V Slovenskem društvu avtostroke (SDA) so povedali, da se je za stavko odločilo več kot 100 servisov. "Z množično stavko društvo SDA zavarovalnici Generali jasno sporoča, da njegovi člani niso več pripravljeni sprejemati enostransko določenih pogojev sodelovanja z vsiljenimi urnimi postavkami, ki so precej nižje od tistih, ki jih imajo avtoservisi določene v svojih cenikih kot ekonomsko vzdržne," so zapisali.
Zavarovalnici Generali očitajo, "da grobo krši pravice avtoservisov, ne plačuje nespornih delov škod in ignorira urne postavke." Dodali so še, da z urnimi postavkami, ki jih določa zavarovalnica, avtoservisi s svojo dejavnostjo ne morejo več pokrivati stroškov dela in materiala.
Pri Generaliju zavračajo očitke
Pri Generaliju so za Delo zatrdili, da bodo kljub morebitnim posameznim zavračanjem popravil škod ustrezno poskrbeli za vse svoje zavarovance. Popravila bodo izvedli preostali njihovi partnerji, so obljubili in hkrati zavrnili očitke, da naj bi se s pogodbenimi partnerji ne želeli usklajevati o cenah servisnih storitev. Poudarili so, da imajo z avtoservisi sklenjene pogodbe o sodelovanju ter da cene storitev redno in sporazumno usklajujejo. "Doslej od svojih zavarovancev še nismo prejeli nobene informacije o zavrnitvi popravila škod na njihovih vozilih od avtoserviserjev," so zapisali v zavarovalnici. Svojim zavarovancem svetujejo, naj se, če jih bodo njihovi izbrani avtoservisi zavrnili, obrnejo na škodni center, kjer jih bodo usmerili na drug avtoservis, ki bo prevzel popravilo njihovega vozila. Zaradi stavke zavarovanci ne bodo imeli nikakršnih dodatnih stroškov.
Navedbe SDA-ja, ki se nanašajo na zavarovalnico Generali, po njihovem ne držijo in jih odločno zavračajo. Da bi Generali zavaroval koristi zavarovancev ter svoje dobro ime in poslovanje, s pooblaščenci preučuje tudi vse razpoložljive pravne možnosti, vključno s prijavo ravnanja SDA-ja in njenih članov pristojnim nadzornim in inšpekcijskim organom, organom pregona in uveljavljanju odškodninskih zahtevkov, so navedli.
Kot so zatrdili, s pogodbenimi partnerji cene njihovih storitev določajo v pogajanjih z vsakim posebej in jih redno prilagajajo tržnim razmeram. "Zato obtožba SDA-ja, da naj se s pogodbenimi partnerji ne bi želeli usklajevati glede cen servisnih storitev, nikakor ne drži," so zapisali in navedli, da so v zadnjem letu pogoje sodelovanja na novo uskladili in cene urnih postavk korigirali z več kot 150 pogodbenimi partnerji. Te so že obvestili, da bodo k njim preusmerjali stranke, ki bi jih morebiti nekateri posamezniki zavračali, so dodali.
Glede nespornih delov škod so navedli, da jih redno plačujejo strankam na podlagi zavarovalnih pogodb oz. preko odstopov terjatev njihovim pogodbenim serviserjem. V primeru nepogodbenih serviserjev Generali ni naročnik storitev, zato je predmet plačila nespornega dela stvar dogovora med zavarovalnico in stranko, so dodali.
S pritožbami SDA-ja je seznanjena tudi Agencija za zavarovalni nadzor, na kateri zadevo proučujejo. Za tovrstne spore so sicer pristojna sodišča, so povedali za Delo.
AZN ne ve, da morajo zavarovalnice plačati nesporni del škode
Predsednik Slovenskega društva avtostroke (SDA), Antonio Đureta je Agenciji za zavarovalni nadzor (AZN) poslal ostro pismo, v katerem opozarja na nepravilnosti pri poslovanju zavarovalnic v Sloveniji.
Zavarovalnice so dolžne izplačati nesporni del škode tako za avtomobilsko odgovornost kot za kasko zavarovanje. "Tega zavarovalnice v Sloveniji ne počnejo in s tem načrtno uničujejo avtoservise, obenem pa povzročajo dodatno škodo tudi oškodovancem," so zapisali v sporočilu za javnost in dodali, da AZN ob tem navaja, da ni seznanjen s tem, da morajo zavarovalnice plačati nesporni del škode, in društvo ter stranke napotuje na sodišče.
Đureta je med drugim opozoril, da zavarovalnica Sava in zavarovalnica Generali nekaterim servisom oziroma oškodovancem plačujeta nesporni del, drugim pa ne. Po drugi strani zavarovalnice Grawe, Triglav in Croatia plačujejo nesporni del škode. Zato je od AZN zahteval, da takoj ukrepa v skladu s svojimi pooblastili
Težave tudi z drugimi zavarovalnicami
Pooblaščene kleparsko-ličarske delavnice imajo težave tudi z drugimi zavarovalnicami. Kot so pred dnevi sporočili iz sekcije pooblaščenih trgovcev in serviserjev z motornimi vozili pri GZS-jevi Podjetniško-trgovski zbornici, si že dlje časa prizadevajo, da bi jim zavarovalnice upoštevale dejanske stroške, ki jih imajo s popravilom vozil. Urne postavke, ki jih plačujejo zavarovalnice, se niso namreč ustrezno spremenile že več kot deset let, hkrati pa so delavnicam naložile še dodatne obveznosti, so zapisali.
V sekciji so v sporočilu za javnost še opozorili, da velik del stroškov popravila poškodovanih vozil ni plačan ali pa je razvrednoten. Zavarovalnice so v zadnjih letih na kleparsko-ličarske delavnice prenesle številna dodatna dela, ki niso plačana, ne plačujejo pa niti del, ki jih je nujno treba izvesti za kakovostno izvedbo kleparskih oz. ličarskih storitev.
Kljub večkratnim poskusom iskanja kompromisnih rešitev zavarovalnice zavračajo zahteve po višjih urnih postavkah z argumentom, da so se povečali stroški nadomestnih delov, čeprav kleparsko-ličarske delavnice na te cene nimajo nobenega vpliva, so dodali.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje