Razredi bodo ostali isti, učenci bodo imeli skupen pouk pri vzgojnih predmetih, pri drugih pa bodo razdeljeni.
Tako bo po besedah ministra zagotovljena večja kakovost pouka, kar je bila osnovna zahteva staršev večine otrok.
Ti so zahtevali tudi prerazporeditev 86 romskih otrok na druge šole v novomeški občini in grozili, da otrok ne bodo pošiljali k pouku, če oblasti ne bodo reagirale. Zahtevali so tudi odstop vodstva šole.
Izrazite svoje mnenje o tej temi na forumu.
Rešitev je začasna
Minister se je o možnih rešitvah pogovarjal s predstavniki občine, staršev, Romov, romske skupnosti v občinskem svetu ter ravnatelji in predsedniki sveta šole in sveta staršev preostalih novomeških osnovnih šol. Rešitev, ki jo je predstavil, je sicer začasna, na njeno uresničitev pa bo treba počakati, dokler ne bodo v šoli zagotovili dovolj učiteljev. Koliko učiteljev bodo potrebovali, pa za zdaj še ni znano.
Princip nivojskega pouka
V okviru zdajšnjih razredov bodo vpeljali posebne učne skupine, kjer bodo romski in drugi otroci ločeni po principu nivojskega pouka. Po mnenju ministra Zvera naj bi s tem zagotovili večjo kakovost pouka pri obeh skupinah učencev ter zmanjšali možnosti za nesoglasja med romskimi in drugimi učenci.
Nujna predšolska vzgoja
Kot nujen predpogoj za uspešno integracijo romskih otrok v osnovne šole je Zver izpostavil potrebo po ustrezni predšolski vzgoji teh otrok. V OŠ Bršljin naj bi uvedli tudi nov izbirni predmet na temo romske kulture, ki se ga bodo lahko poleg romskih udeležili tudi ostali otroci. S tem naj bi po mnenju ministra Zvera povečali kulturno soglasje v regiji. Uvedli naj bi tudi posebne romske pomočnike, kar se je po mnenju Zvera za zelo dobro izkazalo v Prekmurju.
Romi nočejo biti drugorazredni
Novomeški romski svetnik Roman Tasič se boji, da bo sprejeta rešitev pokazala povsem nezaželene rezultate. Predstavniki Romov ne želijo, da bi bili njihovi otroci na šoli s predvideno delitvijo obravnavani manjvredno.
Pomagala bo tudi občina
Po napovedih novomeškega župana Boštjana Kovačiča pa bo 31. marca problematiko izobraževanja Romov v OŠ Bršljin obravnaval tudi občinski svet. Občina naj bi zagotavljala pomoč na področju kadrovanja ter gmotnih potreb šole. Predstavniki staršev so poudarili, da naj bi sprejeta rešitev predstavljala le majhen korak k celotnemu reševanju romske problematike. Kot so dejali, pričakujejo tudi ustrezen sestanek s starši romskih otrok.
Gaber: Ločevanje ni prava pot
Segregacija ni prava pot za reševanje problematike romskih otrok v šolah, ki je zelo pereča, meni prejšnji šolski minister Slavko Gaber. Povedal je, da je posebna skupina strokovnjakov lani na predlog ministrstva pripravila smernice, ki predvidevajo posebno učno in organizacijsko pomoč pri izobraževanju romske populacije.
Slab signal Evropi
Uvedeni bi bili lahko asistenti in dodatna gradiva, ki bi romsko kulturo obravnavala kot del kulture nekega prostora in bi omogočila Romom ohranjati identiteto. Po mnenju Gabra pa bi kazalo razmišljati o drugačnih šolskih okoliših, čeprav tudi to ni neka "zveličavna rešitev". Gaber sicer meni, da nekateri znaki kažejo, da segregacijo šolarjev v Novem mestu zagovarjajo strankarsko izpostavljeni ljudje SDS-a. Če bi se temu ustreglo, bi bil to verjetno zelo pomenljiv signal tudi širši Evropi, kam se Slovenija razvija.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje