Z avtocesto med Slivnico in Draženci so dokončane približno tri petine kraka med Slivnico in Gruškovjem (mejni prehod s sosednjo Hrvaško). Foto: Dars
Z avtocesto med Slivnico in Draženci so dokončane približno tri petine kraka med Slivnico in Gruškovjem (mejni prehod s sosednjo Hrvaško). Foto: Dars
Dars
Dars naj bi avgusta v promet predal tudi odsek vzhodne mariborske obvoznice med Pesnico in Slivnico, ki se bo navezal na obstoječo avtocesto Šentilj - Koper, pa tudi na novi odsek Slivnica - Draženci. Foto: RTV SLO
Avtocesta
Slovenija je od leta 1994 zgradila 473,04 kilometra avtocest, hitrih in drugih državnih cest. Fotografija je simbolična. Foto: MMC RTV SLO
Nov del avtoceste na Štajerskem

Omenjeni 19,8-kilometrski odsek, ki je del osnovnega nacionalnega programa gradnje avtocest, bo v novi turistični sezoni vsaj nekoliko omilil težave voznikov, namenjenih proti hrvaški meji. Pogodba za njegovo gradnjo je bila podpisana poleti leta 2007, njegova investicijska vrednost pa znaša 276,6 milijona evrov, pri čemer naj bi se delno financiral preko kohezijskih skladov Evropske unije. V Darsu zagotavljajo, da ta cena ne bo presežena.

Pestra štiripasovnica
Nova avtocesta je štiripasovna, kar pomeni, da ima dva odstavna pasova, na odseku pa so štirje priključki (Letališče Edvarda Rusjana Maribor; Marjeta; Zlatoličje; Hajdina). Na skoraj 20 kilometrih so tudi 292-metrski viadukt, pet mostov, 23 nadvozov, pet podvozov in en prepust. Skladno z odsekom bo začela delovati tudi nova cestninska postaja Prepolje.

Seznam in značilnosti vseh do zdaj zgrajenih odsekov avtocest, hitrih in drugih državnih cest si lahko ogledate tukaj.


Župan občine Miklavž na Dravskem polju Leo Kremžar je za Radio Slovenija zatrdil, da bodo prebivalci ob zdajšnji državni cesti s preusmeritvijo prometa z zdajšnje ozke in z vozili prenatrpane ceste na avtocesto po desetletjih zadihali povsem drugače.

Kdaj po avtocesti do Gruškovja, še ni znano
A mnogi, ki živijo na štajerskem koncu, s še večjo nestrpnostjo pričakujejo dokončanje vzhodne mariborske obvoznice, ki bo promet speljala mimo mesta in se bo nanjo navezal tudi pomurski avtocestni krak. Kot kaže, bo ta odsek odprt sredi avgusta, medtem ko bo treba na manjkajoči del avtoceste od Dražencev do Gruškovja, s katerim bo Slovenija dobila avtocestno povezavo vse do meje s Hrvaško, še počakati. Omenjeni odsek je namreč uvrščen v dodatni program Resolucije o nacionalnem programu gradnje avtocest, za katerega ne finančni viri ne dinamika gradnje še niso opredeljeni. Je pa v pripravi državni prostorski načrt zanj, ki naj bi bil z vladno uredbo sprejet prihodnje leto, navaja Radio Slovenija.

Od leta 1994 Slovenija je zgradila okoli 500 kilometrov
Spomnimo, da je bilo v Sloveniji do leta 1994 zgrajenih 139,3 kilometra štiripasovnih avtocest in hitrih cest in 59,1 kilometra dvopasovnih avtocest. K temu je treba dodati še priključke na avtoceste v skupni doližini 67,5 kilometra. Od leta 1994 do junija 2009 je bilo zgrajenih še dodatnih 473,04 kilometra avtocest, hitrih in drugih državnih cest.

Nov del avtoceste na Štajerskem