na to dinamično državo, ki leži med Črnim morjem in Karpati na Balkanu. Od leta 2007 je članica Evropske unije in od takrat tudi eno najhitreje rastočih gospodarstev v njej, zato niti ni čudno, da so Romuni med najbolj naklonjenimi evropskim integracijam izmed vseh Evropejcev. Kakšno je ozračje v državi v supervolilnem letu, ko bodo imeli v Romuniji ne le evropske in hkrati lokalne, ampak do konca leta še predsedniške in parlamentarne volitve?


28.05.2024

Več kot 60 odstotkov vprašanih dijakov dejalo, da je lepa le zagorela koža

Zagotovo ste sami že doživeli, če niste ravno tip človeka, ki bi se na morju nastavljal soncu, da ste ob prihodu domov prejeli začudene poglede in vprašanja: "Si sploh bila na morju? Saj si bela kot jogurt!". Sinonim za obisk morja je bila namreč zagorela koža. Z leti se je sicer ozaveščenost o škodljivosti sonca in nujnosti zaščite pred njim povečala, a še vedno ne dovolj, če pogledamo statistiko obolevnosti za kožnim rakom, predvsem malignim melanomom, ki se še vedno povečuje. Ob svetovnem dnevu Sonca še enkrat ponovimo osnove zaščite kože pred UV-sevanjem in pomen samopregledovanja, ki lahko vam ali bližnjemu reši življenje, saj je melanom 100-odstotno ozdravljiv, če je odkrit dovolj zgodaj.


22.05.2024

Bolgarija: Šeste volitve v treh letih

Nikolaj Krastev je bolgarski politični analitik, novinar in urednik. Je odličen poznavalec dogajanja na Zahodnem Balkanu, dolga leta je bil dopisnik iz Beograda, dopisniški mandat je preživel tudi v Moskvi. Sestaja se z rusko opozicijo in je o njej posnel televizijski dokumentarec. Pogovarjamo se o dogajanju v regiji, o vplivu Rusije in Turčije. Kakšna je prihodnost Balkana in zakaj bi lahko Slovenija bolje izkoristila svoje dobro ime. Tudi o tem, zakaj ničesar ne vemo o Bolgariji, kjer bodo imeli že šeste volitve v samo treh letih. *Vsebina je del projekta I know EU/ Tu EU 2024, ki ga sofinancira Evropska unija.


21.05.2024

Neenakost v luči krize in vzpona avtoritarizma

Gospodarska, migrantska, covidna, zdravstvena, podnebna, energetska kriza, vojna za vojno … Nenehna kriza postaja nova normalnost. Kakšen način vladanja bolj ustreza krizi, kako se v krizi odziva pravo, kako mediji? Kako nenehna kriza vpliva na neenakost?


15.05.2024

Študentski protesti so ključne točke, ki jih potrebujejo sodobne demokracije

Pred natanko enim tednom je skupina študentov zasegla prostore Fakultete za družbene vede. Protest, ki so ga poimenovali "Nič tišine do svobodne Palestine", je bil eden odmevnejših študentskih protestov v zadnjem času. Zdi se, da so ti po 60. in 70. letih prejšnjega stoletja kar nekako zamrli. Najodmevnejši so v zadnjem času zagotovo propalestinski študentski protesti v Združenih državah Amerike.


13.05.2024

Delodajalci danes pripravljeni zaposliti delavce, ki jih še pred tremi leti ne bi pod nobenim pogojem

Razmere na trgu dela so danes povsem drugačne, kot so bile še pred nekaj leti. Brezposelnost je rekordno nizka, delodajalci pa med seboj tekmujejo za najbolj iskane kadre, zanimivi so postali ljudje s statusom invalida in pa kadri, ki jih še pred tremi leti ne bi zaposlili pod nobenim pogojem.


08.05.2024

Slika ni samo naložba, naložba je, da jo gledaš

Lahko bi se vprašali kako je mogoče, da neko umetniško delo v tujini doseže vrednost več kot 150 milijonov evrov, kot na primer slika Marilyn Monroe, ki jo je ustvaril Andy Warhol in so zanjo leta 2022 iztržili več kot 176 milijonov evrov. Največji trg zbirateljev je ameriški, zelo močna je Kitajska, med evropskimi so to Francija, Nemčija, Italija, Anglija. Močni umetniški trgi so torej tisti, ki imajo v ozadju močno ekonomijo. Pri nas umetniških slik, za katere bi iztržili sedemmestni znesek, ni. V Sloveniji so po tržni vrednosti v vrhu dela slikarja in grafika Zorana Mušiča, pa tudi naših impresionistov Groharja, Jakopiča in Jame. Tisti, ki se odločijo podati v ta, predvsem "drag šport", pa morajo biti zelo pozorni. Na trgu, predvsem na spletu, so tudi ponaredki saj tam kjer je povpraševanje, je tudi ponarejanje, pa naj gre za umetniška dela, drage kamne ali hrano.


07.05.2024

Severna Makedonija: Epidemiji korupcije in izseljevanja

Makedonija velja za eno večjih osmoljenk med državami. Zaradi zahtev Grčije se je celo preimenovala, vmes postala članica Nata, zdaj pa njeno približevanje Evropski uniji blokira Bolgarija. Od leta 2019 se država z imenom Severna Makedonija spoprijema z rednimi političnimi krizami, na volitvah bodo jutri izbrali tako novega predsednika kot nov parlament, saj je vlada pred tedni odstopila. Povprečne plače in pokojnine so nizke, življenjski stroški se povečujejo, zato ni čudno, da v državi vladata dve epidemiji: korupcija in izseljevanje. Kakšna prihodnost čaka najbolj južno republiko nekdanje Jugoslavije, na čem gradijo optimizem, kako domovino vidijo Makedonci, ki živijo v Sloveniji …


Stran 1 od 64
Prijavite se na e-novice

Prijavite se na e-novice

Neveljaven email naslov