Medénje, Med-enje ali Médenje?
Tri interpretacije naslova obredne suite so glasbeniki odkrili med pripravami na koncert ob 25-letnici delovanja Slovenskega tolkalnega projekta, bolj znanega po kratici SToP. Ta je potekal 12. decembra v Slovenski filharmoniji, na njem pa je ansambel z Zborom Slovenske filharmonije, skladateljem samim in dirigentko Jerico Bukovec krstno izvedel obredno suito z naslovom Medenje Kristijana Krajnčana.
Stopovce je leta 1999 združila želja po kakovostnem komornem muziciranju in raziskovanju novih tolkalnih zvokov. Zasedbo sestavljajo uveljavljeni akademski glasbeniki tolkalci: Barbara Kresnik, Marina Golja, Matevž Bajde, Damir Korošec, Franci Krevh, Tomaž Lojen, Davor Plamberger in Dejan Tamše, ki skupaj odkrivajo sveže načine povezovanja različnih umetniških področij ter se (zavestno) odmikajo od izvedbe samo klasičnega tolkalnega programa. Na zanimivih, predvsem pa ritmičnih koncertih izvajajo glasbo različnih žanrov in predstavljajo velik razpon klasičnih, etnoloških in drugih tolkal. Na odrih se tako znajdejo tudi kuhalnice, posode, igrače, avtomobilske zavore, žoge, kladiva … Za njimi je že vrsta projektov, povezanih s plesom, videom, pa tudi s kamnitimi skulpturami.
V suiti Medenje se spajata naša staroverska in krščanska kultura ter iščeta skupne točke. Stavki skladbe se pretakajo drug v drugega, vsem so skupni hipnotični vzorci, ki gradijo napetost in poslušalca zibajo v obredu, vendar vsak predstavi tudi kaj novega. Na primer uporabo vode kot zvočila, uglašenih kamnov, lesa ter še množice drugih standardnih in nenavadnih tolkal.
Podrobneje bo svoj ustvarjalni proces in nastanek suite Kristijan Krajnčan predstavil sam.