Na Darsu medtem pravijo, da si želijo le sistema, ki bo prinesel dovolj prihodkov za odplačevanje posojil. Kot so pojasnili za MMC, sami le izvajajo odločbe ministrstva za promet, o primernih in neprimernih načinih cestninjenja pa se ministrstvo z Darsom ne pogovarja.
Prometni minister Radovan Žerjav pa je povedal, da na ministrstvu resno razmišljajo o uvedbi vinjet za prehodno obdobje do predvidenega začetka satelitskega cestninjenja. Za tovornjake naj bi to zaživelo do avgusta 2009, za preostale uporabnike pa do konca leta 2010.
V Bruselj pa je danes odšel državni sekretar na ministrstvu za promet Peter Verlič, ki naj bi tam dobil odgovor Evropske komisije na predlog za uvedbo vinjet v Sloveniji. Po nekaterih informacijah naj bi namreč vlada želela vinjete uvesti do začetka letošnje turistične sezone.
Zares nasprotuje uvedbi vinjet
V stranki Zares uvedbi vinjet nasprotujejo, saj menijo, da je zdajšnji sistem cestninjenja dober, uvedba vinjet pa bi pomenila korak nazaj. Prepričani so, da bi bila najboljša uvedba sistema za cestninjenje v prostem toku, na primer satelitsko cestninjenje.
V Zaresu menijo, da bi največ pridobili tisti, ki pogosto uporabljajo avtocesto, in avtoprevozniki, saj EU predpisuje 11 evrov kot zgornjo mejo za dnevno vinjeto (zdaj tovornjakarji, ki Slovenijo prevozijo od vzhodne do zahodne meje, plačajo okoli 40 evrov cestnine). Uvedba vinjet pa bi lahko prinesla primanjkljaj dohodkov od cestnin in posledično bi prišlo do težav pri gradnji avtocestnega križa in odplačevanju najetih posojil, opozarjajo v Zaresu. Ni namreč podatkov, koliko ljudi se bo odločilo za nakup vinjet, in tako tudi ne, koliko denarja se bo nabralo Darsu za poplačilo posojil za gradnjo avtocest.
A. M.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje